Film / TV Kultura

Najbolji španski filmovi na 48. FEST-u

MediaSfera

 

Film “Za vreme rata” Alehandra Amenabara poneo je najviše nominacija na nedavno održanoj dodeli nagrada Goja Španske akademije filmske umetnosti i nauka. Nominovan je u čak sedamnasest kategorija, od čega je odneo pet (najbolji sporedni glumac, najbolji debitantski glumac, kostim, šminka, najbolji umetnički direktor, najbolja produkcija). Alehandro Amenabar, čuven po filmovima “Otvori oči” i “More u nama”, za koji je nagrađen Oskarom, vraća se režiji na španskom jeziku nakon 15 godina.




Film “Za vreme rata” publika može pogledati na FEST-u u sredu, 4.marta, u Sava Centru u 21.30 sati. FEST je za ovaj film obezbedio ekskluzivna festivalska prava, i nakon toga se neće naći u redovnoj distribuciji, stoga ne propustite da ga pogledate na velikom platnu!

 “Za vreme rata” je intenzivna, emotivna drama, smeštena u 1936. godinu, na sam početak Španskog građanskog rata, sagledana kroz perspektivu jednog od tada najboljih španskih pisaca, Migela de Unamuna. Slavni pisac odlučuje da javno podrži vojnu pobunu u uverenju da će ona uneti red u haos koji vlada u Španiji. Levičarska vlada ga odmah otpušta sa mesta dekana na Univerzitetu u Salamanki. U međuvremenu, general Fransisko Franko okuplja snage za pobunu i započinje uspešnu vojnu akciju sa juga, tajno planirajući da preuzme kontrolu nad zemljom. Sukob je sve krvaviji, a neki od Unamunovih prijatelja i kolega su uhapšeni, što primorava Unamuna da preispita svoju prvobitnu podršku generalu Franku i svoje principe. Kada Franko premesti glavni štab u Salamanku i bude proglašen za komandanta, Unamuno ga posećuje, odlučan da zatraži milost za svoje prijatelje i kolege. Ovo je priča o prošlosti koja postavlja urgentna pitanja našoj sadašnjici, i koju kritičari nazivaju jednim od ključnih filmova 2019. Ne samo zbog toga što je važna istorjiska lekcija, već zato što donosi izuzetno relevantnu anti-fašističku poruku. Ovo je raskošna drama o početku Frankovog režima, i o tome kako je zapečatio budućnost Španije na skoro četrdeset godina.

U kategoriji najboljeg iberoameričkog ostvarenja trijumfovao je film “Veličanstveni gubitnici” argentinskog reditelja Sebastijana Borenstejna. Ovo je bio najgledaniji film u Argentini u protekloj godini, kao i argentinski kandidat za Oskara, a posebna poslastica je i konačno udruživanje na platnu oca i sina – Rikarda i Ćina Darina. Rikardo je jedan od najboljih argentinskih glumaca, dok je njegov mladi sin Ćino veoma uspešno krenuo očevim stopama. Ćina su posetioci FEST-a imali prilike da upoznaju prošle godine, kada otvorio FEST i očarao domaću publiku promovišući film “Crni anđeo”.

Sudeći po izuzetnom uspehu argentinskog filma “Divlje priče” od pre nekoliko godina, koji je bio apsolutni favorit FEST-ove publike, nema sumnje da argentinski smisao za humor i te kako odgovara našem podneblju, pa će i “Veličanstveni gubitnici” bez sumnje ostvariti sličan uspeh. U pitanju je akciona komedija koju kritičari porede sa filmom “Ocean’s 11”, i prati grupu komšija i prijatelja koji se udružuju da povrate svoj teško zarađeni novac od bankara koji ih je prevario. Neočekivani, nesnađeni kriminalci iz naroda protiv korporativnog sistema, uz gomilu zabavnih i sumanutih situacija – zvuči kao recept za još jedan hit kod FEST-ove publike.

Za najbolji iberoamerički film bio je nominovan i kolumbijski film “Monos” koji će biti prikazan u Glavnom takmičarskom programu FEST-a. U pitanju je hipnotički triler koji prikazuje dečju gerilsku vojsku, inspirisan knjigama “Gospodar muva” i filmom “Apokalipsa danas”.

“Raskošan film koji morate pogledati na velikom platnu sa odličnim zvučnim sistemom”, izjavio je jedan kritičar. Film je prikazan na Sandensu, gde je osvojio specijalnu nagradu žirija, a pored mnogih drugih priznanja, trijumfovao je na festivalima u Palm Springsu i San Sebastijanu.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .