Kultura Primenjena umetnost

Miloš Šarić od motika stvara umetnost

MediaSfera

 

Piše: Saša Stanković

 

 

U Galeriji Studentskog kulturnog centra u Beogradu otvorene je izložba „Svi moji preci” mladog vlasotinačkog vajara Miloša Šarića. Reč je o umetniku za koga je šira javnost čula kad je njegova skulptura „Beogradski čitač” postavljena u gradu Kaselberi na Floridiu u Sjedinjenim Američkim Državama.





Do izložbe je došlo po pozivu Anđelije Stanojević, upravnice Galerije SKC-a, posle Šarićevog učešća na kolektivnoj izložbi „Sećanja“ autora Miodraga Milutinovića.

„Posećenost je bila dobra, jer se odazvalo puno kolega. Po njihovom mišljenju i utisku kažu da sam ovom izložbom napravio iskorak u odnosu na prethodne radove. Lično mogu reći da sam prezadovoljan “, izneo je za juGmediu prve utiske Miloš Šarić.

Izložbu je otvorila istoričar umetnosti dr Jelena Pavličić, koja od samog početka prati Šarićev rad i usavršavanje. Publika će imati priliku da se upozna sa novim delima mladog umetnika do 24. februara, a možda i duže ako bude veće interesovanje.

„Ova izložba je nastavak mojih umetničkih istraživanja, koja su počela serijom radova „Život (u) sekiri“. Skulpture nastaju komponovanjem elemenata već gotovih predmeta, oruđa za obradu zemlje. Koristim motike, koje se više ne koriste, sakupljane tokom prethodnih šest godina. Kao odbačene predmete nalazio sam ih na otpadu i udahnu im novi život. U skulpure iz serije  „Svi moji preci“, ugrađeno više od dvesta elementa, а nastale su u poslednji šest meseci“, objasnio je Miloš Šarić.

Dok mnogi pokušavaju da zaborave motiku, ovaj talentovani umetnik od nje stave umetnost, koja iznenađuje svojom originalnošću, ali i poziva na preispitivanje našeg odnosa prema ruralnoj Srbiji.

„Aparat za varenje je moj glavni alat. Spajao sam delove gvožđa i napravio radove koji upućuju na porodicu: „Kuće”, „Stub”, „Prsten” i „Put”. Motika je jedno od prvih oruđa koje je čovek koristio  vekovima kako bi obezbedio koru hleba i krov nad glavom. Novi, brzi ritam života  donosi otuđivanja i među članovima porodice,  pa i motika  je skinula sa životne scene“,  rekao je autor objašnjavajući svoj stvaralački postupak.




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .