Vruće teme

Ko je sklonio izložbu o NATO bombardovanju iz Kulturnog centra u Parizu

MediaSfera

 

 

 

Izložba povodom 20 godina NATO bombardovanja Srbije nije sklonjena, nalazi se u prizemlju u galeriji na spratu Kulturno-informativnog centra Srbije u Parizu i vrlo je zanimljiva i uzbudljiva, izjavio je Radoslav Lale Pavlović, direktor ovog Centra.




On je reagovao na tvrdnje Nataše Pejin, koordinatora za odnose sa medijima u toj ustanovi, da je izložba „Srbija 1999. godine — 20 godina posle — dok su padale bombe“ uklonjena po naredbi Pavlovića, a zbog posete oficira NATO-a i koktela na kome su učestvovali.

 

Pavlović za Sputnjik objasnio i kakav je to skup sa oficirima u KIC bio organizovan u utorak:

 

„Što se tiče učesnika na tribini, osim našeg vojnog atašea govorili su pukovnik Ogar, pukovnik Rakoto — direktor kancelarije za borce grada Pariza, admiral Lakaj, pukovnik Korvez, a prisutno je bilo pet oficira Ruske Federacije iz vojne kancelarije u Parizu, vojni izaslanici SAD, Kipra, Grčke, Litvanije, Rumunije, Portugala, Perua, Čilea, Alžira, Argentine… Opšti zaklјučak skupa je bio da je nad SRJ — Srbijom izvršena agresija i da se tako nešto više ne sme dogoditi.“

 

Pavlović kaže da je povod za ovaj tzv „slučaj“ prozaičan:

 

„Početkom marta ove godine Ministarstvo spoljnih poslova raspisalo je javni konkurs za radna mesta u Kulturno-informativnom centru Srbije u Parizu. Javilo se 25 kandidata i petočlana komisija je odabrala dvoje najboljih, među kojima nema gospođe Pejin. Nije dobar običaj da se ide na društvene mreže sa temom naše male firme, a da se o tome ne obavesti direktor. Očekivao sam neku vrstu besa i desilo se. Već noćas sam dobio pretnje na Instagramu. „Pariz nije daleko, čuvaj se…“. Stižu privatni imejlovi, zanimaju se mediji – kaže Pavlović.

 

Kao što smo već pisali Pejinova je na Fejsbuku objavila da joj je Pavlović preneo kako je nalog da se uklone slike Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon, postavljene 23. marta, stigao iz Ambasade Srbije u Parizu, a citirala je i navodne direktorove reči „da oficirima NATO ne bi bilo prijatno“ na prijemu koji je organizovan 25. marta u prostorijama Kulturnog centra.

 

Pejinova je u Fejsbuk statusu navela i da u Kulturnom centru Srbije neće raditi od 1. aprila i priložila fotografije na kojima se vide prazni zidovi Centra, a u izjavi za Sputnjik je rekla da su „slike vraćene na mesto, kao da se ništa nije dogodilo“.

 

Slikarka Biljana Vilimon rekla je za Blic da je o uklanjanju postavke niko zvanično nije obavestio i da je saznala posredno.

 

„Sve to pokazuje da smo potpuno bez samopoštovanja. Ne znam da li je ideja bila da se poštede oni koji su učestvovali u bombardovanju, a mi što smo ga preživeli, nema ni veze. Sve mi to izgleda potpuno sumanuto. Uostalom, ne znam šta ima da se krije jer se nama bombardovanje desilo“, rekla je Vilimonova i dodala da ne zna ko je došao na ideju da ukloni platna.

 

Pojasnila je da je vlasnik postavke Istorijski muzej Srbije, u kome je bila izložena prošle godine sa idejom da gostuje po Evropi i svetu i da se javnost upozna sa dešavanjima tokom bombardovanja 1999. godine.

 

Kulturni centar Srbije u Parizu radi po programu Ministarstva kulture, a samo koristi prostorije Ministarstva spoljnih poslova, odnosno diplomatsko-konzularnog predstavništva Srbije u Francuskoj, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu spoljnih poslova povodom situacije u vezi sa izložbom.

 

MIP izdalo nalog da se slučaj ispita

 

Ministar inostranih poslova Ivica Dačić izdao je nalog ambasadi Srbije u Francuskoj da se ceo slučaj ispita, rečeno je Tanjugu u ministarstvu.

 

„Ne znamo još šta se desilo, tražili smo izjašnjenje iz Pariza. Ne možemo da arbitriramo odavde“, rekao je generalni sekretar Ministarstva spoljnih poslova Srbije Veljko Odalović. On je za Tanjug rekao da se odgovor očekuje brzo jer je zahtev bio hitan, prenosi Srna.

 

Slike vraćene dan posle prijema

 

Slike Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon vraćene su na zidove izložbenog prostora, potvrdila je Tanjugu koordinator za odnose sa medijima KC Srbije u Parizu Nataša Pejin.

 

“Došla sam na posao danas, kao i svaki dan, u 11.30 časova, cela izložba je vraćena kao što je i bilo na otvaranju 23. marta“, rekla je Pejinova.

 

Slika Vladimira Veličkovića u prizemlju galerije nije bila sklonjena, jer je ogromna i preteška, dodaje Pejinova.

 

“Nisam prisustvovala odmotavanju slika Biljane Vilimon i ne znam ko ih je vratio. Ovde, osim direktora i mene nema drugih zaposlenih, tako da verujem da je on to uradio, ali to treba sa njim proveriti“, navela je Pejinova.

 

Pejinova je demantovala navode da je dobila otkaz zbog objave o uklanjanju izložbe na Fejsbuku, kao i da je podnela ostavku.

 

Izvor: Sprutnik, RTS




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .