Medijske inicijative

Da li je “Srbenka” sporna za HRT?

MediaSfera

 

 

U odgovoru na pitanje portala Index.hr, Hrvatska radiotelevizija (HRT) je navela je, da ne želi da otkupi nagrađivani dokumentarni film “Srbenka” Nebojše Slijepčevića – zato što je predugo traje.




HRT je u odgovoru objasnio da su na javnom pozivu za otkup prava emitovanja traženi programski sadržaji prema određenim kriterijumima, među kojima je i onaj da je trajanje dokumentrnih serija i filmova ograničeno na 26 minuta i 52 minuta.

 

“Dokumentarni film Srbenka traje 72 minuta, pa ga po ovom pozivu nije moguće odabrati”, stoji u odgovoru HRT na pitanje Indexa.

 

Srbenka je film Nebojše Slijepčevića koji prati probe za pozorišnu predstavu Aleksandra Zec Olivera Frljića u riječkom HKD Teatru i paralelno priča kako Srbi odrastaju u Hrvatskoj.

 

Film je dobio je 15 nagrada na međunarodnim festivalima, pored ostalih Srce Sarajeva, tri međunarodne nagrade u razvoju projekta, državnu nagradu Vladimir Nazor za najbolje filmsko ostvarenje u 2018. godini.

 

Index ističe da je Srbenku otkupio HBO, ali ne i HRT, zato što je predug.

 

Isti kriterijum HRT je naveo i kao razlog odbijanju otkupa filmova kao što su “Najlepša zemlja na svetu”, “Gazda: početak” i “Glasnije od oružja”.

 

“Najlepša zemlja na svetu” je film slavnog Želimira Žilnika o izbeglicama, Glasnije od oružja Miroslava Sikavice bavi se ulogom rodoljubive muzike u političkim promenama i u ratu početkom devedesetih, dok se Gazda: početak Darija Juričana bavi poslovnim usponom Ivice Todorića.

 

“Dokumentarni film Najlepša zemlja na sveu traje 101 minut, ‘Glasnije od oružja’ 86 minuta pa ih, kao i ponuđeni dokumentarni film ‘Srbenka’ nije bilo moguće odabrati. Dokumentarni film ‘Gazda: početak’ javnosti je dostupan bez geoblokade za teritoriju Hrvatske na kanalu Aldžazira Balkans, kao i na Klasik TV, pa mu je zbog toga smanjen potencijal prikazivanja na linearnim kanalima”, rekli su iz HRT.

 

Index je na pitanje ko su članovi komisije koja je odlučivala o otkupu dokumentaraca dobio “uvijen” odgovor da su u pitanju zaposleni na hrvatskom javnom servisu koji su profesionalno i odgovorno obavili posao.

 

 

“Zašto je problem objaviti imena ljudi koji na javnoj televiziju i uz obilnu svotu javnog novca ‘profesionalno i odgovorno’ obavljaju svoj posao, to valjda ne bi znala da objasni ni anonimna osoba koja je u ime HRT sročila ove odgovore”, naveo je zagrebački portal.

 

Izvor: B92




Tagovi

Kategorije