Film / TV Kultura

Film „Optužujem“ otvara online filmski fest

optuzujem-roman-polanski-onlajn-filmski-festival-1-jpg.jpg

MediaSfera

 

 

 

Najnoviji film reditelja Romana Polanskog, ostvarenje „Optužujem“, čija je tema čuvena afera s kraja 19. veka koja je uzdrmala i duboko podelila francusko društvo, otvoriće prvi besplatan Online filmski festival – MOJ OFF, 27. marta u 21 časova, na sajtu mojoff.net.




Nakon svetske premijere na prestižnom Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji, na kom je Polanski za film „Optužujem“ (J’accuse/An Officer and a Spy) osvojio Srebrnog lava – Gran pri žirija i FIPRESCI nagradu žirija, ali i tri Cezar nagrade (za režiju, adaptirani scenario i kostim), film je imao domaću premijeru na 48. FEST-u.

Na najnovijem virtuelnom filmskom festivalu MOJ OFF publika iz Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine moći će sada i online premijerno da pogleda ostvarenje Polanskog.

Snimljena na osnovu istoimenog romana britanskog pisca Roberta Harisa, sa kojim je Polanski već sarađivao na filmu „Pisac iz senke“ (2010.), drama „Optužujem“, osvrće se na čuvenu ozloglašenu Drajfusovu aferu kada je 1895. godine mladi francuski oficir jevrejskog porekla Alfred Drajfus ražalovan zbog sumnje da je nemački špijun i potom osuđen na doživotno zatočeništvo na Đavoljem ostrvu.

14 najpoznatijih muzeja koje možete obići virtuelno

Među svedocima njegovog poniženja našao se i major Žorž Pikar koji nakon što je promovisan u načelnika kontraobaveštajne službe, otkriva da se vojne tajne i dalje odaju Nemcima i potom i sam lično upada u opasnu mrežu prevara koje postaju pretnja, ne samo njegovoj časti nego i njegovom životu.

U ulozi istorijske ličnosti, francuskog oficira Žorža Pikara koji je rizikovao život i karijeru boreći se da obelodani istinu o Drajfusu, našao se poznati francuski glumac Žan Dižarden dobitnik nagrade Oskar („Umetnik“). U ostalim ulogama: Emanuel Senje (Emmanuelle Seigner), (Louis Garrel), Matju Amalrik (Mathieu Amalric) i drugi.

Prvo izdanje besplatnog Online filmskog festivala – MOJ OFF biće održano od 27. marta do 10. aprila. Publika će imati priliku da na jednoj virtuelnoj „lokaciji“ pogleda 65 aktuelna igrana i dokumentarna ostvarenja, među kojima i naslove namenjene deci i tinejdžerima.

Snimljeni u različitim svetskim produkcijama i koprodukcijama izdvojeni filmovi biće podeljeni u pet programskih cjelina – Velikani filma, Kids fest predstavlja, Porodična avantura, Dokumentarni vrhunci, kao i program Viđeno neviđeno.

Besplatan filmski onlajn festival

Svetske premijere, filmovi sa najnovijih festivala uključujući i pobednički film FEST-a kao i dobitnika OSKARA, na online festivalu.

Filmovi pristigli sa crvenog tepiha Kana, Venecije, Berlina ali i najznačajnijih dokumentarnih festivala poput IDFA-e, CPH DOX-a,  naći će se u okviru dve programske celine tokom kojih će se dnevno prikazivati po tri premijere i po tri reprizna filma uključujući i specijalne retrospektive najvećih filmskih autora i njihovih kultnih ostvarenja u mini ciklusima.

Kako nije reč o platformi za gledanje filmova nego pravom filmskom festivalu, filmovi će moći da se prate samo u određenim terminima u toku dana.

Filmove će online moći da prate kako posetioci iz Srbije, tako i iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Na kraju prikazivanja festivala biće proglašeni pobednici o kojima će odlučivati žiri i sami gledaoci.

Festival, koji nastaje u vremenima brobe protiv virusa, ima za cilj da nastavi svoj kulturni život i u buduće i poklonicima sedme umetnosti pruži novi izazov i mogućnost savremenog praćenja festivalskih, autorskih i komercijalnih filmova.




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .