Kultura

Svetska zvezda elektronske muzike DJ Džejms Lavel gost Palićkog festivala

MediaSfera

 

 

26.  Festival evropskog filma Palić priprema brojne novine za publiku koja će posetiti Palićku oazu filma od 20. do 26. jula. Pored rekordnog broja filmova u 15 programskih celina, posetioci će kao i prethodnih godina moći da uživaju u muzičkim i vizuelnim događajima koji su i oblikovali specifičnu atmosferu ove manifestacije.




Jedan od posebnih događaja tokom festivala biće i specijalna projekcija britanskog muzičkog dokumentarca „Man from Mo’Vax“ koji govori o turbulentnom životu i karijeri ikone underground DJ scene Džejmsa Lavela (James Lavelle). Festival će ugostiti reditelja filma Metjua Džonsa (Matthew Jones), producenta Majkla MekMahona (Michael McMahon) i glavnog protagonistu filma Džejmsa Lavela (James Lavelle) koji će nakon projekcije, 25. jula u bioskopu Abazija na Paliću, odgovarati na pitanja publike.

 

U ovom atipičnom dokumentarcu, koji na krajnje iskren način prikazuje uspone i padove popularnog umetnika, gledaoci će moći da prođu kroz gotovo tri decenije koje su oblikovale savremenu britansku kulturu, a u filmu o Lavelovom uticaju na muzičku scenu govore brojni svetski poznati izvođači (DJ Shadow, Ian Brown, Massive Attack, Grandmaster Flash, Josh Homme, i drugi) koji su tokom karijere sarađivali sa njim.

 

Ovo je izuzetna priča o jednoj od najenigmatičnijih, ali i najuticajnijih figura savremene britanske kulture, nastale od impozantne građe od 700 sati snimaka iz eksluzivne privatne arhive umetnika. Film „Man from Mo’Vax“ je retka prilika i jedinstvena šansa za uvid u Lavelovo stasavanje od nepoznatog tinejdžera do globalne muzičke zvezde.

 

 

“Ovaj film je mnogo ličniji od tipičnog muzičkog dokumentarca. Zauvek ću biti zahvalan Džejmsu i DJ Shadow-u na ovom neusiljenom i do sada neviđenom pogledu u njihove živote, i na tome što su obojica bili toliko velikodušni da mi povere svoje intimne, snimljene uspomene”, kaže Metju Džouns, reditelj filma, i dodaje: “Voleo bih da ljudi izađu iz bioskopa inspirisani,  i da im prenesemo barem delić Džejmsove divlje i lude sanjalačke strane ličnosti“.

 

Džejms Lavel će narednog dana (26. jula) nastupiti na Paliću u okviru Summer3p festivala elektronske muzike, što je rezulat saradnje dva Palićka festivala.

 

Festival evropskog filma Palić će tokom svog 26. izdanja (20-26. jul) prikazati više od 130 filmova u 15 programskih celina, ugostiti aktuelne evropske umetnike svih generacija i prirediti dinamičan prateći program uz brojne radionice, izložbe i muzičke događaje.

 

***

Džejms Lavel je engleski muzičar, osnivač i vlasnik izdavačke kuće  „Mo’Wax“ koju je pokrenuo 1992. godine. Pre nego što je postao svetski poznat DJ, stasavao je uz roditeljsku kolekciju ploča i na setovima je puštao muzičare poput Stivija Vondera i rok legendi Deep Purple. Kao tinejdžer se zaljubljuje u hip-hop, sa 14 godina pušta muziku u rodnom Oksfordu, a potom započinje proboj na londonskoj sceni.

 

 

Izdavačku kuću „Mo’Wax“ osniva u svojoj 18. godini, u okviru koje izdaje niz kultnih albuma, među kojima se izdvaja „DJ Shadow –  Endtroducing…..”, kao i debitantski album grupe UNKLE “Psyence Fiction”, koju u tom trenutku čine upravo on i DJ Shadow, i na kome gostuju zvezde britanske alternativne scene poput Toma Jorka, Ričarda Eškrofta, i drugih.

 

Zapaženu karijeru ostvaruje i kao producent filmske muzike („Sexy Beast“, 2000), a poznat je i po svojim remiksima rok i alternativnih grupa kao što su Garbage, The Verve, Massive Attack. Producirao je naslovnu numeru albuma “…Like Clockwork” grupe Queens of the Stone Age, koji je 2013. bio nominovan za Gremi u tri kategorije.

 

Bio je kurator čuvenog muzičkog festivala Meltdown 2014. godine, nakon što su se u istoj ulozi okušali velikani pop kulture poput Dejvida Bouvija, Peti Smit i Džarvisa Kokera. Bio je zadužen za saundtrek serije „Trust”, u kojoj je jedan od reditelja bio i oskarovac Deni Bojl.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .