Kultura Pozorište

Beogradski festival igre i Erste banka dodeljuju priznanje domaćim umetnicima: Sanji Ninković nagrada #VERUJUSEBE

MediaSfera

 

 

Foto: Beogradski festival igre

 

 

U okviru 17. Beogradskog festivala igre, 29. marta u 20 časova, na maloj sceni Narodnog pozorišta će se izvesti komad “Jedan” beogradske balerine i koreografa Sanje Ninković. Komad je nastao u produkciji Udruženja baletskih umetnika Srbije, i  imao je svoju premijeru 2019. godine.




Izvođenje domaće produkcije na 17. Beogradskom festivalu igre je podržala Erste Banka, a Sanja Ninković će biti prvi laureat nagrade #VERUJUSEBE, koju našim umetnicima koji stvaraju u zemlji ili inostranstvu, dodeljuju Beogradski festival igre i Erste banka.

Predstava “Jedan” inspirisana je filmom “Jastog” savremenog grčkog reditelja Jorgosa Lantimosa. Reč je o priči obojenoj crnim humorom i satirom, koja prati  muškarca u distopijskom društvu u kome je neprihvatljivo biti sam, bez emotivnog partnera. Pritisak okoline, kojem je pojedinac izložen, sučeljava se sa pritiscima koje on sam sebi nameće. Način na koji živimo i organizujemo svoj život po obrascima društva, često nas sputava da uvidimo apsurdnost nečega što u svakodnevnom životu smatramo normalnim. Kada zamislimo neke obične situacije, u mislima ih dovedemo do ekstrema i onda posmatramo tako mikroskopski uvećane, tada se otvara novi ugao gledanja i počinjemo da se pitamo: da li postoji drugi put?

Sanja Ninković i Aja Jung

Sanja Ninković

Po završetku Baletske škole Lujo Davičo, Sanja Ninković postaje član Baleta beogradskog Narodnog pozorišta. Na matičnoj sceni ostvarila je zapažene solističke uloge u delima savremenog i klasičnog repertoara. Gostujući je član Bitef dens kompanije, a bila je angažovana i u baletima Opere Madlenianum. Dobitnica je priznanja Udruženja baletskih umetnika Srbije – nagrade Nataša Bošković za najbolju interpretaciju za ulogu Svanildinih drugarica u predstavi “Kopelija” (2016), Smiljana Mandukić za najbolju interpretaciju iz oblasti savremene igre za predstavu “Juče, seti se da zaboraviš”  Bitef dens kompanije (2013), Dimitrije Parlić kao član ansambla predstave “Step lightly” za izuzetnu umetničku interpretaciju (2010), i Pohvale Narodnog pozorišta za rezultate u radu od posebnog značaja (2007, 2010, 2013). Dobitnica je Nagrade žirija kritike i nagrade Ohrabrenje na 22. Festivalu koreografskih minijatura za svoj debitantski rad “Subjektivno”. Diplomirala je na Akademiji umetnosti u Beogradu.

Iako je ovo prva saradnja Beogradskog festivala igre i Udruženja baletskih umetnika Srbije, Beogradski festival igre je i do sada, svake godine radio na afirmaciji srpskih baletskih umetnika. Tako su sa izuzetnom pažnjom predstavljeni brojni domaći umetnici, različitih generacija, koji su svoju karijeru razvijali u Srbiji ili inostranstvu. Među njima su Mihailo Đurić, Vesna Orlić, Aleksandar Antonijević, Branislav Henselman, Ana Đorđević, Đorđe Makarević, Leo Mujić, Gradimir Pankov, Zoran Marković, Gala Jovanović, Aleksandar Neškov, Dunja Jocić, i drugi.

Dušan Lopušina, Marija Bajčetić, Sanja Ninković i Aja Jung

Nagrada #VERUJUSEBE

Cilj priznanja #VERUJUSEBE je da omogući domaćim autorima da se predstave novoj publici, pre svega inostranim gostima i producentima, da dobiju veći medijski prostor i ostvare šansu za dalji plasman svojih radova u zemlji i inostranstvu.

Marija Bajčetić i Sanja Ninković

Čista senzacija

Pod sloganom „Čista senzacija“, 17. Beogradski festival igre će od 21. marta – 12. aprila u okviru glavnog programa predstaviti 17 kompanija umetničke igre iz 12 zemalja, sa 24 koreografska komada. Trupe stižu iz Francuske, Belgije, Italije, Španije, Nemačke, SAD, Izraela, Kanade, Holandije, Argentine, Hrvatske i Brazila, a programi će se izvoditi u Beogradu i Novom Sadu.

Festivalu prethodi revija filmova Dani igre u beogradskoj Kinoteci (29.1.-2.2.) i u biskopu Kulturnog centra Novog Sada (6.2.-10.2.), brojne koreografske radionice, majstorski kursevi, otvorene diskusije i prezentacije. Poseban festivalski događaj je gostovanje Zvezda Njujork siti baleta u Budimpešti (11.3.), Novom Sadu (13.3.) i Beogradu (14.3.), kao i projekat #VERUJUSEBE u Narodnom pozorištu u Beogradu (29.3.)




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .