Književnost Kultura

Biblioteke i izdavačke kuće otvorile svoje digitalne riznice

MediaSfera

 

 

U vreme samoizolacije prepruka je da slobodno vreme iskoristite za čitanje. Ljubitelje pisane reči obradovala je vest o otvorenom pristupu bibliotekama.  Pozivamo vas da se upustite u avanturu istraživanja i čitanja.




Narodna biblioteka Srbije predstavlja putopisnu književnost.

Putopis kao hibridni žanr sadrži elemente dokumentarnog, autobiografskog, biografskog, ali i fiktivnog. Putopisna književnost značajna je ne samo za književnoteorijska i književnoistorijska proučavanja, već i za kulturnoistorijska. Svrha putopisne književnosti menjala se kroz istoriju žanra: od didaktično-poučne, preko informativne do zabavne. Putopis podrazumeva prostorno izmeštanje autora i njegov susret sa nepoznatim. Način na koji će putopisac izneti svoje utiske zavisi i od publike kojoj je putopis namenjen.

Dela ove kolekcije su u različitim oblicima: u epistolarnoj formi, u vidu dnevničkih zapisa, u vidu dramskog dijaloga, kao dokumentarna, narativna ili memoarska proza. Kolekcija sadrži putopise istaknutih srpskih književnika, diplomata, kulturnih poslenika 19. i 20. veka koji su svoja iskustva sa putovanja na različite načine pokušali da prenesu svojim čitaocima. Među njima su: Joakim Vujić, Ljubomir Nenadović, Milorad Rajčević, Jelena Dimitrijević.

Univerzitetska biblioteka „Svetozar Marković“ predstavlja javnosti prvi u potpunosti pretraživ korpus digitalizovanih istorijskih novinskih tekstova sa preko 500.000 stranica na srpskom jeziku, koji obuhvata razdoblje od početka 19. veka do danas. Partneri su Narodna biblioteka Srbije, Biblioteka Matice Srpske, Narodni muzej, Biblioteka Novog Sada, Biblioteka grada Beograda, Adligat… (https://pretraziva.rs/pretraga)

Akademska digitalna online biblioteka – JSTOR otključala je sadžaje za preko 6.000 knjiga i 150 časopisa (https://www.jstor.org/open/)

Projekat Rastko je međunarodni projekat elektronske kulturne razmene. Ujedno je i prva internet biblioteka na srpskom jeziku.

Dežurni autor

Na nalozima IK Evolute na društvenim mrežama (Instagram i Fejsbuk) možete da čitate knjige sa monitora svojih telefona i računara. Evoluta će svakodnevno #posle aplauza u 20 objavljivati stranice iz knjige. Autori će se uključivati prema svom raspoloživom vremenu u večernjim satima. Moći ćete da ih pitate, da četujete i da čujete šta imaju da kažu i preporuče za čitanje. Suština je da ostanete u kući. Svi raspoloživi saradnici Evolute će pokušati da vam #ostanikodkuće učine zabavnim.

„Istovremeno se zalažemo za poštovanje autorskih prava i cilj nam je da pokažemo da se knjige i mogu deliti na maštovitiji način. Protiv smo nadmetanja u deljenju “besplatnih” knjiga – deljenje pdf-ova je protivzakonito. Deleći svoje “fondove” pdf-ova pokazujete da ne uvažavate knjigu, autore i izdavače. Pošaljite sugestije – biće nam dragocena pomoć u osmišljavanju slobodnog vremena i promovisanju znanja i čitanja.

Objavljivaćemo delove knjiga svakodnevno. Mera će biti poglavlje koje autori odaberu kao najzanimljivije ili koje se na neki način tiče situacije u kojoj se svi nalazimo.

Kako bismo izbegli neukusnu reklamu autori neće govoriti samo o svojim knjigama već po svom izboru i ukusu i o knjigama drugih autora.

Cilj nam je da zaista ostanete svi u svojim kućama a da taj prinudni višak slobodnog vremena ispunimo što kvalitetnijim sadržajem i kontaktima onlajn koji su dragoceni i lekoviti.

Od ponedeljka ćemo objavljivati duže izvode tj. celine iz knjiga izdavačke kuće Evoluta. Čitajte on line – #stayhome“, poručuje Bojana Ćebić, glavni uredenik IK Evoluta.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .