Kultura

Počinje 14. beogradska internacionalna nedelja arhitekture/ BINA 2019

Izlozba Savremena danska arhitektura, Plava planeta akvarijum, Photo © Adam Mørk_1

MediaSfera

 

 

Foto: Izlozba Savremena danska arhitektura, Plava planeta akvarijum, Photo © Adam Mørk_1

 

 

Majske izložbe u Kulturnom centru Beograda biće otvorene u četvrtak 9. maja u 20.00 u okviru 14. BEOGRADSKE INTERNACIONALNE NEDELjA ARHITEKTURE / BINA 2019 POZITIVNO/AKTIVNO.




U  Galeriji Artget očekuje vas izložba pod nazivom ARHITEKTURA ALEKSANDRA STJEPANOVIĆA, a autori izložbe su Jelica Jovanović, Relja Ivanić i Marko Kažić. U BINA FOKUSU ove godine je stvaralaštvo i rad uvaženog arhitekte i profesora Aleksandra Stjepanovića.

 

U društvu koje je od arhitekata očekivalo i zahtevalo da arhitektura bude visokog kvaliteta – a skromna i racionalna, industrijski proizvedena – a autorska i originalna, Aleksandar Stjepanović u svim kontekstima i u svim autorskim timovima uspeva da usporuči vrhunska rešenja, koja i danas, decenijama kasnije, služe kao reperi domaćeg stvaralaštva. Modularnost je uporište njegove arhitekture – a ne prepreka, prefabrikacija je polje eksperimenta – a ne neprilika, normirana arhitektura je autorski izazov – a ne stega. Arhitektura i urbanizam su neodvojive kategorije prostornosti koje on kroz veštu upotrebu betona, opeke i bakarnog lima oblikuje tako da se enterijer preliva u javni prostor, a okruženje prožima unutrašnjost objekata. Objekti građeni limitiranim društvenim, odnosno javnim sredstvima i od betona, gotovo proskribovanog materijala, zahvaljujući izdašnim i promišljenim prostorima i upečatljivim likovnim detaljima postaju vizuelni simboli grada.

Jelica Jovanović

 

Arhitektura Aleksandra Stjepanovića

 

Iz celokupnog opusa prof.  Stjepanovića na ovoj izložbi su posebno izdvojeni i detaljno prikazani stambeni kompleks sa pratećim sadržajima, Blok 22 i 23, na Novom Beogradu i dve visokoškolske institucije: Fakultet dramskih umetnosti na Novom Beogradu i Filozofski fakultet u Novom Sadu.

 

Predavanje Savremena danska arhitektura Jakob-Matzen

 

U Likovnoj galeriji otvara se izložba NOVA TRADICIJA – Za stolom sa arhitekturom i umetnošću iz Južnog Tirola na kojoj će se predstaviti arhitekte: Roland Baldi Arhitekti,  Bergmajstervolf  arhitekti, Veronika Majer,  Mesner Arhitekti, Plasmastudio, Peter Pihler Arhitektura, Kristijan Švinbaher, Totronik, kao i umetnici: Eliza Alberti, Mirijam Hajler,Tomas Huk, Martin Kargruber, Artur Kostner, Đankarlo Lamonaka, Jozef Rajner, Maria Valher.

 

Kustosi izložbe su Liza Trokner i David Kalas

 

 

Koncept izložbe počiva na čuvenom južnotirolskom gostoprimstvu i odražava njegov kulturni i višejezični karakter. Budući da je nastala u regionu u kome se govore tri jezika, sa raznolikom kulturnom scenom, izložba ima za cilj da pozove publiku za zajednički sto. Posetioci će moći da sednu za veliku trpezu gde će se služiti (prikazivati) arhitektonska i umetnička jela. Na meniju su tradicija, reinterpretacija i kreativni uticaji.

 

Izlozba Ponesi svoj projekat, AKVS studio, foto Letnje kuce Radanovici Crna Gora © Relja Ivanić

 

Kako bi prikazali bogate, raznovrsne kulturne prakse arhitekata i umetnika Južnog Tirola, međunarodni žiri u sastavu: Verena Konrad (Arhitektonski institut, Forarlberg), Boris Podreka (Atelje Boris Podreka) i Eva Gratl izabrao je radove arhitekata i umetnika sa javnog konkursa koji su najbolje odgovorili na krovne pojmove Mladi | Priznati | Tradicija/Reinterpretacija | Inovacije koji definišu koncept izložbe NOVA TRADICIJA.

 

Predavanje Žene bauhausa

 

Izložba se realizuje u saradnji sa udruženjem Südtiroler Künstlerbund i uz podršku Austrijskog kulturnog foruma u Beogradu.

 

Galerije Kulturnog centra Beograda su otvorene svakog dana od 12:00 do 20:00, sem nedelјom, državnim i verskim praznicima.

 

Program galerija podržavaju Grad Beograd — Sekretarijat za kulturu i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .