Eksplozija mašte Kolumne

Jovana Ješić: Pandemija i online nastava vode do čupanja kose

Ekslozija-maste-jovana-jesic-jpg

MediaSfera

 

Piše: Jovana Ješić

 

 

Sada kada vlada pandemija virusa COVID – 19, u narodu poznatiji kao korona virus, postali smo svesni koliko je važna medijska pismenost i informatičko obrazovanje.




Prošle godine su elektornski dnevnici u pojedinim školama bili pilot program, a od ove školske godine papirne dnevnike su svuda zaminili elektronski dnevnici. Postoje nastavnici i profesori koji i šest meseci nakon uvođenja elektronskih dnevnika čupaju sebi kosu, jer im je sve to strano, novo i nepoznato.

Sada je zbog vanrednog stanja uvedena  nastava od kuće, koja podrazumeva online nastavu. Na trećem kanalu javnog servisa i na portalu “RTS planeta” emituje se nastava za učenike osnovnih i srednjih škola. Moje društvo i ja, svako sa svog kauča, gledali smo nastavu iako nije namenjena nama.

Pohvala za nastavnike

Nakon toga smo se čuli i razmenili utiske, a oni su sledeći: pohvala za sve te nastavnike koji se nalaze na malim ekranima, jer su uprkos iznenadnoj situaciji u vrlo kratkom vremenskom roku uspeli da uskoče u svoje nove uloge, a to su uloge nastavnika pred kamerama. Naravno da ovaj vid nastave nije najbolji, ali je trenutno izgleda jedini mogući.

Mališani su kod kuće zaštićeni od virusa i koliko toliko uče. To su dve prednosti, ali su mane znatno brojnije – njih nema ko da čuva, jer roditelji rade i to u 60% slučajevi roditelji rade van kuće, a kod bake i deke ih ne mogu ostaviti zbog pandemije. Još jedna velika mana jeste ta što klinci ne mogu da učestvuju u nastavi i da postave pitanje kada im nešto nije jasno.

Što se online nastave za student tiče tu je stanje katastrofalno i slobodno mogu reći neorganizovano.

Onlajn nastava za studente

Na nekim fakultetima nastava se vrši putem YouTube-a, na nekim drugim fakultetima oformljene su grupe na Viber-u i Facebook-u, negde neki profesori neće držati nastavu, pod izgovorom da mnogi student nemaju odgovarajuće tehničke uslove (računar i internet). Preporuka tih profesora je da studenti sami uče i da ako im nešto nije jasno pošalju mejl ili poruku i tako razjasne sa profesorima ono što im nije jasno. Neki profesori nastavu organizuju putem aplikacije “Zoom”, a neki izvlače najvažnije iz lekcija i šalju kao Word document studentima, a neki svoje PowerPoint prezentacije šalju svojim studentima.

Svi se oni snalaze na razne načine, ali ono što možemo da zaključimo jeste da su đaci i studenti na gubitku. Koliko god da smo se na početku radovali, jer više nema škole i predavanja, sada bismo se vrlo rado vratili u školske klupe i u slušaonice kako bismo mogli interaktivno da učestvujemo u nastavi. Nadamo se da će se ova pandemija smiriti, da će virus nestati, da ćemo se vratiti normalnom životu dok još nismo počupali svu kosu sa glave.

 


Jovana Ješić

Rođena je 20.01.2001. godine u Beogradu. Studentkinja novinarstva koja kroz tekstove promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Radi kao novinarka Original magazina i PR književnice Ljiljane Šarac. Hobi joj je pisanje, u slobodno vreme čita knjige i bavi se preduzetništvom. Promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Voli da putuje. Ima svoju stranicu: https://jovanajesic.wordpress.com/




Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .