Film / TV Kultura

Džon Malkovič: „Napokon sam stigao u Beograd“

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje-4pg-.jpg
Foto: Aleksandar Jočić

 

MediaSfera

 

Foto: Aleksandar Jočić

 

Muzičko-scenskim performansom „Muzički kritičar“ Alekseja Igudesmana, u izvođenju slavnog glumca Džona Malkoviča kome je uručena nagrada „Beogradski pobednik“, večeras je svečano završen 48. FEST.




Džon Malkovič je u Beograd sleteo sat vremena pre dolaska u Kombank dvoranu. Slavni glumac  pojavio se, praćen telohraniteljima i kompozitorom Aleksejem Igudesmanom, u Kombank dvorani, gde je večeras na zatvaranju 48. Festa izveo muzičko-scenski performans „Muzički kritičar“.

„Muzički kritičar“ ima za cilj da prikaže lepotu muzike i kompozicija, ali i koliki (ni)je značaj kritike kada je reč o vrednosti muzičkog dela.

– Ova predstava je prvenstveno o muzici, prelepo delo o ljudima koji su stvarali u tom polju. Kad god nešto stavite pred javnost – muzičko delo, sliku, ples – biće kritikovano – to je posao kritičara – objašnjava Džon Malkovič.

dzon-malkovic-fest-zatvaranje7jpg
Džon Malkovič i Aleksej Igudesman, Foto: Aleksandar Jočić

Džon Malkovič kao strašni kritičar

Kako je Igudesman objasnio prvi put je susreo Malkoviča u Dubrovniku pre više od 10 godina na festivalu “Julian Raćlin and friends“ i tada su prvi put i sarađivali, te je nakon toga i nastala ideja za „Muzičkog kritičara“.

-Ovaj komad u suštini predstavlja koncert sa pozorišnim segmentima – u koji sam ja ubacio neke od najgorih i najzlobnijih kritika o nekim od najboljih i najlepših dela muzike ikada napisanih. Džon ulazi u ulogu strašnog kritičara koji kroz celu tu priču uspeva da istanke lepotu te muzike – i kako su kritičari neretko mogli da budu u pravu, ali i da pogreše, objasnio je Igudesman.

On je dodao da smatraju da je “Muzički kritičar” pozitivan – pogotovo za sve one koji se bave kreativnim radom.

-Lepo je znati da su i Betoven, Brams i ostali veliki kompozitori bili nekada omraženi i kritikovani. Poruka je, da, kao umetnik, ne smete da odustanete. Za umetnike ovo je veoma podsticajno i ima terapeutsko dejstvo, kazao je Igudesman.

dzon-malkovic-fest-zatvaranje2jpg-.jpg
Foto: Aleksandar Jočić

Obeležilo ga pozorište

Na konferenciji za novinare u Kombank dvorani, Malkovič je rekao da su za njega veoma posebne pozorišne uloge koje je tumačio.

-Postoji razlika između filmskih i pozorišnih uloga, ali mene su definisale one u pozorištu, rekao je Malkovič.

Govorio je i o svom odnosu prema filmu:

-Film je drugačiji jer na njemu ne možete da radite kao na predstavi. Predstava je živa, svako veče ispočetka, i uloga može da se vremenom razvija. Ne volim da gledam sebe u filmovima, ne mogu da podnesem svoj glas, kaže Džon Malkovič.

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje-3jpg-.jpg
Foto: Aleksandar Jočić

Ne volim sebe da gledam

Na pitanje da li je nekada sam sebi surov kritičar, na način na koji su kritičari beskompromisni u performansu koji će odigrati večeras, Mlakovič je rekao da kritika nužno ne mora da bude surova.

– Ne smatram kriku surovom, već pokušavam da budem iskren i objektivan prema ono što radim u najvećoj meri. Mnogi glumci ne vole da gledaju sebe, a ja sam među njima. Ne volim da slušam sam sebe – mrzim zvuk svog glasa, jednostavno postoji granica koju mogu da podnesem. Kritički sam orijentisan jer mislim da je na kraju najbitnije odraditi posao kako treba. I tu ne mislim na sebe, već na celokupan posao –  poverio se glumac, a potom je dodao kako ne poznaje ni srpsku, ni jugoslovensku kinematografiju, jer privatno ne gleda filmove, objasnio je Džon Malkovič

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje-5jpg
Foto: Aleksandar Jočić

To je potvrdio i Aleksej Igudesman, tvorac predstave “Muzički kritičar”.

