Duhovnost

Našem manastiru koji čuva neželjenu i bolesnu decu hitno potrebna pomoć

MediaSfera

 

 

Sestrinstvo manastira Sveta Petka Izvorska kod Paraćina broji samo deset monahinja. One se brinu o 88 autističnih žena i ometenih u razvoju uzrasta od 18-80 godina, koje su ostavljene u manastiru kao neželjena deca. Poslednja dva meseca suočavaju se sa egzistencijalnim problemima.




Zalihe robe su pri samom kraju, te je sestrinstvu neophodna pomoć.

Manastiru Sveta Petka Izvorska kod Paraćina nedostaju hrana, sredstva za higijenu, pelene za odrasle do 70 kilograma, donje rublje svih veličina, kao i sredstva za dezinfekciju. Na adresu domskog odeljenja manastira stigla je i opomena pred isključenje struje…

Dom za decu ometenu u razvoju pri manastiru Sveta Petka izvorska kod Paraćina, u kome boravi 88 napuštenih, bolesnih i nepokretnih štićenica i desetak monahinja koje o njima nesebično brinu, poslednja dva meseca suočava se sa egzistencijalnim problemima.

Mati Glikerija

Mati Glikerija, zamenica igumanije Marije u manastirima Ravanica i Sveta Petka, za Serbian times je potvrdila da sestrinstvo ima poteškoća u vođenju ovog velikog domaćinstva, jedinstvenog u Srbiji.

– Poslednja dva meseca je tako jer još uvek nije postavljen novi direktor Centra za socijalni rad u Paraćinu, koji je, između ostalog, nadležan i za zaposlene i korisnike našeg Doma. Dolazili su i struju da nam isključe, međutim, to smo sprečili tako što po zakonu nemaju pravo da diraju tu gde su deca i bespomoćni – objašnjava monahinja.

Skromno i dostojanstveno dodaje da sestrinstvo ništa nije tražilo.

– To je naša muka! Nije lako, domaćinstvo je veliko, imamo devedesetoro bolesne dece, samo deset monahinja i dve žene koje plaćamo za stručnu pomoć. Ali kada pitate, treba nam konzerviranog mesa i slanine. Danas smo baš bile po jogurt, mleko, voće i povrće, namirnice koje trošimo svakog dana – kaže mati Glikerija.

Svetinja iz 14. veka

Manastir Sveta Petka nastao je u drugoj polovini XIV veka. Predanje zabeleženo u okolini manastira govori o ktitorstvu braće Musić, sestrićima kneza Lazara. Prema predanju, na mestu gde je danas manastir Svete Petke, postojao je u srednjem veku, manastir ili crkva i to pre 1398. godine. Naime sačuvano je predanje o tome da je ovaj kraj oko sela Izvor i manastira Sv. Petke, bio u davnoj prošlosti živ centar verskog, isposničkog života.

Manastir je 1824. godine obnovljen kao muški manastir, a svoj preobražaj i današnju namenu manastir je dobio 1942. godine, kada ga prvi put nastanjuju izbeglička, a zatim teško bolesna deca. Manastir je danas aktivan ženski manastir i pripada eparhiji braničevskoj Srpske pravoslavne crkve. U njegovom sklopu, danas funkcioniše i bolnica, za smeštaj osoba ometenih u razvoju. Svima je zajedničko da su neželjena deca ostavljena pod okriljem SPC. Manastir Svete Petke se nalazi pod zaštitom Republike Srbije, kao spomenik kulture od velikog značaja.

Manastir Sveta Petka Izvorska ima dve crkve pod jednim krovom. Po svemu sudeći, one datiraju još iz srednjeg veka. Crkva je u srpsko-vizantijskom stilu, sa dva osmostrana kubeta u svodu prostranim naosom i oltarom.

Manastir se nalazi pod upravom manastira Ravanica. Ovaj manastir je nadaleko poznat i po lekovitoj vodi, a zanimljivo je i da predstavlja utočište za jednu porodicu iz Kragujevca koja se kompletno zamonašila – oca Nikolaja, njegovu suprugu i četiri ćerke, dok sin služi Bogu u crkvi Svetog Nikolaja u Nišu.

Ovde je najvažniji dan u godini 8. avgust, kada se u manastiru slavi Sveta Mučenica Paraskeva – Petka. Tada se meštani Parćina, ali i šire, okupljaju i u porti manastira, slave ovaj važan dan. Mnoštvo ljudi tada poseti manastir, koji uvek rado svima otvara svoja vrata.

Kako pomoći

Oni koji mogu da prilože donacije i olakšaju težak života monahinja i dece mogu to da urade prateći instrukcije na sajtu manastira.

Za dinarsko plaćanje: Žiro račun broj – 105-0000002249328-44 u AIK banci.

Izvor: Paraćin Online




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .