MediaSfera
Piše: Jovana Ješić
Foto: Pixabay
Društvene mreže danas koristimo ne samo kao sredstvo zabave već i da bismo se i informisali. Svi mi na društvenim mrežama objavljujemo razne sadržaje.
Instagram je danas jedna od najpopurnajih društvenih mreža koja ima jako dobro otvoreno tržište i svako ko želi može tu platformu da koristi kao primarni posao, potrebno je samo da imate određeni broj pratilaca, koji vam donosi i mogućnost saradnje sa velikim korporacijama.
Na “fejsbuku” možete deliti sadržaje i linkove online medija i portala.
Razvijanje društvenih mreža i pojava pametnih mobilnih telefona donela je sa sobom i nastanak građansko novinarstva. Građansko novinarstvo nikako nije konkurencija ostalim vrstama medija, već baš naprotiv velika pomoć.
Građansko novinarstvo predstavlja plasiranje informacija od strane ljudi koji nisu profesionalni novinari. Oni se ne bave ovakvom vrstom amaterskog novinarstva zato što im je to posao, već zato što na taj način žele da naprave promenu u društvu.
Najčešći primer građanskog novinarstva je udes. Dogodi se lančani udes, građanin fotografiše, objavi na svojim društvenim mrežama ili pošalje redakciji nekog medija. On nam u tom trenutku donosi najvažnije informacije koje odgovaraju na pitanje – šta se desilo, gde se desilo i kada se desilo. Nakon toga ekipa novinara kreće na lice mesta i prikuplja dodatne informacije, građanin koji nas je obavestio svoj posao je završio i produži dalje. Novinari istražuju udes i kasnije nam govore razlog nastanka lančanog udesa, broj povređenih i sve ostale informacije. U trenutku nastanka udesa zahvaljujući građanskom novinaru dobili smo sve potrebne informacije. To je samo jedan od najčešćih primera građanskog novinarstva.
Sada sve češće možete čuti na svim radio stanicama da voditelji nakon bloka “Stanje na putu” apeluju i mole vozače da pored savesne vožnje ako imaju neke informacije o stanju na putu, pozovu njihov broj i informišu ih. Na taj način novinari pozivaju građane da budu građanski novinari.
Jovana Ješić
Dodaj komentar