-Malo ljudi prihvata kritiku kao Džon Malkovič. Recimo, pronašao sam užasnu kritiku koju je jedan kritičar objavio o Džonovoj predstavi koju je izveo u Istanbulu, i ubacio sam je u performans, taj deo se zove „Mučenje Malkoviča„. Ove nedelje putujemo u Istanbul i pozvali smo tog kritičara da popije piće sa nama i da uživo čuje tu kritiku u kojoj govori da Malkovič treba da prođe audiciju na ulasku u zemlju, i ako je ne prođe, da mu treba spakovati ratluk i poslati ga kući. Prihvatio je naš poziv i doći će na performans, ipričao je Igudesman.

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje15jpg
Foto: Aleksandar Jočić

Film koji nikada nećete videti

Malkovič je ovom prilikom govorio i o filmu “100 godina – Film koji nikada nećete videti”i objasnio da je u pitanju komercijalni, ali namenjen znalcima, projekat za konjak kompanije „Remi martin“ koji se zove luis 13.

-To je konjak za koji je potrebno 100 godina da se napravi. Naš mali film je zahtevao znatno manje vremena da bude snimljen, ali će biti viđen tek za stotinu godina. Ali nemam problem s tim. Mnoge moje filmove mnogi neće videti iako ih snimam svake godine, našalio se Malkovič.

Najviše me uzbuđuje scenario

Mnoge je zanimalo koliko se Malkovičev odnos prema glumi promenio u toku godina.

-Ono što me najviše uzbuđuje jeste scenario, a ne uloga. Neke su više interesantne, neke nisu, neke su kratkoročno zanimljive. Drugačije je nego pre 20 godina, ali samo zato što sam ja drugačiji, priznao je Džon Malkovič.

Upitan da li je upoznat sa srpskom ili jugoslovenskom kinematografijom, Malkovič je kratko rekao: „Ne baš“. On je objasnio da skoro uopšte ne gleda filmove, pa samim tim mu ni domaća izdanja nisu bliska.

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje11jpg
Foto: Aleksandar Jočić

Na samom kraju ceremonije, veliko finale označila je dodela Beogradskog pobednika za izuzetan doprinos filmskoj umetnosti Džonu Malkoviču. Ivan Karl, gradski sekretar za kulturu, uručio je priznanje Malkoviču.

Hvala vam što ste me primili, napokon sam stigao u Beograd. Mislim da nisam uradio ništa tokom svoje karijere da zaslužim bilo kakvo priznanje, jer mislim da sam imao sreću u životu da radim sa sjajnim ljudima, glumcima, scenaristima, rediteljima. Zaista je velika čast biti ovde, kazao je Malkovič.

dzon-malkovic-muzicki-kriticar-fest-zatvaranje-2jpg
Foto: Aleksandar Jočić

Muzički kritičar

Nakon dodele nagrada, Džon Malkovič je izveo muzičko-scenski performans Muzički kritičar, koji je osmislio Aleksej Igudesman.

Muzički kritičar“ je mešavine klasike, pozorišta i komedije, nastala po ideji violiniste, kompozitora i komičara Alekseja Igudesmana. Dok Igudesman i pijanista Hjan-ki Džu sviraju neke od najpoznatijih kompozicija na svetu, Malkovič izgovara prilično neočekivane prve reakcije uglednih kritičara na ova potonja remek-dela.

Publika je uživala u muzičkim kompozicijama nekih od najvećih kompozitora svih vremena, koje su svirali Igudesman i pijanista Hjan-ki Džu, dok Malkovič izgovara prilično neočekivane prve reakcije uglednih kritičara koje su pratile ova dela kada su prvi put izvođena.

Za Malkoviča je posle performansa upriličen prijem u Skupštini Grada. Domaćin prijema je bio zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .