Preporučujemo Umetnost

Novootkrivena slika Paje Jovanovića u četvrtak u Narodnom muzeju

MediaSfera

 

četvrtak 6. juna,

18 časova, Atrijumu Narodnog muzeja

 

 

Priča o Paji Jovanoviću, jednom od najznačajnijih i najpopularnijih srpskih slikara, daleko je od završene, a njegov ogromni opus još krije iznenađenja.

 

Narodni muzej u Beogradu najavio je na svom profilu na Instagramu predstavljanje slike Paje Jovanovića, koja je, kako navode, odnedavno poznata stručnoj javnosti. Šira publika će tako prvi put imati priliku da je vidi.

 

View this post on Instagram

Прича о Паји Јовановићу, једном од најзначајнијих и најпопуларнијих српских сликара, далеко је од завршене а његов огромни опус још увек крије изненађења. Слика са представом Парсифала, настала током 20тих година прошлог века, тек је однедавно позната стручној јавности. Слика представља Парсифала – јунака легенде о округлом столу и Светом Гралу, једног од најзначајнијих европских митова који кроз дела Ешенбаха а касније Вагнера и многих других и данас опчињава својом поетском снагом и мистично-меланхоличном визијом света. Слика се чува у приватном власништву а посетици Народног музеја имаће јединствену и ретку прилику да је виде по први пут. Ову новоткривену слику представиће Петар Петровић, аутор каталога целокупног познатог опуса Паје Јовановића и кустос Народног музеја – у четвртак 6. јуна у 18ч у Атријуму Народног музеја.

A post shared by National museum in Belgrade (@narodnimuzej) on

 

„Slika sa predstavom Parsifala, nastala tokom dvadesetih godina prošlog veka, tek odnedavno je poznata stručnoj javnosti. Slika predstavlja Parsifala – junaka legende o okruglom stolu i Svetom gralu, jednog od najznačajnijih evropskih mitova koji kroz dela Ešenbaha a kasnije Vagnera i mnogih drugih i danas opčinjava svojom poetskom snagom i mistično-melanholičnom vizijom sveta. Slika se čuva u privatnom vlasništvu, a posetici Narodnog muzeja imaće jedinstvenu i retku priliku da je vide prvi put. Ovu novootkrivenu sliku predstaviće Petar Petrović, autor kataloga celokupnog poznatog opusa Paje Jovanovića i kustos Narodnog muzeja, u četvrtak 6. juna u 18 časova u Atrijumu Narodnog muzeja“, napisali su u objavi.

 

Pavle Paja Jovanović

 

Rođen je u Vršcu 16. juna (4. juna po starom kalendaru) 1859. godine, kao sin prvenac Stevana Jovanovića, uglednog vršačkog fotografa.

 

Crta, najpre u tajnosti, kopirajući crkvene ikone. Kada je crkvena opština u Vršcu odlučila da naruči nova zvona za Sabornu crkvu, bilo neophodno izraditi kopije ikona iz vršačke crkve po kojima bi u Beču bili izvedeni reljefi na zvonima, izabrani su upravo njegovi crteži. Tako je već u svojoj četrnaestoj godini, Paja dobio prvu porudžbinu, ali i značajne pohvale, koje su mu bile propusnica za bečku slikarsku Akademiju.

 

Redovne studije slikarstva završio je 1880. godine, ali je nastavio da se obrazuje na specijalnom tečaju za istorijsko slikarstvo. Istovremeno se usavršava i u majstorskoj klasi profesora Leopolda Karla Milera, poznatog po slikama sa orijentalnim motivima, naročito iz Egipta. Paja želi da krene stopama svog profesora, ali mudri Miler mu savetuje: “Šta ćeš ti u Africi, eno ti tvoj Balkan”. Obilazi Albaniju, Crnu Goru, Dalmaciju, Bosnu i Hercegovinu, južnu i istočnu Srbiju. Slika Crnogorce, ranjene i na polasku u boj, Arnaute, mačevanja, borbe petlova…

 

Paja Jovanović (1859-1957)  je za života je naslikao oko 4.000 dela, od čega je tek četvrtina u Srbiji. Najskuplja prodata slika čuvenog slikara je “Ukrotitelj zmija” iz 1887, koja je prodata za 200.000 dolara (169.580 evra), što je znatno više od početne cene od 18.000.

 

Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .