Pop kultura

Promocija r’n’r monografije „Long Play – Zabeleške u vremenu 1950-2000“

MediaSfera

 

 

 

Promocija  r’n’r monografije  „Long Play – Zabeleške u vremenu 1950-2000“ održaće se u sredu, 30.10.2019, u 20h na Dorcol Platzu (Dobračina 59, Beograd ). 




Knjiga „Long Play – zabeleške u vemenu“ je monografija fotografija koja sadrži 1332 portreta 333 regionalnih muzičara koji su započeli svoje delovanje između 1950-2000. godine. Žanrovski su najzastupljenij rock muzičari, a na stranicama knjige možete prepoznati i velikane pop muzike ovih prostora, kao i nekoliko snažnih likova sa jazz i blues scene. Knjiga je u formatu LP ploče u ekskluzivnom pakovanju sa kutijom. Štampana na tri vrste papira u dve zasebne tehnike i trebalo bi da se nađe u kolekcionarskim policama okružena muzikom sa ploća umetnika koji se nalaze u njoj. Na skoro 400 stranica možete pročitati i biografije sa zanimljivim „crticama iz života“ muzičara uz koje su odrstale generacije ovog regiona.

Autor ove velike knjige portreta je beogradski fotograf i dizajner Borislav Pešić Blagoja. On je stvarao knjigu punih šest ipo godina putujući regionom sa jednom crnom barskom stolicom i pokretnim foto studiom. Na tu stolicu su seli svi akteri ove monografije i stolica je postala neka vrsta neophodnog rekvizita uz instrumente sa kojima su se muzičari slikali.

Predgovore su napisali renomirani poznavaoci muzike: Beograd – Petar Janjatović (rock kritičar, novinar, publicista), Zagreb – Siniša Škarica (rock muzičar, publicista), Ljubljana – Grega Tomc (rock autor, publicista). Završnu reč dao je Vlado Simčić Vava (rock muzičar i pisac). Kao svojevrsno putovanje kroz knjigu, autor je pisao uvodnik iz ličnog ugla o radostima i mukama nastajanju ovih portreta.

Polazna ideja/tačka knjige je da se kroz fotografije i tekstove na originalan način detaljno zabeleži bogata zajednička muzička istorija. Tako je sugerisana teza da su muzikom ponovo spojeni ovi prostori i da su na taj način izbrišu granice.

Promocije po regionu kreću iz Zagreba 10.10. Tvornica Kulture, Rijeka 12.10. River Pub, Beograd 30.10. Dorćol Platz, Novi Sad 07.10. Firchie Think Tank Studio. Skoplje 13.10. MKC

 

 Biografija autora:

 

Rođen aprila 1973. na beogradskom asfaltu koji i danas gazi. Proširio korake na gradove regiona i tamo upoznao ljude sa kojima planira provesti život. U Zagrebu i Rijeci pustio koren zahvaljujući prijateljima pa sad neprestano leti na nemirnom vetru između ta dva asfalta i jedne rive.

Počeo kao grafičar, porastao kao dizajner, odrastao kao fotograf.  U nekom trenutku spojio sve tri osnove u jednu kojom se danas bavi. Kako god se ona zvala. A on je zove „ljubav“ … jer ne biraš ti, nego ona tebe. Početkom devedesetih kod „gazda Milisava u štampariji“ naučio većinu osnova za sve što danas zna. Kasnije dodavao znanje u privatnoj školi fotografije i radio na sebi. I ne namerava prestati. Žao mu je što nije „ganjao fakultet“ za umetnost. Tih godina je ganjao košarku i muziku, jer je to jedino moguće bilo, pa mu opet nije toliko žao.

Napravio jedanaest samostalnih izložbi fotografija, za sada samo u Beogradu, pa planira i želi preko crte. Napravio nebrojene dizajne velike i male. Sarađivao sa velikim kompanijama ali su mu uvek draže male. Voli velika putovanja u male gradove.

Trudi se biti otvoren za različitosti jer misli da je u tome lepota svih nas koji smo u ovom kratkom trenu planete zajedno.

Voli ljude, voli popit’ pivo, voli osmehe. Ima prijatelje. Sad ima i knjigu … voli živeti.

Možete pogledati nekoliko promo videa koji prikazuju dizajn i izgled monografije na youtube kanalu „Long play book“




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .