Medijske inicijative

NUNS: Zastrašujuća kampanja protiv N1 naočigled nemih institucija

MediaSfera

 

 

 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) izražava duboku zabrinutost zbog svakodnevne kampanje protiv redakcije televizije N1 i ćutanja nadležnih institucija – policije, tužilaštva, Ministarstva informisanja i Vlade.




Nemoć državnih institucija nameće sumnju da kampanja mržnje protiv medija koji nepristrasno informišu javnost, a u kojoj su najglasniji prorežimski štampani i tv tabloidi, uživa podršku najviše vlasti.

Posle anomnih aktera kampanje deljenja letaka, verbalno nasilje protiv N1 i njenog programskog direktora Jugoslava Ćosića su nastavili tabloidi. Tako je urednik Informera Ćosića proglasio za „šiptarskog plaćenika“ koji obavlja prljave poslove u Srbiji čime je direktno ugrožena njegova lična bezbednost. Ćosić je naveo „da je u toku zastrašujuća kampanja koja je pokušaj njegove javne egzekucije kao nezavisnog novinara“.

NUNS upozorava i na manipulacije i neistine kojima se tabloidi koriste tokom kampanje, poput objavljivanja fotografije na naslovnoj strani informera od 16.11, za koju advokat Jugoslava Ćosića tvrdi da je lažna fotografija vlasnika TV A2 CNN Albanija kojom je sveden na mafijaša i narko dilera, a Ćosić predstavljen kao “šiptarski plaćenik”

NUNS takođe upozorava i osuđuje napade glavnog urednika tabloida Informer na reportera N1 Miodraga Sovilja koga je u jutarnjem programu TV Pink 16.11. označio kao “provokatora” rekavši “ideja je bila da se guranjem telefona predsedniku u lice izazove njegova, refleksna reakcija da bi se posle od toga pravio haos.” Miodrag Sovilj je dan ranije postavljajući legitimno novinarsko pitanje pokazao predsedniku Srbije svoj telefon na kome je bio dokument na koji se pozivao u svom pitanju.

Podsećamo da su pre deset dana,  tokom emisije Pressing u kojoj je govorio Aljbin Kurti, u dvorište televizije N1 ubačeni leci sa fotografijama premijera Albanije  Edija Rame i Jugoslava Ćosića ispod koje je pisalo „ima neka tajna veza“.

Kampanja protiv direktora N1 u tabloidima intenzivirana je posle nedavnog intervjua Ćosića sa uzbunjivačem iz „Krušika“ Aleksandrom Obradovićem. NUNS će o zastrašivanju redakcije N1 i neshvatljivom ćutanju nadležnih institucija obavestiti međunarodne organizacije i institucije.

Advokat Zdenko Tomanović upozorio je u saopštenju za javnost da je kampanja u kojoj se nadmeću uvrede i neistine sada prožeta i zastrašujućom sličnošću sa prošlim vremenima i usmerena je subjektivno i objektivno na Jugoslava Ćosića i njegove kolege sa TV N1.

Ćosićev pravni zastupnik ukazuje da su pomoć američke ambasade, organizacije IREX i drugih zapadnih fondova za razvoj medija, kao i poslovni projekat jedne od najvećih albanskih kompanija sa firmom iz Srbije, proglašeni za „krvavi američko šiptarski keš“.

Uz to, napominje Tomanović, „objavljena je lažna fotografija uspešnog albanskog biznismena i vlasnik TV A2 CNN Albanija sveden je na mafijaša i narko dilera, a Jugoslav Ćosić kao šiptarski plaćenik“.

Time su, prema Tomanovićevom stavu, „stvoreni uslovi da nasilje nad pravom preraste u nasilje nad pojedincem koji je sada obeležen kao predvodnik novinarskog tima koji vodi specijalni rat protiv Srbije i Srba“.

„Opravdana izvesnost stanja ugroženosti našeg klijenta zahteva bezbednosnu procenu stepena ugroženosti koju ćemo zatražiti od nadležnih službi i državnih organa“, najavio je Tomanović.

Kako je precizirao, to podrazumeva i „eventualnu zaštitu zbog visokog stepena opasnosti koju generiše identifikacija novinara koji navodno rade direktno protiv interesa svoje zemlje i svog naroda i koji postaju moguće žrtve strasti i mržnje kreatora kampanje“.

 

Izvor: NUNS, N1




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .