Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba „SINERGIJA“ u Galerijo N.EON: PRAVO NA SEĆANJE

MediaSfera

 

 

Galerija N.EON

Beograd, Savamala, Crnogorska 10

petak, 22. 11. 2019. u 20 časova

 

 

Pokret je nastao kao potreba ljudi čija svest i delanje nisu ograničeni savremenim političkim i globalnim trendovima. Prostori u kojima nastaju radovi iz oblasti umetnosti, književnosti, u kojima preovladava ljubav prema vinskoj i gastronomskoj kulturi, nisu vezani žicom i pružaju neograničenu mogućnost slobodi misli i činjenja.




Pripadnici pokreta potiču iz generacije koja na jedan sentimentalan i nostalgičan način pamti jedno vreme „kada je Bog hodao po Zemlji“, vreme koje neoliberalni sistem želi da izbriše iz njihovih mozgova. To su ljudi koji znaju da stvaraju, znaju da misle svojom glavom i znaju da se sećaju. I na to sećanje polažu pravo! Sa pravom!

Nastali radovi, izložbe, koncerti, manifestacije svedoče o tome…

Vrata su otvorena…

Dražen Filipović – Pegla

 O autoru

 Dražen Filipović – Pegla rođen je 15. 2. 1944. u Podravskoj Slatini. Srednju školu završio je u Rijeci 1964. godine. Diplomirao je slikarstvo 1970. na Pedagoškoj akademiji u Rijeci na Katedri za likovnu umetnost, u klasi prof. Balabanića. Zvanje profesora stekao je 1983. godine. Status samostalnog umetnika ima od 1981, kad je postao član ZUH-a (danas HZSU, Hrvatska zajednica samostalnih umetnika).

Od 1980. godine član je HDLU Rijeke, a od 1995. nacionalnog HDLU-a.  Osim slikarstvom, bavi se objektima, ambijentalnim instalacijama, grafičkim dizajnom  i uređenjem enterijera. Aktivan je na likovnoj sceni od 1977. godine. Do sada je izlagao na preko dvadeset samostalnih izložbi a učestvovao je i na brojnim zajedničkim izložbama u Hrvatskoj i inostranstvu. Uz to, učestvovao je u radu mnogih stručnih likovnih komisija.

Živi i radi u Rijeci.

O izloženim radovima

Autentični slikarski pristup, bazičan i slojevit u bogatstvu kolorističkih segmenata u naizgled običnoj dvodimenzionalnosti, karakteristika je ovog ciklusa radova Dražena Filipovića Pegle. U ovim radovima vidljiva je višeslojna struktura, hrabri sistem poteza i esencijalnost razmišljanja kao i logičan razvoj i razrada stilskih atributa iz prethodnih perioda. Istraživanje apstraktnih tema implicira produbljivanje sopstvog izraza novim vrednostima s prepoznatljivim, ali i osveženim likovnim svojstvima. I ovde je vidljiva konstanta ličnog, kao i veliko slikarsko iskustvo.

Solucija II

Racionalni ritam crnih ili sivih struktura, konstrukcijski je crtež koji dominira i gradi složeni preplet, ispunjen vrlo skladnim i razrađenim elementima boja, jer boja kao novina, ali i konstanta njegovog rada nameće se u ovim delima svojom zavodljivošću i skladom. Unutar shematskog crteža, rastera linija i vrlo složenih mreža prostire se nedefinisana građa finih i jasnih površina. Poput vitraža one su omeđene, šire se i povećavaju, sažimaju oblik i grade likovnu misao vrlo preciznog i razrađenog rukopisa. Njegovo slikarstvo bogato je grafičkom linijom koja raščlanjuje i stvara, a sam prostor ispunjen je do najsitnijeg detalja finoćom tekstura i kolorita koji je vrlo kvalitetan i plemenit.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .