Film / TV Kultura

BEOGRAD ZA POČETNIKE: Vremeplov kroz “nacistički Beograd”

mediasfera-Smiljana-Popov-Beograd-za-pocetnike-nacisticki-Beograd-Dejan-Ristic.jpg

MediaSfera

 

 

“Beograd za početnike”, tv Studio B

sreda 15.4. i subota 18.4.

Autorka: Smiljana Popov

Snimatelj: Zoran Veljanoski

Montažer: Gavro Dešić

 

 

Mili Beograde, šta si sve preživeo! Koliko haranja i zatvaranja, tlačenja i nasilnog presvlačenja- fasada od gelera i mina, ideologija, zastava, zavojevača. Nemačka okupacija te je unakazila. Mogu samo da zamislim kako se živelo pod surovim represalijama, istrebljivanjima, čistkama, dušegupkama, logorima, zatvaranjima, potkazivanjima, stratištima, policijskim časom. 




Pre 6. aprila Beograd je bio najrazvijeniji centar Kraljevine Jugoslavije sa preko 327 fabrika,  više od 170 osnovnih i srednjih škola, univerzitetom, Srpskom kraljevskom akademijom, 27 bioskopa, 8 profesionalnih i na desetine amaterskih pozorišta, 74 štamparije. 80%  tog Beograda 6. aprila sravnjeno je sa zemljom, ili do te mere razoreno da se nije moglo rekonstrusiati: dakle zgrade, institucije, ulice, ulična rasveta, vodovod, kanalizacija, gradski prevoz, sve. Čim su ga okupirali, Nemci su počeli da razmišljaju kako da grad dignu iz mrtvih.

Čuvao se siroti, gladni i goli život, dok su Nemci živeli u drugom beogradskom filmu – Dolce Vita, i brzo su u ovom našem gradu sebi podiglu i infrastrukturu i industriju slatkog života.

Šta je Hitler lično poklonio Beogradu, i to pre Drugog svetskog rata, što i danas živi i diše, o čemu mi pojma nemamo…

O čemu su Hitler i Gebels ćakulali celu noć, do zore 6. aprila 1941, posle čega je Hitler otišao da spava, a Beograd u smrt…

Šta je bio tajni znak za napad… Nacistički Beograd kraj kog prolazimo svakog dana, a o njemu tako malo znamo otkriva ovonedeljna epizoda “Beograda za početnike”. …

Stručni vodič kroz “nacistički Beograd”: istoričar Dejan Ristić.

Ostanite kod kuće! Budite odgovorni prema sebi i zajednici.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .