Kultura Pozorište

Ivan Karl: Upravnik postavljen da „Atelje“ ne bi ostao bez rukovodioca

MediaSfera

 

Foto: Miljan Simonović / Wikipedia

 

 

Glumac Tihomir Stanić izjavio je juče da je gradska vlast, „tokom leta, dok pozorište ne radi i bez znanja glumca“, izabrala novog v.d. direktora pozorišta Atelje 212 u Beogradu.




Danas se oglasio gradski sekretar za kulturu Ivan Karl izjavom da je Grad Beograd imenovao bivšeg državnog sekretara u Ministarstvu kulture Novicu Antića za vršioca dužnosti Ateljea 212, kako to pozorište ne bi ostalo bez ovlašćenog lica posle 25. septembra.  Brstini mandat ističe 25. septembra, a da Upravni odbor Ateljea 212 nije raspisao niti sproveo konkurs za izbor direktora, što je trebalo da uradi 60 dana pre isteka v.d. mandata.

 

„Grad Beograd je jedino mogao da imenuje vršioca dužnosti direktora kako bi se izbeglo da kuća nema ovlašćeno lice posle 25. septembra”, rekao je Karl, prenosi Tanjug. Karl kaže da je Branimir Brstina bio na poziciji v.d. direktora proteklih godina dana, a da je pre toga bio direktor u punom četvorogodišnjem mandatu.

 

„U rešenju o imenovanju gospodina Novice Antića se navodi da njegov v.d. mandat počinje da teče 26. septembra ove godine, odnosno dan nakon isteka v.d. mandata Branimira Brstine. Nadam se da će u nastupajućem periodu upravni odbor Ateljea 212 raspisati konkurs za imenovanje direktora, na koji može svako da se prijavi”, zaključio je Karl.

 

Budući direktor Ateljea 212, pravnik i prevodilac Novica Antić izjavio je da to „glumačko pozorište“ mora da zadrži sve vrednosti koje ga odlikuju i najavio primopredaju dužnosti sa aktuelnim v.d. direktorom Branimirom Brstinom za kraj septembra.

 

„Imao sam divan razgovor sa Branimirom Brstinom koji me je upoznao sa tekućim aktivnostima pozorišta. Dužnost prvog čoveka Ateljea praktično preuzimam krajem septembra“, rekao je Antić za Politiku i naglasio kako je „rano govoriti o planovima“.

 

Antić ističe da je Atelje 212 „pre svega pojam glumačkog pozorišta, naravno uz veliko poštovanje reditelja“.

 

„Moram da primetim da je to zaista glumačko pozorište, tako osnovano i tu tradiciju je zadržalo do danas. Atelje 212 ima nešto što se zove ansambl, koji prevaziliazi svakog pojedinačnog gluca, odnosno ansambl u sebe upija sve dobre, naravno i neke loše strane svih koji ga čine“, rekao je Antić.

 

On je naglasio da „ta vrednost Ateljea 212 apsolutno mora da se poštuje i gaji“.

 

Komentarišući navode glumca Tihomira Stanića kako je gradska vlast preko leta, „dok pozorište ne radi i bez znanja glumaca“, odlučila da „nekog čoveka dovedu na mesto v.d. direktora umesto našeg trenutnog v.d. direktora Branimira Brstine“, Antić je rekao kako je Stanićevu izjavu shvatio kao kompliment.

 

„Stanić je rekao – neki čovek. Zadržao sam se na toj reči čovek, u ovim vremenima kad jedni drugima upućujemo razne epitete, mislim da je jako lepo kad neko za nekoga kaže da je čovek“, rekao je Antić.

 

On je naglasio kako se raduje što dolazi u Atelje 212, navodeći da je svoju karijeru počeo devedesetih godina prošlog veka u Bitef teatru, u vreme Mire Trailović, Jovana Ćiriliova, Borke Pavićević, Slobodana Selenića, Borislava Mihajlovića Mihiza.

 

„Svi njihovi razgovorin počinjali su i završavali sa Ateljeom 212. Od tada sam se osećao kao da sam u toj kući i evo sad, već u godinama u kojima su oni bili, dolazim u to pozorište“, rekao je za Politiku budući prvi čovek Ateljea 212 Novica Antić.

 

 

Izvor: Politika, N1




NAŠA IZDANJA

Kategorije

20. Beogradski festival igre

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .