Lepota & Moda

Đorđo Armani: Hiper produkcija i skupe revije su modni zločin

mediasfera-djordjo-armani-pismo-moda.jpg

MediaSfea

 

 

Pad modnog sistema počeo je kad je industrija luksuza usvojila principe brze mode (fast fashion) sa ciljem da proda više gubeći iz vida da nastanak luksuznog komada traži vreme i ne može da nastane brzo, napisao je Đorđo Armani za komercijalni magazin modne industrije Dejli ver Dejli (WWD).




Armani smatra da je to razlog propadanja modne industrije, a da on to više ne želi da radi, i da je to možda najvažnija lekcija koju je izvukao iz ove krize.

Kaže da nema smisla da njegova jakna živi u radnji tri nedelje i da onda postane zastarela i zamenjena. To je nemoralno. Najgore od svega je što se menja komadom koji nije mnogo različit.

“Nemoralno je. Trenutak kroz koji prolazimo je težak, ali nudi nam jedinstvenu priliku da ispravimo ono što nije u redu, uklonimo suvišno, i pronađemo ljudsku dimenziju… Ovo je možda najvažnija lekcija ova krize”, smatra Armanija

Armani naglašava da ne želi tako da radi. Oduvek je verovao u ideju bezvremenske elegancije, ne samo u dizajn već sam pristup kreiranju i pravljenju odeće koji sugeriše i način i razlog kupovine koji ih čini trajnim.

Moda će definitivno drugačije izgledati

Apsurdno je kupovati komad koji će završiti u ormanu čekajući pravu sezonu zbog želje da se kupuje. Upravo to se dešava kad usred zime u prodavnicu stigne letnja kolekcija ili kaputi u toku leta.

Po njegovim recima već tri sedmice radi sa svojim timovima tako da će po završetku karantina, njegova letna kolekcija ostati u buticima barem do početka septembra, “kao što je i prirodno”, kaze poznati modni kreator.

“I tako ćemo raditi od sada. Ova je kriza takođe divna prilika za vraćanje vrednostima autentičnosti: dosta sa modom kao komunikacijskom igrom, dosta sa modnim revijama širom sveta, koje su samo izgovor za prezentiranje ispraznih ideja. Dosta zabave i grandioznih spektakla, koji se danas otkrivaju onakvi kakvi stvarno jesu: neprimereni, a mislim čak i vulgarni”, zakljucuje Đorđo Armani u svom pismu časopisu WWD

Autentičnost kao modna vrednost polako se izgubila. Sad je trenutak da se preispita potreba za prikazivanjem kolekcija osrednjih modnih ideja, a sumanitih troškova, po egzotičnim destinacijama, smatra Armani.

Dosta sa modom kao komunikacijom, vratimo joj autentičnost, zavapio je Đorđo.Posebni događaji treba da se organizuju za posebne prilike a ne kao rutina. Na kraju pisma pozvao je modni svet da se ujedini, vrati ljudskim vrednostima (podsetimo se da je u ovoj krizi donirao velika novčana sredstva i uključio pogone u proizvodnju zaštitne opreme) i iskoristi krizu da se moda uspori i da se kreira prikladniji modni pejzaž.

Imperija Armani

Modna kuća Đorđo Armani, kao i mnoge druge modne kuće, izgrađena je prvenstveno na identitetu i estetici samog Đorđa Armanija. U takvim kompanijama brend preuzima identitet osnivača. Namenjen je elitnom i modno pismenom sloju. Danas je to imperija. Osim glavne kompanije i pet linija namenjenih različitim modnim grupama, Armani ima linije za proizvodnju nameštaja i kućnog dekora, čokoladica za poklone, kozmetike i parfema, otvorio je restorane po celom svetu, a ušao je i u hotelski biznis.

„Puno radim i nosim crnu majicu, ali nije svaka crna majica ista. Moje su od kašmira“. I u toj jednoj rečenici leži tajnanjegovog uspeha. Kvalitet je nešto što se podrazumeva i čini model luksuznim.

je kreator koji nas je naučio da luksuz ne mora da bude neudoban i uštogljen. Njegov stil vezujemo za biznis, šik i rafiniranu eleganciju, iako se u međuvremenu proširio na sve segmente mode, a i životnog stila. Ako bismo morali da opišemo njegov stil u nekoliko reči, rekli bismo – minimalizam, savršen kroj i mekani materijali.

Trendove Armani prezire, ali je uvek savremen. Za njega ključ bezvremenog stila leži u eleganciji, koja nikad neće izaći iz mode. Elegancija dolazi iz glave – prvo ide misao, pa potez. Inteligencija je neophodna da biste bili elegantni, poručuje Armani.

Globalizacija je za njega nešto čemu se ne treba suprotstavljati. Modni stav ne menja, ali prati promene. Tako je osnovao liniju А/X: Armani Exchange u pokušaju da se probije na američko masovno tržište.

Ko je Đorđo Armani?

Rođen je 11. 7. 1934. u Pjaćenci, u Italiji. Želeo je da postane lekar, ali je odustao posle dve godine studija medicine. Karijeru je započeo kao dekorater izloga u čuvenoj milanskoj robnoj kući Rinascente. Počeo je da radi u modnoj kući Čeruti 1964. kao asistent za mušku liniju Hitman. Devet godina kasnije, sa Serđom Galeotijem osnovao je modnu kuću Đorđo Armani, a već 2001. biva priznat za najznačajnijeg italijanskog modnog kreatora. Danas ima 84 godine i pravu imperiju.

Svaki detalj je duboko promišljen. Čak je i čuvenog orla za liniju Emporio Armani lično nacrtao. Njegovi modeli su luksuzni, nosivi, nisu jeftini, ali su napravljeni bez roka trajanja.

Planetarno popularni kreator, osim svom savršenom radu, za slavu ipak treba da zahvali moćnoj holivudskoj produkciji. Bilo je dovoljno da obuče čuvenog Ričarda Gira za ulogu u filmu Američki žigolo (1980) i da mu se otvore vrata svetske slave, a njegov ležerni stil postane sinonim za dobar izgled.

Armani je prvi živi umetnik kome je muzej Gugenhajm napravio izložbu dela, 2000. godine. Kao i da je jedini kreator uz Kristijana Diora koji se pojavio na naslovnoj strani časopisa Tajm.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .