Kultura

Rembrantova slika „Noćna straža“ biće javno restaurirana

Slika Noćna straža smatra se najambicioznijim Rembrantovim radom i pod ovim imenom je poznata od 18. veka mada je njen pravi naziv Kompanija kapetana Fransa Baninka Koka i poručnika Vilem van Rujtenburha se sprema za izlazak. Nju je naručio gradonačelnik i vođa građanske straže u Amsterdamu, Frans Banink Kok, koji je želio grupni portret svoje milicije.

Slika je visoka skoro četiri metra i široka četiri i po, a teška 337 kilograma. Pored toga što je poznata po svojoj veličini, mada je originalna bila još veća, slika je poznata i po veoma dramatičnom osvetljenju i pokretu.

Stručnjaci u amsterdamskom Rejksmuzeumu su zabrinuti da će upravo u pogledu osvetljenja doći do dramatičnih promena kod ovog remek-dela, ukazujući na primer posvetljavanja figure malog psa koja se vidi na slici.

MediaSfera

 

 

 

Muzej Rajksmuzeum u Amsterdamu danas će početi restauraciju jednog od najpoznatijih Rembrantovih dela „Noćne straže“, iza staklenih zidova počasne galerije muzeja koje će posetioci moći uživo da prate.




Restauracija ogromnog dela biće i uživo preneta na internetu kako bi svi mogli da to prate.

 

Projekat nazvan „Operacija Noćna straža“ košta nekoliko miliona evra i najveća je restauracija jednog Rembrantovog remek dela, navela je uprava muzeja.

 

Slika Noćna straža smatra se najambicioznijim Rembrantovim radom i pod ovim imenom je poznata od 18. veka mada je njen pravi naziv Kompanija kapetana Fransa Baninka Koka i poručnika Vilem van Rujtenburha se sprema za izlazak. Nju je naručio gradonačelnik i vođa građanske straže u Amsterdamu, Frans Banink Kok, koji je želio grupni portret svoje milicije.

 

Slika je visoka skoro četiri metra i široka četiri i po, a teška 337 kilograma. Pored toga što je poznata po svojoj veličini, mada je originalna bila još veća, slika je poznata i po veoma dramatičnom osvetljenju i pokretu. Stručnjaci u amsterdamskom Rejksmuzeumu su zabrinuti da će upravo u pogledu osvetljenja doći do dramatičnih promena kod ovog remek-dela, ukazujući na primer posvetljavanja figure malog psa koja se vidi na slici. Uprava Muzeja naglašava da je uloženo više miliona evra u istraživanje i projekat restauracije kako bi se što bolje utvrdilo stanje slike.

 

„Bila je neophoda detaljna studija koja je obuhvatala istraživanje slikarskih tehnika, fotografije visoke rezolucije i naprednu kompjutersku analizu kako bi se napravio što precizniji plan rada. Zahvaljujući ovim metodama, uspeli smo da napravimo veoma detaljnu analizu slike, ne samo oslikane površine, već svakog pojedinačnog sloja, od laka do platna“, naglasili su u Muzeju.

 

Poslednji put, slika Noćna straža je obnavljana 1975. godine kada ju je isekao jedan posetilac nožem za hleb. Slika je isečena nožem i 1911. godine i isprskana hemikalijama 1990, ali je u oba slučaja došlo samo do manjih oštećenja koja je bilo relativno lako popraviti.

 

Rembrant van Rajn (1606-1669) spada u najznačajnije slikare epohe baroka. Najpoznatija njegova dela su pored „Noćne straže“, „Jevrejska nevesta“, „Ana i Tobija“, „Žena uhvaćena u preljubi“, „Čas anatomije doktora Tulpa“, „Skidanje s krsta“, kao i 36 autoportreta.

 

Izvor: RTS


Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .