Vruće teme

Radoslav Pavlović: „Izložba nije uklonjena, delovi zarolani“

MediaSfera

 

 

Direktor KIC Srbije u Parizu Radoslav Pavlović izjavio je da sporna izložba u tom centru povodom 20. godišnjice početka NATO bombardovanja „nije uklonjena“.




Kako je rekao, izložba nije uklonjena, već da su neki delovi „zarolani“.

 

“Postavka je tu, ona je zanimljiva, ali je u određenom smislu agresivna. Izložba je postavljena tako daje centralni deo galerije blokiran. Dakle, kad je neki okrugli sto, predstava, koncert – ne može da se održi”, rekao je on.

 

Ja ću zarolati i večeras, jer da bi se stavilo 50 stolica za projekciju, mora da se oslobodi centralni prostor”, dodao je on.

 

Pavlović je za televiziju Prva rekao da slike nisu uklonjene sa zida i da mu nije naređeno iz ambasade Srbije u Francuskoj da se izložba ukloni kako je to navela koordinatorka za odnose sa medijima u centru u Parizu Nataša Pejin.

 

Navodeći da nakon te objave Pejin dobija preteće mejlove, Pavlović je rekao da iza svega stoje nastojanja nekih da preuzmu njegovu funkciju.

 

Ministarstvo kulture i informisanja saopštilo je ranije danas da će insistirati da se utvrdi da li je iz KIC Srbije u Parizu privremeno uklonjen deo izložbe povodom 20. godišnjice početka NATO agresije i najavilo da će „u slučaju da se potvrde navodi o cenzuri“ pozvati da se „adekvatno sankcionišu lica koja su učestvovala u ugrožavanju slobode umetničkog izraza“.

 

Ministarstvo je u saopštenju navelo da je izložba „Srbija 1999. godine – 20 godina posle – dok su padale bombe“ deo programa koji je odobrio taj resor a da je „navodno privremeno uklonjena pod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za određene zvanice, koje su 26. marta prisustvovale koktelu“.

 

Koordinatorka za odnose sa medijima u Kulturnom centru Srbije u Parizu Nataša Pejin objavila je prethodno na društvenim mrežama da su samo dva dana od otvaranja izložbe „Srbija 1999. – 20 godina posle – dok su padale bombe“, skinuta platna Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića.

 

Ona je napisala da se 25. marta srela sa direktorom Radoslavom Pavlovićem, koji joj je kazao da se u Centru održava prijem i da je iz srpske ambasade u Parizu dobio nalog da se slike skinu, kako „oficirima NATO ne bilo neprijatno“ na prijemu.

 

“Jedino što je tačno u čivavoj ovoj pričli jeste da se nasred sale nalaze četiri platna leđima okrenuta i da ona mogu da smetaju u tom momentu kada se održava neka konferencija, sva ostala platna se nalaze na zidovima, ona nikako ne smetaju. Uklonjeno je sve. Postoje fotografije, a postoji tamo i video nadzor”, rekla je direktorka Istorijskog muzeja Dušica Bojić.

 

Slikar Vladimir Veličković, čije su slike, kako je saopšteno, „privremeno“ skinute skinute sa izložbe povodom 20. godišnjice NATO bombardovanja na SRJ u Kulturnom centru Srbije u Parizu, ocenio je da takav potez predstavlja gest neodmerene cenzure, jer je to, kako kaže, bila prilika da oni koji su bombardovali vide sav užas koji je njihov pohod ostavio.

 

„Očajan sam. Sramota me je što na neki način pripadam toj našoj rasi koja nije sposobna da obeleži na dostojanstven način dogadjaj kakav je 20. godišnjica NATO bombardovanja“, izjavio je Veličković za „Danas“.

 

On je rekao da njega iz Centra niko nije obavestio o izmeštanju izložbe, a da njegovu sliku dugu četiri metra nisu mogli da sklone jer nisu imali gde da je stave.

 

Izvor: B92




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .