MediaSfera
Utorak 26 .11.2019 u 19h
Kuća legata, Knez Mihailova 46, Belgrade
Izlozba četiri generacije umetnica u direktnoj sukcesiji: Ljubica Cuca Sokić (1914-2009), Milica Stevanović (1933 -), Darija Kačić (1959-2018), Ivana Ceković (1964-).
Paralelni prikaz dela četiri umetnice, četiri različite ličnosti koje su učile jedna od druge na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu i stvarale pod vibracijama različitih vremena i prostora.
Ivana Ceković, kustos projekta kaže: “Čini mi se važno da se na adekvatan način izloži žensko likovno nasleđe i kontinuetet ženskog vizuelnog stvaralaštva poniklog na ovim prostorima, kroz dela umetnica u direktnoj sukcesiji.
Veze profesor-student ovde svedoče o odgovornoj pedagogiji koja svoje uporište nalazi u tradiciji (zavetu) autentičnosti pre nego u rigidnnoj tradiciji formalne sličnosti.
Kroz prikaz četiri specificna likovna jezika, ova izložba bi mogla ponuditi značajno svedočanstvo ženskog pogleda kao “evolutivnog pomaka ljudskog pogleda ka opšteprihvatljivim načelima buduće perspektive” (Milica Stevanović).”
„Radovi četiri umetnice predlažu vizuelnost i viđenje koji se ne iscrpljuju u shematizovanom (binarnom). Predlažu pogled (ženski?) koji implicira viđenje kao jedan kompleksan, racionalno artikulisan i promišljen čin.
Kompleksno i likovno promišljeno viđenje se prepoznaje u radovima Ljubice-Cuce Sokić kao na primer u slici “Portret devojke u sivom”(1985) ili pak u stalnom preispitivanju perspektivnog kao u slici Milice Stevanović “Gledanje u vatru iz 2017. Sa druge strane, postkonceptualni radovi kao onaj Darije Kačić pod nazivom “Dislocirani kavezi”, iz 1998.godine sačinjen za IV bijenale u Laksenbergu u Austriji koji na veoma pronicljiv način kontekstualizuje samu manifestaciju ili pak instalacija u gradu, u trgovačkoj, pešačkoj zoni Ivane Ceković “Slobodna šetnja oko zatvorenih vrata” iz 1999- 2000, takođe, zahtevaju drugačiju pozornost. Ne prihvataju datost, predlažu raznorodnost. Što bi možda i bila svrha izložbi poput ove”, dr Jelena Stojanović.
Dodaj komentar