Vruće teme

Maja Pavlović prekinula štrajk glađu, Ana Brnabić poručila da Vlada ne može da ispuni sve zahteve

MediaSfera

 

Vlasnica novosadske K9 televizija Maja Pavlović izjavila je danas da će prekinut štrajk glađu i izrazila nadu da će u saradnji sa državnim institucijama biti rešeni problemi koje ima njena televizija.




Sastanak u Vladi trajao je skoro dva sata, a njemu su prisustvovali i pridstavnici udruženja novinara, kao i predstavnici Regulatornog tela za elektronske medije, kao i Organizacija proizvođača fonograma Srbije.

 

Na kraju sastanka Maja Pavlović je zatražila obećanje da njen slučaj neće posle toga ostati nevidljiv. Ona je poručila da je to bio očajnički čin građanina koji je udario u zid i pokušaj da se skrene pažnja na probleme malih emtira.

 

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izjavila je da je Vlada spremna da pomogne, ali da se mora znati da u državi postoji i podela vlasti i da nema prostora da se utiče na sudove da rešavaju sporove u skladu sa željama strana u postupku.

 

Na početku razgovora, premijerka Srbije Ana Brnabić je rekla da pozive da Vlada ubrza sud vidi kao pritisak na sudstvo i da joj je to neverovatno u društvu u kome se, kako je rekla, svi busamo u grudi koliko nam je potrebna vladavina prava, “a svi očekuju i ljute se na Vladu što nije pozvala sudove i Ustavni sud”.

 

 

“Pošto su neki zahtevi ispunjeni, a neki ne, a neki ne vidim kako mogu da se ispune, a pošto ste rekli da nećete da prekinete štrajk glađu dok se ne ispune, odlučila sam da pozovem širi krug ljudi da mi pomognu kako da rešimo problem. Pošto ne vidim nijedan pravni mehanizam kako da rešimo, da li da prekršim ustav i zakone. Ne podržavam štrajk glađu, to je jedna vrsta ozbiljne ucene, nismo došli do toga da postoji potreba za tim, jer je Vlada otvorena za razgovore”, rekla je premijerka.

 

“Vi možete da nastavite štrajk glađu, ja ovo ne mogu da uradim, niti bi ikada dozvolila da neko to uradi”, rekla je Ana Brnabić.

 

Ona je dodala da je cenovnik za ETV rađen po troškovnom principu i da cenovnik nije rađen tako da bi se mediji opteretili ili gasili, kao i da su u izradi cenovnika učestvovali i predstavnici EBRD.

 

“Urađen je profesionalno i transparentno, videlo se koje sve troškove ETV ima. I onda je na tako dobijen iznos primenjen popust od 80 odstio za lokalne i regionalne televizije. Naknada koja se plaća je u skladu s troškovima koje ETV ima, nije zamena za troškove koje su stanice imale prema Ratelu”, dodala je premijerka.

 

Maja Pavlović i novinarska delegacija na sastanku sa Anom Brnabić

 

Vlasnica Kanala 9 Maja Pavlović skrenula je pažnju da je konkurs za lokalne medije raspisan nakon što je država preuzela obavezu digitalizacije, kada je, smatra država morala da uzme u obzir da će digitalizacija doneti neke veće troškove.

 

“Vi ste nam pod tim uslovima dali dozvolu na osam godina, obavezu da izgradimo stub, postavimo predajnik, što je invest od 20-30 hiljada evra. Da prilagodimo rad radio stanice, što smo uradili. Vi posle sedam godina kažete puj pike ne važni, nema više lokalnih emitera. Naknada Ratelu od 23 hiljade zamenjena je naknadom ETV od 200 hiljada suprotno konursnim uslovima. Pitali smo ETV zašto je to tako, rekli su nam jer je posle bombardovanja trebalo obnoviti stubove za koje je uzet kredit i to je uračunato”, rekla je Pavlović.

 

Maja Pavlović zahtevala je momentalno rešavanje četiri od devet iznetih zahteva, kako bi njena televizija nesmetano nastavila sa radom. Ona traži da Organizacija proizvođača fonograma Srbije (OFPS) zaustavi postupak protiv njene televizije. Račun televizije u ponedeljak, 6. maja je odblokiran, ali bez povraćaja novca koji je skinut po presudama za koje Maja Pavlović tvrdi da su nezakonite.

 

Od Ministarstva telekomunikacija ona zahteva da se produži sporazum potpisan sa Javnim preduzećem Emisiona tehnika i veze (ETV) i da se izmeni Pravilnik o naknadama ETV za loklane emitere.Ona od Telekoma Srbije zahteva da se TV Kanal 9 vrati u distribuciju IPTV-a (to je danas učinjeno), a od gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića zahteva da ne diskriminiše tu lokalnu televiziju sa 20-ogodišnjim iskustvom i omogući ravnopravan pristup sredstvima za sufinansiranje medija.

 

Direktor Ratela Vladica Tintor  rekao je da je Srbiji dat rok da do sredine 2015. digitalizuje signal, kao i da je 2010. donet zakon kada je to postalo i državna obaveza.

 

“Ratelu se plaćala samo frekvencija, usluga koja se plaća ETV-u je kompleksnija, ETV pruža tehničku uslugu za emitovanje signala na mnogo većem prostoru nego što je bio slučaj, ne vidim mogućnost da se izjednače naknade koje su se plaćale Ratelu”, rekao je on.

 

Direktor JP Emisiona tehnika, Branko Gogić, ponovio je da je cenovnik ETV-a urađen po troškovnom modelu i da se znalo da digitalizacija mora da se završi.

 

“Ono što su lokalne i regionalne televizije plaćale, one su imale troškove infrastrukture, ljude koji će to da održavaju. Nakon digitalizacije emiteri nemaju više nijedan trošak. ETV plaća frekvenciju, uređaje, zadužili smo se da bismo mogli to da završimo. Možemo da odložimo plaćanje, da se dogovorimo”, kaže Gogić.

 

Podsetimo Maja Pavlović, posle 11 meseci pauze, po drugi put štrajkuje glađu. Zbog oduzimanja lokalne frekvencije vodi postupak pred Upravnim sudom, a godinama ukazuje da su takse za autorska prava (SOKOJ-a, Organizacija muzičkih autora Srbije i OFPS-a, Organizacija proizvođača fonograma Srbije) nerealno visoke za lokalne medije.

 

U maju prošle godine prekinula je prvi štrajk glađu sa nadom da je otpočeo proces usaglašavanja i izmena medijskih zakona koji će, kako je rekla, omogućiti lokalnim i regionalnim medijima da opstanu.

 

Izvor: N1, Slobodna Evropa

 

1 komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .