Film / TV

BEOGRAD ZA POČETNIKE: Kad opanak i štikla, fes i cilindar krenu na venčanje

MediaSfera

 

 

Beograd za početnike, tv Studio B

sreda 20h, subota 16.35h

Autor: Smiljana Popov

Snimao i motirao: Gavro Dešić

Foto: Muzej primenjene umetnosti

 

 

Kako se Beograd iz musave orijentalne kasabe pretvarao u modernu varoš, a Srbija iz osmanskih pašaluka transformisala u evropsku kneževinu i kraljevinu…




O tim tektonskim istorijskim procesima možda najslikovitije priča istorija odevanja. Kako smo se iz šalvara i dimija, presvlačili u krinoline i smokinge, turbane i fesove zamenili cilindrima…

Sa minderluka i divanhana presedali na sofe u salonima i soaree sa klavirima. No ta dramatična i radikalna promena ne da se nije desila odjednom, već je u našu istoriju ušiveno i prešiveno i otomanskog zlatoveza i evropske čipke, istovremeno, a da mi o tome pojma nemamo.

To zanimljivo zamešateljstvo koje svedoči o bogatom i nerazmrsivom kulturnom pluralizmu Srbije 19. veka razmrsiće nova epizoda „Beograda za početnike“, koja zapravo priča o tom našem dugom civilizacijskom putovanju u Jevropu.

Gost emisije i stručni konsultant: Draginja Maskareli, viši kustos Muzeja primenjene umetnosti, autor izložbe „Moda u modernoj Srbiji“

 

Realizaciju dokumentarnog serijala „Beograd za početnike“ podržao je Sekretarijat za kulturu grada Beograda. 

 

“Beograd za početniek” ima svoj youtube kanal te vas pozivamo da se subsribe-ujete i tako upoznate Beograd o kom malo znamo….




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .