Kultura

Karavađo i Bernini u bečkom Muzeju istorije umetnosti

MediaSfera

 

 

 

Foto: Meduza, Bernini © Andrea Jemolo/ Sovrintendenza Capitolina, Musei Capitolini – Pinacoteca Capitolina, Roma

 

 

Od sredine oktobra ljubitelji baroka imaće prilike da u bečkom Muzeju istorije umetnosti posete izložbu Karavađovih slika i Berninijevih skulptura uživajući u neodoljivom vizuelnom spektaklu iz prve polovine 17. veka.




Karavađo (1571-1610) i Bernini (1598-1680) su bili veoma značajne i uticajne ličnosti koje su stvarale u najplodnijem baroknom dobu u Italiji. Njihova dela su bitno oblikovala evropsko slikarstvo i vajarstvo, a ovaj stvaralački period opisuje revolucionarnu umetnost zlatnog doba novih ideja i pronalazaka u Rimu.

 

Dečak kojeg je ujeo gušter, Karavađo © Florenz, Fondazione Roberto Longhi

 

Fascinantne slike i skulpture prikazuju jake emocije – dramu i strast – na jedan prirodan i realističan način. Ljudska priroda i ljudske pobude su glavna tema i prožimaju oko 70 eksponata u muzeju. Među njima se nalaze i najpoznatija dela slikara Karavađa – „Narcis“, „Dečak kojeg je ujeo gušter“, „Sveti Jovan Krstitelj“ i skulptura vajara Berninija – „Meduza“.

 

Iako se baš u Beču nalazi najvrednija kolekcija Karavađovih slika, ovom prilikom su izloženi i eksponati iz muzeja „Rijsk“ u Amsterdamu, Muzeja moderne umetnosti iz Njujorka, Luvra, Nacionalne galerije iz Londona, Firence i dr.

Izložba u Muzeju istorije umetnosti je otvorena od 15. oktobra 2019. do 19. januara 2020. godine.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .