Medijske inicijative

UNS: Vlada Srbije da usvoji mere za finansijski opstanak medija

MediaSfera

 

 

Udruženje novinara Srbije (UNS) traži da Vlada Srbije u svoj program podrške privredi u doba pandemije prioritetno uvrsti mala i srednja preduzeća, među kojima je i najveći broj medija u Srbiji.




Vanredno stanje uvelo je medije u zonu strahovitog rizika za opstanak. Ako Vlada Srbije u ovom trenutku ne pomogne ugroženoj novinarskoj industriji, bez koje nema demokratskog uređenja zemlje, nesagledivo veliki broj novinara pridružiće se kolegama koji su već ostali bez posla što će dovesti do smanjenja raznovrsnosti medija i informacija koje građani dobijaju.

UNS naročito traži podršku za štampane i lokalne medije, koji su u ovom trenutku najugroženiji. UNS takođe poziva Ministarstvo kulture i informisanja da što pre okonča sve konkurse za sufinansiranje projekata i podeli sredstva koja su predviđena budžetom za ovu godinu.

UNS zahteva da pomoć ugroženim medijima obuhvati najmanje sledeće mere:

–  oslobođenje od plaćanja poreza na dobit, doprinosa i poreza na zarade dok traje vanredno stanje i naredna tri meseca

–  oslobođenje od naplate komunalnih naknada i ostalih nameta gradova i opština uključujući porez na imovinu dok traje vanredno stanje i naredna tri meseca

–  uvođenje trajne mere plaćanja PDV-a po naplati

UNS podseća da većina evropskih država sufinansira medije na različite načine kao i da je budžetska pomoć medijima predviđena i nedavno usvojenom Medijskom strategijom. U ovom trenutku važno je da mediji, kao i druga mala i srednja preduzeća, dobiju finansijsku podršku kako ne bi morali da otpuštaju radnike ili da potpuno prekinu poslovanje.

Izvor: UNS




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .