Kultura VU

FRANCUSKI VOG: Izložba slika Save Šumanovića među pet najboljih u Parizu

MediaSfera

 

 

Foto: Radovi Save Šumanovića koji krase restoran La Coupole

 

Najprestižniji svetski modni časopis “Vog” u svom francuskom izdanju uvrstio je izložbu “Sava Šumanović i tajna pod kupolom” Galerije Matice srpske, koja je održana od 17. maja do 31. avgusta u Kulturnom centru Srbije u Parizu, među pet najboljih izložbi u Parizu tokom jula meseca.




Više od 2.500 posetilaca imalo je priliku da upozna deo opusa Save Šumanovića, koji se odnosi na oslikavanje jednog od stubaca u poznatom pariskom restoranu “La Coupole” na Monparnasu 1927. godine.

 

Pored pripremnih skica za stub sa predstavama četiri ženske figure, koje se danas nalaze u privatnom vlasništvu, na izložbi su bile prikazane i istorijske fotografije restorana “La Coupole” iz tridesetih godina 20. veka, replika stupca i izbor slika Save Šumanovića iz kolekcije Galerije Matice srpske.

 

Sastavni deo izložbe je i film “Četiri karijatide” Igora Antića, umetnika koji živi i radi u Parizu. Antić je video-rad o Savi Šumanoviću zasnovao na predstavama za stub u “La Coupole”, ali i na analizi Šumanovićevog celokupnog stvaralaštva koje se čuva i izlaže u Srbiji.

 

Film teži da ukrštanjem prikaza ambijenata Pariza i Šida, kao i likovnih dela Save Šumanovića nastalih u ove dve sredine, predstavi slikarev dvojezični umetnički svet i upotpuni naša saznanja o njegovom delu, dok muzika za film, kompozitorke Aleksandre Vrebalov, doprinosi punijem doživljaju Šumanovićevog sveukupnog stvaralaštva.

 

Autorka izložbe je dr Tijana Palkovljević Bugarski, muzejski savetnik.




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .