Medijske inicijative

O2 televizija vraća naziv u B92: Isključivo poslovna odluka

O2-vraca-ime-B92jpg

 

 

O2 televizija od 1. marta menja naziv B92. Odnosno, vraća naziv u B92, pošto je televizija nasledila prepoznatljivi logo pre tri godine. Dok je postojala kao B92, televizija je bila poznata i po nazivu Devedesetdvojka, a prvo ime je dobila po frekvenciji radio-stanice (92,5 megaherca) — od koje je televizija i nastala, pri čemu je slovo B označavalo Beograd.




„Informativni program B92 ostaće po ugledu na O2 TV i činiće ga standardne kratke vesti“, odgovorila je Udruženju novinara Srbije (UNS) PR menadžerka televizije Prva Slađana Paunović povodom najave da će se O2 TV ubuduće zvati, kao nekada, B92.

Zašto O2 vraća ime B92

Na pitanje koji su razlozi da O2 vrati naziv B92 UNS je rečeno da je ta odluka „isključivo poslovna“.

„Promena naziva nema veze s bilo kakvim spekulacijama ili nagađanjima. Apsolutno je pravo bilo kog komercijalnog emitera da odlučuje kako o programskim, tako i o produkcionim, grafičkim i tehničkim izmenama kao i o tome da li će i na koji način redizajnirati svoj vizuelni identitet“, navela je Paunović.

Mišljenja su, navodi Paunović, da je u „marketinškom smislu poželjno s vremena na vreme restartovati i osvežavati vizuelni i programski doživljaj televizije“. „Proteklih deset godina postavili smo najviše standarde, a promene  su postale naš zaštitni znak i jednostavno se ne dovode u pitanje“, rekla je ona.

Dodala je da će prva promena biti u „vizuelnom identitetu“.

„Bogat sportski, serijski i filmski sadržaj činiće okosnicu B92 televizije na kojoj ćemo pratiti najatraktivnije utakmice domaćeg i svetskog sporta kao i poslednje, najveće holivudske filmske naslove“, rekla je za UNS Paunović.

Podsetimo, Antena Group je 2015. godine  postala vlasnik televizije B92. 11. septembra 2017 B92 se transformisala u O2 dok je portal B92 zadržao isti naziv. Nakon toga su počele Vesti u istom, redizajniranom studiju u kojem su se emitovale Vesti na B92. Početkom decembra 2018. godine Antenna Group je objavila da se povlači sa tržišta Srbije i Crne Gore i da je izvršila akviziciju televizijskih kanala (Prva, O2, Prva CG, specijalizovani kablovski kanali), radija Plej i svojih portala Srđanu Milovanoviću, bivšem vlasniku kablovskog operatera Кopernikus.

veran-matic-B92

Matić: Bio sam protiv promene B92 u O2

Bivši direktor i glavni i odgovorni urednik B92 Veran Matić za UNS kaže da „skoro godinu dana nema nikakve vlasničke i poslovne veze sa Radio difuznim preduzećem B92, kako se i dalje zove kompanija koja emituje O2 TV, Plej radio i B92.net veb sajt“.

„Pre poslednje promene vlasništva, bilo je reči o tome da postoje problemi sa vlasnicima internacionalnog brenda O2 i da je neophodno menjati ime. Nemam načina da utičem na ovu odluku jer je prilikom prve vlasničke transformacije pre više od deset godina, uslov novih akcionara bio da budu suvlasnici i imena“, rekao je Matić.

Dodao je i da je svojevremeno bio protiv promene imena B92 TV u O2, ali je bio u manjini.

„Promena imena brenda, naročito toliko jakog i vrednog kao što je bio B92, izuzetno je velika operacija o kojoj je bilo neophodno dobro promisliti. Što je još gore, dato je ime koje je već postojalo i moglo se očekivati da će biti osporavanja prava na korišćenje tog imena“, kaže Matić.

Istakao je da je tada bila „očigledna želja da se poništi uticajni brend bezličnim imenom“.

„Ne mogu da protumačim motive i razloge za vraćanje imena B92. Posebno ako bi u pitanju bio pokušaj da se neka strana ili domaća javnost dovedu u zabludu simulacijom, da je u pitanju svetski poznata nezavisna medijska kuća“, rekao je Matić.

Vraćanje imena televizije Matić je uporedio sa Srbijom koja je dugo posle nestanka Jugoslavije tvrdila da Jugoslavija i dalje postoji u liku Srbije i Crne Gore, iako su svi znali da to jednostavno nije tačno, kao i da je moguće da će tako biti i sa B92.




Kategorije