Film / TV

BEOGRAD ZA POČETNIKE – Znači Zemun

MediaSfera

 

 

Sreda 20h, subota 16.35h, tv Studio B

Autorka: Smiljana Popov

Kamera i montaža: Gavro Dešić

Foto: Uroš Arsić

Gde se nalazi najveći kristalni luster na svetu sa 40 hiljada kristala…?




Gde se krije najstarija vinova loza u sred betona, lekoviti raritet i čudo prirode, kroz čije lišće šušte vekovi, pod kojom su se prišečćivali srpski dobrovoljci pred odlazak u Prvi svetski rat, ali i preživeli Solunci po povratku?

Loza iz Zemuna pre nekoliko dana proglašena je spomenikom prirode i svrstana u treću kategoriju – zaštićeno područje lokalnog značaja.

Pretpostavlja se da je hibrid najpribližniji sorti „sajbel 1000”. Hibridi loze su počeli da se proizvode tek oko 1865. godine i to u Francuskoj. Njihova masovnija upotreba u ovoj zemlji krenula je tek pet godina kasnije, a zatim se širila Evropom. Na osnovu toga može se zaključiti da je približna starost zemunske loze između sto i sto trideset godina

U regionu joj još samo loza iz Maribora, koja je stara oko 400 godina, može „stati na crtu”.

Gde su spavali Ričard Nikson, Džimi karter, britanska kraljica Elizabeta II, astronaut Nil Armstrong, ali i Tina Tarner npr.…?

Nova epizoda “Beograda za početnike” vodi vas na transistorijsko putovanje od Jugoslavije, preko Venecije do Austrougarske. Znači Zemun.

 

Realizaciju dokumentarnog serijala “Beograd za početnike” podržao je Sekretarijat za kulturu grada Beograda. 

“Beograd za početniek” ima svoj youtube kanal te vas pozivamo da se subsribe-ujete i tako upoznate Beograd o kom malo znamo….




Dodaj komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .