De. MediaSfera
Prva koprodukcija Narodnog pozorišta u Beogradu i Opere i teatra Madlenianum Mocartova opera Don Đovani igra se u petak, 13. marta u 19.30 časova sa operskim zvezdama i mladom nadom.
Predstavu u petak, 13. marta diriguje Ana Zorana Brajović. Nastupaju i hor, balet i orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu. Predstavu je pre tri godine prvo na scenu Narodnog pozorišta, a potom i Madlenianuma postavio reditelj Alberto Triola, scenografiju je radio Ticijano Santi, dok je kostimograf bila Katarina Grčić Nikolić, na obe premijere je dirigovao italijanski dirigent Marko Boemi.
Lik Dona Elvire igra sopran Katarina Jovanović, u ulozi Leporela pojaviće se Sava Vemić, dok je Dona Ana je Bijana Jovanović. Predstavu diriguje Ana Zorana Brajović. Nastupaju i hor, balet i orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu.
„Don Đovani“
Opera Don Đovani, stoji, rame uz rame, sa remek-delima Mocarta poput Figarove ženidbe, Čarobne frule i Tako čine sve, pa je za svaki teatar u svetu stvar prestiža da na svom repertoaru ima bar jedno veliko delo vunderkinda iz Salcburga.
Radnja ove opere u dva čina puna je dvosmislenosti – ne samo tekstualnih, nego i muzičkih. Ona se odvija oko Don Đovanijevog odnosa sa tri žene – Dona Anom, Dona Elvirom i Cerlinom. Uz pomoć sluge Leporela, on ide iz jednog u drugo osvajanje.
Operske zvezde
Ana Zorana Brajović je stalna dirigentica Opere Narodnog pozorišta, u kojoj je prisutna od 1994. godine. U Narodnom pozorištu, prvi put dirigovala Mocartovu Čarobnu frulu, kao najmlađi dirigent koji je stao za pult Opere u Beogradu. Dobila je Oktobarsku nagradu za dostignuća u muzičkoj umetnosti, 1995. godine, kao najmlađi kandidat. Sa Rosinijevom predstavom Seviljski berberin, 2011. godine obeležila je 20. godina umetničkog rada. Od septembra 2014, do septembra 2016. godine obavljala je funkciju v.d. direktora Opere.
Profesorka na Fakultetu muzičke umetnosti, poznata po svom ekspresivnom i prodornom glasu Katarina Jovanović prvi put nastupa u jednoj operi na sceni Madlenianuma. Ovu opersku divu mnogi porede sa Monserat Kabalje na čijem takmičenju je Katarina dobila prvu nagradu i nagradu publike. Retko imamo priliku da je čujemo na beogradskoj sceni, a malo je poznato da je počela kao glumica da bi svoj život potpuno posvetila operi.
Sava Vemić sa svetskih scena, poput Pariske opere, Metropolitena, Karnegi hola…gostuje na sceni Madlenianuma i to kao Leporelo, verni pratilac Don Đovanija. Sava Vemić svoj operski debi imao upravo na ovoj sceni kao Sarastro u operi Čarobna frula. Sada tu istu ulogu peva u Nacionalnoj operi Tokija i u minhenskom Gertnerplac teatru.
Biljana Jovanović debituje na sceni Madlenianuma. Debitovala je u ulozi Stane u premijernom izvođenju opere Koštana u Narodnom pozorište u Beogradu.
Dodaj komentar