Pop kultura

Christian Scott: Šaptač na trubi poslje furiozne Hendrixsice Maline Moye (FOTO)

MediaSfera

 

 

Tekst i fotografije: Nino Željko Jelenski, Official Photographer Nišville Jazz Festivala

Specijalno za MediaSferu sa Nišvile Jazz Festivala izveštava publicist, novinar, pisac, muzičar i umetnički i koncertni fotograf  Nino Željko Jelenski

 

 

Kad se bura stišala poslje famozne ljevoruke i najbolje gitaristice na svijetu Maline Moye, na drugoj pozornici pojavio se šaptač sa vojom trubom Christian Scott (a Tunde Adjuah) sa svojim sastavom i uveo nas, poslije razvaljujućih ritmova rocka i bluesa, da plovimo jazz vodama.




Jedna od vodećih zvjezda nove američke jazz scene (zajedno sa Loganom Richardsonom), trubač, kompozitor i producent Christian Scott oduševio je svojim specifičnim sviranjem trube koja kao da Vam šapće najljepše ljubavne riječi na uho; oduševio je prisutnu publiku na Nišville jazz festivalu, u petak 9. avgusta u kasnim večernjim satima kad se i sluša najviše jazz.

 

 

Logan Richardson, Maline Moye i Christian Scot 

 

Christian Scott je prepoznatljiv po svom jedinstvenom tonu, odnosno “tehnici šaputanja”. Rođen je 1983. godine u koljevci jazza – New Orleansu. Počeo je da uči jazz kada je imao 13 godina i to sa svojim ujakom poznatim saksofonistom Donaldom Harisonom, koji je inače prije nešto više od 10 godina svirao na Nišvilu (specijalni gost trija gitariste Rodnija Džounsa), sa kojim je, kao šesnaestogodišnjak , imao diskografski debi na albumu Paradise Found , gdje je osim trubačkih linija bio zadužen i za produkciju.

 

 

Svojevrsno priznanje bio je i poziv Markusa Millera da učestvuje na albumu Tutu Revisited (2011) – kojim je obelježeno 25 godina od objavljivanja antologijskog albuma Tutu Milesa Davisa (na kojem je Markus Miller učestvovao i kao muzičar i kao producent). Album je odlično ocenjen, a kritičari su posebno istakli da je Christian Scott bio idealan izbor kao nosilac prošlosti legendarnog trubača.

 

 

Scott je rodonačelnik “stretch music” – stila baziranog na jazzu koji pokušava da “rastegne” ritmičke, melodijske i harmonske konvencije u jazzu, kako bi obuhvatio što više drugih muzičkih formi, jezika i kultura, a manifest tog pokreta bio je album iz 2015. godine “strech music” koji je naišao na oduševljenje i publike i kritike. To je ujedno bio i prvi album koji je pratila istoimena aplikacija – interaktivni muzički player koji omogućava muzičarima da u potpunosti kontroliraju svoje vježbanje, slušanje i iskustvo učenja, prilagođavanjem playerima njihovim specifičnim potrebama i ciljevima. Za tu aplikaciju Christian je dobio nagradu “Jazz FM inovator godine” za 2016.

 

 

Iako važi za velikog inovatora Scott je 2017. godine objavio serijal od  tri albuma pod zajedničkim naslovom  “The Centennial Trilogy”  kojim je obilježio 100 godina od objavljivanja prvih jazz snimaka. Ova trilogija, koja je odmah dospjela na prvo mjesto i-Tunes,  u svojoj srži je otrežnjujuća revaluacija društvenih i političkih realnosti svjeta kroz muziku, odnosno zvuk. Reč je o nizu ispovesti  koja i dalje muče kolektivno ljudsko iskustvo, kao što je ropstvo u Americi,  koncept zatvorskog industrijskog kompleksa, nesigurnost hrane, ksenofobija, imigracija, klimatske promene, seksualna orijentacija i rodna nejednakost, fašizam, povratak demagogije…

 

 

Kao bendlider Christian je objavio je 14 albuma i učestvovao još na dvadesetak, dva puta je dobio najprestižniju evropsku muzičku nagradu “Edison Award” (2010. i 2012.) i dva puta bio nominovan za “Grammy” nagradu.

 

 

Na spisku istaknutih muzičara različitih stilova sa kojima je Christian sarađivao su i Prince, McCoy Tyner, Thom Yorke (Radiohead), Flea (RHCP), Eddie Palmieri, reperi Mos Def, Talib Kweli, Vic Mensa, a članica njegovog benda jedno vreme je bila i Esperanza Spalding.

 

Logan Richardson

 

Nastup na Nišvilu bio je i prilika da tokom svetske turneje koja je tokom ljeta obuhvaćala nastupe u Kini, Japanu, Sjedinjenim Državama, Kanadi, Švicarskoj , Francuskoj i na Nišvilu predstavi novi album Ancestral Recall, objavljen prije dva mjeseca.

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .