Lifestyle

Kulturni fenomen: Ovako je nastao pilates

MediaSfera

 

 

Danas je pilates savršena vežba za one koji žele da sagore kalorije i izgledaju vitko. Međutim, u početku pilates nije bio namenjen mršavljenju.




Bio je to način da ljudi prežive u zatvoreničkim kampovima. Pilates je, dakle, kulturni fenomen rođen iz mučenja.

Na samom početku Prvog svetskog rata, britanska vlada bila je sumnjičava prema mladim Nemcima. Kako bi kontrolisali imigrantsku populaciju, Britanci su mnoge od njih uhapsili i smestili u kampove na Ostrvu Man.

U jednom od tih kampova zatvoreno je je 23.000 ljudi. Uslovi su bili užasni, i mnogi zatvorenici su se žalili na „bolest bodljikave žice“, što je mentalno iscrpljivanje slično depresiji. Jedan od zatvorenika, Džozef H. Pilates pronašao je lek za zatvorenike. Bio je snažni bokser pre rata, pa je zato verovao da vežba može ojačati nemačku odlučnost.

Koristeći okvire kreveta, napravio je nešto poput mašinu za vežbanje. Mišiće biste mogli da vežbate čak i dok ležite u krevetu, piše sajt Valpo Life.

Njegov proizvod je funkcionisao. Niko od zatvorenika koji su koristili Pilatesovu opremu nije umro tokom izbijanja Španskog gripa 1918. godine.

Pilates je nazvao svoj metod „kontrologija“, što upućuje na način na koji ovaj metod ohrabruje lјude da koriste svoj um da bi „kontrolisali“ svoje mišiće. Ovaj program koncentriše se na unutrašnje mišiće-držače koji su važni za održavanje tela u ravnoteži, a od suštinskog su značaja za podržavanje normalnog stanja kičmenog stuba. Posebno, Pilates vežbe podučavaju o svesnosti disanja i poravnavanju kičme, odnosno jačaju unutrašnje mišiće trupa, što je od velikog značaja za ublažavanje i predupređivanje (preventivu) bolova u leđima.

Pilates je takođe dizajnirao pet glavnih delova jedinstvene opreme (rekvizita) za vežbanje za koju je tvrdio da treba da bude korišćena ako se žele postići bolјi rezultati.

Vežbači Pilatesa koriste njihovo sopstveno telo kao tegove za treniranje da bi izgradili (bildovali) snagu i elastičnost svojih mišića. Ovo je glavni cilј celog programa vežbi, dok intenzivni kardio-vaskularni treninzi nisu njime obuhvaćeni. Pilates danas primenjuju i mnogi fizio-terapeuti u rehabilitacionom procesu.

Svaki njihov pokret bio je dobro osmišljen i isplaniran pa je i danas osnovni princip pilatesa da je važniji kvalitet od kvantiteta izvođenja pokreta. To su prvi počeci nastajanja sprave koju nazivamo reformer. Iako je pilates metod kao tehnika odavno poznat, postao je popularan 10-15 godina unazad ulaskom mat pilatesa (pilates na podu) u fitness klubove, sprave koje je Pilates osmislio, pravu ekspanziju kod nas doživljavaju tek nekoliko godina unazad.

Nakon kraja rata Pilates se preselio u Hamburg, gde je trenirao policiju i privatno obučavao građanstvo. Onda je počeo razvijati sprave za vežbanje koje bi upotpunile njegovu metodu. Postao je uspešan i popularan te je 1926. otišao u Njujork. Sa životnom partnekom Klarom  otvorio je studio u zgradi njujorškog baleta. Mnoge plesačice i balerine trenirale kod Pilatesa. To ga je navelo da prilagodi vežbe ženskoj populaciji. Osim njih dolazili su i slavni glumci, kao Viven Li i Klerk Gebl. Prijavio je pedesetak patenata za razne metode i sprave za vežbanje.

Nakon uspeha u Americi, Pilates je postao guru za ljubitelje zdravog života i vežbanja širom sveta.

Džozef Pilates je preminuo 1967. u 84. godini, a njegova žena Klara je vodila njihov studio sama sledećih 11 godina. Poslednjih godina Pilatesov metod je postao veoma popularan oblik fitnesa, što potvrđuju i mnoge poznate ličnosti iz šou-biznisa tvrdeći da svoje gipko telo imaju da zahvale pre svega praktikovanju Pilates vežbi.




Dodaj komentar

Click here to post a comment

Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .