MediaSfera
Piše: Jovana Ješić
Sada kada vlada pandemija virusa COVID – 19, u narodu poznatiji kao korona virus, postali smo svesni koliko je važna medijska pismenost i informatičko obrazovanje.
Prošle godine su elektornski dnevnici u pojedinim školama bili pilot program, a od ove školske godine papirne dnevnike su svuda zaminili elektronski dnevnici. Postoje nastavnici i profesori koji i šest meseci nakon uvođenja elektronskih dnevnika čupaju sebi kosu, jer im je sve to strano, novo i nepoznato.
Sada je zbog vanrednog stanja uvedena nastava od kuće, koja podrazumeva online nastavu. Na trećem kanalu javnog servisa i na portalu “RTS planeta” emituje se nastava za učenike osnovnih i srednjih škola. Moje društvo i ja, svako sa svog kauča, gledali smo nastavu iako nije namenjena nama.
Pohvala za nastavnike
Nakon toga smo se čuli i razmenili utiske, a oni su sledeći: pohvala za sve te nastavnike koji se nalaze na malim ekranima, jer su uprkos iznenadnoj situaciji u vrlo kratkom vremenskom roku uspeli da uskoče u svoje nove uloge, a to su uloge nastavnika pred kamerama. Naravno da ovaj vid nastave nije najbolji, ali je trenutno izgleda jedini mogući.
Mališani su kod kuće zaštićeni od virusa i koliko toliko uče. To su dve prednosti, ali su mane znatno brojnije – njih nema ko da čuva, jer roditelji rade i to u 60% slučajevi roditelji rade van kuće, a kod bake i deke ih ne mogu ostaviti zbog pandemije. Još jedna velika mana jeste ta što klinci ne mogu da učestvuju u nastavi i da postave pitanje kada im nešto nije jasno.
Što se online nastave za student tiče tu je stanje katastrofalno i slobodno mogu reći neorganizovano.
Onlajn nastava za studente
Na nekim fakultetima nastava se vrši putem YouTube-a, na nekim drugim fakultetima oformljene su grupe na Viber-u i Facebook-u, negde neki profesori neće držati nastavu, pod izgovorom da mnogi student nemaju odgovarajuće tehničke uslove (računar i internet). Preporuka tih profesora je da studenti sami uče i da ako im nešto nije jasno pošalju mejl ili poruku i tako razjasne sa profesorima ono što im nije jasno. Neki profesori nastavu organizuju putem aplikacije “Zoom”, a neki izvlače najvažnije iz lekcija i šalju kao Word document studentima, a neki svoje PowerPoint prezentacije šalju svojim studentima.
Svi se oni snalaze na razne načine, ali ono što možemo da zaključimo jeste da su đaci i studenti na gubitku. Koliko god da smo se na početku radovali, jer više nema škole i predavanja, sada bismo se vrlo rado vratili u školske klupe i u slušaonice kako bismo mogli interaktivno da učestvujemo u nastavi. Nadamo se da će se ova pandemija smiriti, da će virus nestati, da ćemo se vratiti normalnom životu dok još nismo počupali svu kosu sa glave.
Jovana Ješić
Dodaj komentar