Kultura VU

FRANCUSKI VOG: Izložba slika Save Šumanovića među pet najboljih u Parizu

MediaSfera

 

 

Foto: Radovi Save Šumanovića koji krase restoran La Coupole

 

Najprestižniji svetski modni časopis “Vog” u svom francuskom izdanju uvrstio je izložbu “Sava Šumanović i tajna pod kupolom” Galerije Matice srpske, koja je održana od 17. maja do 31. avgusta u Kulturnom centru Srbije u Parizu, među pet najboljih izložbi u Parizu tokom jula meseca.




Više od 2.500 posetilaca imalo je priliku da upozna deo opusa Save Šumanovića, koji se odnosi na oslikavanje jednog od stubaca u poznatom pariskom restoranu “La Coupole” na Monparnasu 1927. godine.

 

Pored pripremnih skica za stub sa predstavama četiri ženske figure, koje se danas nalaze u privatnom vlasništvu, na izložbi su bile prikazane i istorijske fotografije restorana “La Coupole” iz tridesetih godina 20. veka, replika stupca i izbor slika Save Šumanovića iz kolekcije Galerije Matice srpske.

 

Sastavni deo izložbe je i film “Četiri karijatide” Igora Antića, umetnika koji živi i radi u Parizu. Antić je video-rad o Savi Šumanoviću zasnovao na predstavama za stub u “La Coupole”, ali i na analizi Šumanovićevog celokupnog stvaralaštva koje se čuva i izlaže u Srbiji.

 

Film teži da ukrštanjem prikaza ambijenata Pariza i Šida, kao i likovnih dela Save Šumanovića nastalih u ove dve sredine, predstavi slikarev dvojezični umetnički svet i upotpuni naša saznanja o njegovom delu, dok muzika za film, kompozitorke Aleksandre Vrebalov, doprinosi punijem doživljaju Šumanovićevog sveukupnog stvaralaštva.

 

Autorka izložbe je dr Tijana Palkovljević Bugarski, muzejski savetnik.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .