Eksplozija mašte Kolumne

Jovana Ješić: Dualno obrazovanje – učenje kroz rad

Ekslozija-maste-jovana-jesic-jpg

MediaSfera

 

Piše: Jovana Ješić

 

 

“Dualno obrazovanje je deo sistema srednjeg obrazovanja i vaspitanja u kome se kroz teorijsku nastavu i vežbe u školi i učenje kroz rad kod poslodavca, stiču, usavršavaju i izgrađuju znanja, veštine, sposobnosti i stavovi (kompetencije) u skladu sa standardom kvalifikacije i planom i programom nastave i učenja” kaže definicja.




Hajde da vidimo šta je dualno obrazovanje u praksi!

Dakle, učenje kroz rad je organizovan proces tokom koga učenici, pod rukovodstvom i nadzorom instruktora u realnom radnom okruženju kod poslodavca, stiču kompetencije neophodne za efikasan i produktivan rad u odrađenom zanimanju ili grupi zanimanja.

Veliki broj srednjoškolaca će umesto u školi vreme provoditi na radnom mestu, i do 30 sati nedeljno, zarađujući manje od minimalca.

U svetu je danas dualno obrazovanje sve manje popularno, ali ipak postoji. U nekim zemljama Evrope dualno obrazovanje izgleda ovako: od 12 meseci u godini, đak devet meseci uči, a tri meseca radi. Za svoj rad dobija platu u visini plate svakog radnika koji nije primljen za stalno, odnosno platu istu koju ima radnik zaposlen pod ugovorom. E to dualno obrazovanje ima smisla, zaista radiš i za svoj rad dobijaš platu!

Moja srednja škola već godinama ima dualno obrazovanje, kao i još neke druge škole. Naime, mi smo pored nastave u školi imali praksu u trajanju od pet radnih dana u školi, ali smo imali i praksu u geodetskim firmama takođe u trajanju od pet radnih dana. I evo kako je ta praksa najčešće izgledala: kontaktiraš firmu koja želi da ti pomogne i da ti lupi pečat i potpis kao dokaz o obavljenoj praksi. Bilo je i ljudi koji su išli tih pet dana na praksu, jer su planirali da nastave time da se bave, oni su uglavnom išli da kupe doručak, nosili su opremu i kuvali su kafu.

Ako pogledamo stranu tih poslodavaca oni uopšte nas ne žele da prime. Zašto? Prvi razlog je zato što je oprema skupa i ne žele da je mi mladi i nespretni uništimo. Ne žele da strepe da li ćemo nešto da pokvarimo, oštetimo… Drugi razlog je taj što opet mi, mlad i nespretni njih usporavamo pri radu, a oni kao ljudi koji zarađuju za svoje parče hleba žele da obave što više posla danas, kako bi što više i zaradili. Tako da je zaključak da dualno obrazovanje nema gotovo nikakav značaj za nas.

 


Jovana Ješić

Rođena je 20.01.2001. godine u Beogradu. Studentkinja novinarstva koja kroz tekstove promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Radi kao novinarka Original magazina i PR književnice Ljiljane Šarac. Hobi joj je pisanje, u slobodno vreme čita knjige i bavi se preduzetništvom. Promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Voli da putuje. Ima svoju stranicu: https://jovanajesic.wordpress.com/

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .