Preporučujemo

TV felјton: „Pavićeva kutija za pisanje“

MediaSfera

 

Petak, Drugi program RTS-a, oko 23 sata

 

 

Koliko o piscu govori prostor u kojem stvara, njegovo ostrvo pisaćeg stola? Da li su romani začudne imaginacije nastajali u sličnom, nesvakidašnjem okruženju?




Baš na ta pitanja pokušava da odgovori emisija „Pavićeva kutija za pisanje“, koju je Kulturno – umetnički program RTS-a pripremio povodom 10 godina od smrti Milorada Pavića, ali i ostalih važnih godišnjica koje obeležavamo u 2019. godini – 9 decenija od rođenja akademika i 35 godina od nastanka njegovog Hazarskog rečnika.

Gledaoci će moći da vide vredan arhivski materijal, razgovor sa piscem, koji je autorka emisije Marija Milјević Rajšić snimila pre 11 godina, koji do sada nije integralno prikazan, a koncipiran je kao šetnja po piščevom životnom prostoru, koji je danas njegov Legat.

U emisiji „Pavićeva kutija za pisanje“ Marija Miljević Rajšić otkriva začudnu književnu geografiju prostora u kojem je Pavić pisao, otkriva tajne njegove kutije za pisanje sa bezbroj pregrada, koja je i poslužila kao inspiracija za istoimenu knjigu, pokazuje prvi rukopis Hazarskog rečnika

Moći će da saznaju i na koji način su predmeti kojima je okružen bili inspiracija za neke od njegovih priča i romana, poput „Kutije za pisanje„, „Predela slikanog čajem„, ali i šta se događalo sa Pavićevim delom kod nas i u svetu za deset godina od kako nije sa nama.

 

 

Tekstove iz dela Milorada Pavića čita glumac Nebojša Dugalić.

Montažer: Milan Radičević.

Autor emisije: Marija Milјević Rajšić.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .