MediaSfera
Upravni sud u Beogradu je 19. aprila doneo rešenje kojim se nalaže zaustavljanje radova na projektu gondola na Kalemegdanu do donošenja konačnog rešenja o zakonitosti građevinske dozvole koju je za pripremne radove izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Upravni sud je zaključio da je zahtev Regulatornog instituta za obnovljivu energiju i životnu sredinu (RERI) za odlaganje izvršenja rešenja osnovan te da bi izvođenje radova na Kalemegdanu moglo da ima nenadoknadive posledice po kulturno dobro – Kalemegdansku tvrđavu i životnu sredinu. Prema zaključku Upravnog suda, izvršenjem rešenja o građevinskoj dozvoli bila bi naneta šteta širim interesima javnosti koja bi se teško mogla nadoknaditi.
Prema rešenju Upravnog suda radovi na Kalemegdanu ne smeju biti nastavljeni dok sud ne donese konačnu odluku o zakonitosti građevinske dozvole.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je 1. aprila izdalo rešenje o građevinskoj dozvoli kojom se odobravaju pripremni radovi na Kalemegdanu, na kat. parceli 64/17, na području Beogradske tvrđave i arheološkog nalazišta „Antički Singidunum“. Pripremni radovi uključuju i iskop zemlje i pobadanje betonskih šipova. Prethodno je na istoj parceli, bez izdate građevinske dozvole, posečeno drvo koje je predstavljalo simbol Kalemegdana.
Udruženje za zaštitu prava na životnu sredinu – RERI, podnelo je 17. aprila tužbu Upravnom sudu, zahtevajući da se građevinska dozvola za izvođenje pripremnih radova poništi kao nezakonita, a da se pripremni radovi hitno zaustave.
Zbog neregularnosti u procesu planiranja izgradnje gondole Evropa Nostra Srbija je uputila apel Ministarstvu kulture i informisanja da pokrene proceduru za stavljanje van snage Plana detaljne regulacije, i donese privremenu meru za odlaganje svih radova na izgradnji gondole.
RERI je 2. aprila na konferenciji za medije obavestio javnost o nalazima koji ukazuju na nezakonitosti koje prate projekat izgradnje gondole Kalemegdan-Ušće.
Odluka Upravnog suda pokazuje da vladavina prava u Srbiji i dalje postoji te da borba za zaštitu životne sredine i javnog interesa pravnim sredstvima daje rezultate.
RERI ponovo poziva nadležne organa, a posebno Ministarstvo građevinarstva, Ministarstvo turizma i telekomunikacija, Grad Beograd i JP „Skijališta Srbije“ da poštuju zakone i obustave sve aktivnosti na izgradnji gondole koje nanosi trajnu štetu javnom interesu.
Saopštenje za medije Regulatornog instituta za obnovljivu energiju i zaštitu životne sredine možete preuzeti ovde
Ministarstvo građevinarstva uložiće tužbu na rešenje Upravnog suda
U tom Ministarstvu kažu da će poštovati odluku Upravnog suda, ali i da se nadaju da će taj sud isto tako ažurno i efikasno raditi i po tužbi na rešenje o odlaganju izvršenja, saznaje Tanjug.
„Povodom odluke Upravnog suda o odlaganju izvršenja rešenja Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za pripremne radove na izgradnji gondole na Kalemegdanu želimo da naglasimo da je ova poseba građevinska dozvola doneta po zahtevu Skijališta Srbije na osnovu člana 133. Zakona o planiranju i izgradnji„, navode u ministarstvu za Tanjug.
Takođe, ističu da je posebna građevinska dozvola, kojom se odobravaju pripremni radovi, doneta u skladu s važećim prostornim planom i planskim aktima grada Beograda, kao i u skladu sa rešenjem Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Dozvola se odnosi na pripremne arheološke radove na Kalemegdanu, koji treba da budu izvedeni.
Ministarstvo poručuje da će, kao i uvek do sada, poštovati odluke suda jer je u okviru svoje nadležnosti donelo zakonito rešenje.
„Izražavamo nadu da će Upravni sud po tužbi protiv rešenja Ministarstva raditi jednako ažurno i efikasno kao što je doneo rešenje o odlaganju izvršenja našeg rešenja“, kažu u Ministarstvu građevine.
Podsetimo gradske vlasti najavile su izgradnju gradske žičare s kabinama – „gondola“ preko reke Save – od tvrđave na Kalemegdanu, do parka „Ušće“ dužine 1.000 metara, duž kojih će se putnici prevoziti u 25 kabina. Žičara bi, kako je najavljeno, trebalo da ima kapacitet od 3.000 putnika na sat, u oba smera, a vreme putovanja sa jedne obale reke na drugu bi bilo oko pet minuta.
Dodaj komentar