Putovanja

“Umetnost putovanja” – priče Ivane Dukčević o ljudima i običajima, pejzažima i raznolikim kulturama

MediaSfera

 

 

“Umetnost putovanja” (SAMIZDAT 92) putopisca i fotografa Ivane Dukčević upravo je izašla pred čitaoce. U prodaji je u svim većim knjižarama Beograda, a uskoro i u ostatku Srbije.




Japan – U senci japanske trešnje; Turska – Putovanje Anadolijom; Iran – Putovanje u prošlost; Kampanja – Napuljski zaliv i južna Italija; Andaluzija – Jug Španije – Al Andaluz, neka su od poglavlja ove nesvakidašnje knjige koja čitaoce vodi na putovanje od Evropde preko Azije do dalekog istoka.

 

Ovo je trinaesta knjiga Ivaninih priča sa putovanja – o ljudima i običajima, pejzažima, istoriji i raznolikim kulturama. Priče su praćene njenim fotografijama (i naslovna strana), od kojih su neke publikovane u National Geographic / Srbija, a delovi teksta na internet stranicama “Umetnost putovanja”.

 

 

Umetnost putovanja: Priče s putovanja nastale su kao rezultat mog dugogodišnjeg ličnog putničkog iskustva, istraživanja i saznanja o predelima čija istorija, umetnost i kultura su ostavile u meni dubok trag i obogatile moj um i dušu. Knjiga sadrži lična saznanja i doživljaje s putovanja ostvarene u poslednjih desetak godina, i sastoji se iz pet zasebnih delova – razvrstanih prema destinacijama. U ovoj knjizi, pisanoj u pripovedačkom i putopisnom žanru, inspiraciju za putovanje mogu pronaći zaljubljenici u pejzaže, istoriju, umetnost i kulturu zemalja kao što su Japan, Iran, Turska, Španija i Italija. Ono što povezuje putovanja u svaki od ovih naizgled potpuno različitih delova sveta jesu duboko ukorenjena tradicija, istorija koja seže do u daleku prošlost, karakteristike i zanimljivi običaji ljudi, i bajkoviti pejzaži koji svojom ponekad bezvremenom lepotom nalik scenografiji prate tekst, kaže Ivana Dukčević.

 

Čitamo osvrt na knjigu koji je napisao gospodin Soner Šahin (Soner Şahin), diplomata i bivši ataše za kulturu Ambasade Republike Turske u Srbiji, koji je sarađivao sa Ivanom i u okviru Amabasade Republike Turske, organizovao veliku izložbu njenih autorskih putopisnih fotografija:

 

-Kako bismo razumeli neku vekovima i hiljadama godina staru zemlju i civilizaciju, često pribegavamo knjigama poput vodiča ili putopisa koje su napisali stranci. Verujem da će i knjiga Ivane Dukčević, koju lično poznajem i sa kojom sam imao sreću da sarađujem, biti jedna od njih, jer čini spoj pedantnosti, umetničke osećajnosti i truda.

 

 

 

O Ivani

 

Ivana Dukčević rođena je u Beogradu, gde je završila Fakultet primenjenih umetnosti i dizajna. Od kada zna za sebe – putuje. Ljubav prema fotografiji i umetničku crtu nasledila je od oca, koji je od njenog najranijeg detinjstva fotografisao i slike pravio u kućnoj laboratoriji za izradu crno-belih fotografija, dok je ljubav prema putovanjima nasledila od majke. Ivana je autor preko stotinu putopisa za veliki broj štampanih i online magazina, i dvanaest knjiga u formi turističkih vodiča, čiji je autor teksta i fotografija.

 

Njene putopisne fotografije objavljene su u više brojeva časopisa National Geographic / Srbija, a njena fotografija karijatida u Atini dobila je Prvu nagradu Narodnog muzeja u Beogradu, na konkursu za Najbolju arheološku fotografiju. Koautor je novog izdanja knjige-vodiča o Srbiji na engleskom jeziku, u izdanju britanskog izdavača Bradt Travel Guide. Dobitnik je nagrade za dizajn Muzeja primenjenih umetnosti u Beogradu, na Oktobarskom salonu.

 

Do sada je u Beogradu i ostatku Srbije održala nekoliko predavanja o svojim putovanjima, praćena autorskim fotografijama. Autor je internet stranica (Facebook, Tweeter i Instagram) Umetnost putovanja. Radi kao profesor umetnosti i dizajna sa istorijom umetnosti, u dve internacionalne srednje škole u Beogradu, gde predaje na engleskom jeziku.

 

Više o knjizi  ovde




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .