tech/web

“Fejsbuk” plaća izdavačima: pokrenuta nova sekcija vesti

MediaSfera

 

Društvena mreža „Fejsbuk” uvodi sekciju vesti –“Njuz tab” (News Tab)  na svojoj mobilnoj aplikaciji, gde će se prikazivati naslovi vesti koje biraju novinari, dok će izadavači biti plaćeni za korišćenje njihovog materijala.




Ta društvena mreža dugo je bila u sporu sa izdavačima vesti koji se žale da Facebook ima koristi od deljenja njihovih članaka za koje do sada nije plaćao.

Ovo je potencijano veliki korak za platformu koja je odavno obeleženu teškoćama da iskoreni dezinformacije i nespremnosti da sklapa ugovore sa izdavačima, prenosi AP.

U odeljku vesti biće uključeni naslovi iz Vol Strit Džornala, Vašington posta, Bazfid njuza, Biznis insajdera, En-Bi-Sija (NBC), Ju-es-ej tudeja (USA Today) i Los Anđeles tajmsa kao i lokalni naslovi iz nekoliko najvećih američkih gradova.

Nova sekcija vesti pokrenuta je juče, 25. oktobra.

Preko “Fejsbuka” će se videti samo naslovi članaka, a kada se klikne na naslove korisnik će biti preusmeren do vebsajtova ili aplikacija izdavača, ako su instalirane. To je, manje – više, ono što su izdavači od Facebooka tražili godinama.

“Fejsbuk” nije želeo da kaže ko će i koliko biti plaćen navodeći samo da će plaćati izdavačima za pristup sadržaju.

Društvena mreža „Fejsbuk” uvodi sekciju vesti – News Tab na svojoj mobilnoj aplikaciji, gde će se prikazivati naslovi vesti koje biraju novinari, dok će izadavači biti plaćeni za korišćenje njihovog materijala.

Ta društvena mreža dugo je bila u sporu sa izdavačima vesti koji se žale da Facebook ima koristi od deljenja njihovih članaka za koje do sada nije plaćao.

Ovo je potencijano veliki korak za platformu koja je odavno obeleženu teškoćama da iskoreni dezinformacije i nespremnosti da sklapa ugovore sa izdavačima, prenosi AP.

U odeljku vesti biće uključeni naslovi iz Vol Strit Džornala, Vašington posta, Bazfid njuza, Biznis insajdera, En-Bi-Sija (NBC), Ju-es-ej tudeja (USA Today) i Los Anđeles tajmsa kao i lokalni naslovi iz nekoliko najvećih američkih gradova.

Nova sekcija vesti pokrenuta je juče, 25. oktobra.

Preko “Fejsbuka” će se videti samo naslovi članaka, a kada se klikne na naslove korisnik će biti preusmeren do vebsajtova ili aplikacija izdavača, ako su instalirane. To je, manje – više, ono što su izdavači od Facebooka tražili godinama.

“Fejsbuk” nije želeo da kaže ko će i koliko biti plaćen navodeći samo da će plaćati izdavačima za pristup sadržaju.

News Tab na svojoj mobilnoj aplikaciji, gde će se prikazivati naslovi vesti koje biraju novinari, dok će izadavači biti plaćeni za korišćenje njihovog materijala.

Ta društvena mreža dugo je bila u sporu sa izdavačima vesti koji se žale da Facebook ima koristi od deljenja njihovih članaka za koje do sada nije plaćao.

Ovo je potencijano veliki korak za platformu koja je odavno obeleženu teškoćama da iskoreni dezinformacije i nespremnosti da sklapa ugovore sa izdavačima, prenosi AP.

U odeljku vesti biće uključeni naslovi iz Vol Strit Džornala, Vašington posta, Bazfid njuza, Biznis insajdera, En-Bi-Sija (NBC), Ju-es-ej tudeja (USA Today) i Los Anđeles tajmsa kao i lokalni naslovi iz nekoliko najvećih američkih gradova.

Nova sekcija vesti pokrenuta je juče, 25. oktobra.

Preko “Fejsbuka” će se videti samo naslovi članaka, a kada se klikne na naslove korisnik će biti preusmeren do vebsajtova ili aplikacija izdavača, ako su instalirane. To je, manje – više, ono što su izdavači od Facebooka tražili godinama.

“Fejsbuk” nije želeo da kaže ko će i koliko biti plaćen navodeći samo da će plaćati izdavačima za pristup sadržaju.




Dodaj komentar

Click here to post a comment