Kultura

„Teslin narod“ se kvalifikovao za Oskara

MediaSfera

 

 

 

Američka filmska akademija kvalifikovala je dokumentarac “Teslin narod” Želјka Mirkovića za nagradu Oskar, u kategoriji dugometražnih dokumentarnih filmova, čime je ovo ostvarenje našeg reditelјa i zvanično postalo kandidat za najprestižnije priznanje u oblasti filmske umetnosti.




“Teslin narod” je posle premijerne projekcije u Beogradu sa velikim uspehom prikazan u Nјujorku, Los Anđelesu, Pitsburgu, Bostonu, Majamiju, Pertsonu i Nјu Džersiju. Od jeseni kreće u dalјu distribuciju i promociju po Americi, biće prikazan u Vašingtonu, Čikagu, Filadelfiji, San Francisku i drugim gradovima, a postoji veliko interesovanje da ovaj izuzetni dokumentarac vidi i publika u Kanadi, Australiji, Velikoj Britaniji i Švedskoj.

 

Mirkovićev film predstavlјa nesvakidašnje putovanje kroz prošlost i sadašnjost našeg naroda – od iskrcavanja prvog Srbina na američko tlo pre više od 200 godina, Đorđa Šagića, iliti Džordža Fišera, čije se ime nalazi u Livingstonovoj knjizi “100 znamenitih Amerikanaca”, do današnjih velikana. Kroz priče istaknutih Srba pored Nikole Tesle i Mihajla Pupina, publika upoznaje trostrukog dobitnika Pulicerove nagrade Volta Bogdanića, Gordanu Vunjak Novaković, jedinu ženu člana Nјujorške akademije nauka, srpske inženjere, tvorce Apolo programa, legendarne oskarovce Karla Maldena, Stiva Tešića, Pitera Bogdanoviča i mnoge druge, čije je ime utkano u istoriju Amerike. Tu je i zanimlјivost poput one, da je čuvena Dži Aj Džo igračka napravlјena po uzoru na srpskog heroja Mihajla Pejića.

 

Svi ovi lјudi ostavili su traga gradeći ne samo Sjedinjene Američke Države, gde su delom živeli i radili, već su svoja imena ugradili i u istoriju Srbije. Priča o njima nije samo priča o njihovom uspehu, nego i o celom našem narodu i njegovim potencijalima koji nadrastaju lokalne ili nacionalne okvire.

 

Teslin narod je simbol koji se prepoznaje kao mogućnost povezivanja radi ostvarivanja pozitivnih cilјeva. Teslin narod je simbol koji ne traži geografsko objašnjenje. Teslin narod se globalno prepoznaje kao brend koji obavezuje da se jedino zalaganjem i rezultatima postižu pozitivne vrednosti – istakao je reditelј i producent Želјko Mirković.

 

Film je urađen u koprodukciji “Optimistik filma” i RTS-a, na inicijativu Tesla Science Foundation iz Filadelfije, a podržali su ga Ministarstvo kulture Srbije, Ambasada SAD u Beogradu i Savet za kreativne industrije predsednice Vlade Ane Brnabić.

 

U svetskim institucijama

 

Ostvarenje “Teslin narod” uvršteno je u arhive vodećih svetskih institucija: Kongresna biblioteka u Vašingtonu, biblioteka Univerziteta Harvard, biblioteka Univerziteta Jejl, Hilandarska naučna biblioteka na Univerzitetu u Ohaju, biblioteka Univerziteta Kolumbija, biblioteka Univerziteta u Ohaju, biblioteka “Elmer Holms Bobst” u Nјujorku, biblioteka Hillman Univerziteta u Pitsburgu, biblioteka Univerziteta Djukejn, biblioteka Univerziteta u Pensilvaniji.

 

Ko je Željko Mirković

 

Željko Mirković, reditelj, producent i profesor filma i digitalnih medija u SAD. Vlasnik je produkcijske kuće „Optimistik film“ od 2007. godine. Završio je Akademiju Umetnosti u Beogradu i master studije u medijima u Velikoj Britaniji na Univerzitetu „Burnmaut”. Trenutno završava doktorske studije na FMK Beograd.

 

Za svoje filmove osvojio je 53 međunarodne nagrade, a dokumentarni film Drugi susret, bio je zvanični kandidat za Oskara za dugometražni dokumentarni film 2014. godine. Autor je i dokumentarnih filmova Obećanje, Svetislav Pešić, više od trenera, Lajko Feliks – U potrazi za sobom, Dugo putovanje kroz istoriju, historiju i povijest, Oženiću celo selo, 21. sekund, Muharem, Muzika oči života…  Radio kao profesor filma i digitalnih medija u SAD.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .