Umetnost

Izložbe radova profesora Beogradske politehnike – 60 godina

MediaSfera

 

 

Izložbe radova profesora Beogradske politehnike – 60 godina otvara se u Kući legata (Kneza Mihaila 46) u petak, 29. marta u 19 časova. Izložba će biti otvorena do 12. aprila 2019.




Šezdeset godina škole i dvadeset pet godina od osnivanja smerova iz oblasti dizajna povod su za realizaciju revijalne izložbe profesora Odelјenja za dizajn Beogradske politehnike. Ova izložba predstavlјa svojevrsni presek dizajnerskih i umetničkih radova nastavnika, kojom se javnosti predstavlјaju dometi dizajnera i umetnika čija su kreativna rešenja i umetničko stvaralaštvo obeležila kulturu i svakodnevicu, ne samo našeg područja nego i Evrope, a sve od šezdesetih godina do danas.

 

Još od vremena doajena industrijskog i grafičkog dizajna Beogradske politehnike, profesora Gojka Varde i profesora Miodraga Vartabedijana Varte, uvedena su klјučna načela i temelјi nastavnih programa dizajnerskih smerova u okviru kojih se prepliću znanja i iskustva dizajna i tehnologije. Dobru tradiciju edukativne metodologije nastavili su da unapređuju i razvijaju nastavnici Odelјenja za dizajn koji danas čine smerovi Grafički dizajn, Dizajn industrijskih proizvoda, Modni dizajn proizvoda od kože, kao i najmađi smer Koncept i karakter dizajn. Ovu tvrdnju dokazuje i činjenica da je Beogradska politehnika prva Visoka škola strukovnih studija u Republici Srbiji koja je uvela i master strukovne studije iz Grafičkog dizajna.

 

Od početka rada do današnjih dana na odelјenju za dizajn pažlјivo su negovane brojne generacije studenata. Danas su mnogi od njih priznati i široj javnosti poznati dizajneri i umetnici.

 

Poslednjih godina predstavnici srednje i mlade generacije nastavnika uveli su novine i savremen sadržaj u nastavne planove i programe odelјenja za dizajn. Na smeru za Grafički dizajn to su: Duško Trifunović, Anamarija Vartabedijan, Jelena Drobac, Goran Tadić, Dušanka Komnenić, Vukan Ćirić i David Tipšin; na smeru Dizajna industrijskih proizvoda: Aleksandar Kutrički, Dejan Vračarević, Iva Hauber, Predrag Maksić, Sandra Depalo i Želјko Zdravković; na smeru Modnog dizajna proizvoda od kože: Rade Pejović, Maja Milinić Bogdanović, Jelena Zdravković i Ana Cvijanović.

 

Glavni predstavnik za Koncept i karakter dizajn je Dejan Vukadinović. Polјe likovnih umetnosti, klјučno za obrazovanje mladih dizajnera svih smerova, pokrivaju kao nastavnici eminentni likovni umetnici – slikari, grafičari i vajari. Temelјe metodologije nastavnog procesa u Beogradskoj politehnici za ovo polјe postavio je profesor Ivan Luković, a dalјe su ga razvijali i unapređivali Aleksandra Šaranović, Natalija Simeonović, Petar Radlović, Žolt Kovač, Davor Dukić, Jelena Jocić i Gordana Kapunac.

 

Ova izložba je odlična prilika da se studenti, ali i šira javnost, temelјnije upoznaju sa dizajnerskim i umetničkim radom nastavnog kadra Beogradske politehnike. Ona predstavlјa zanimlјiv, eklektičan sklop različitih generacija, dizajnerskih procesa, likovnih poetika i medija u čijim okvirima nastavnici stvaraju svoja dela. Revijalna izložba nastavnika Beogradske politehnike otkriva kako publici tako i izlagačima u kolikoj meri je zajednički rad na edukaciji mladih dizajnera uticao na individualne poetike i lični stil autora.

 

Ova galerijska postavka tek je okvir za dinamičnu komunikaciju sa publikom u cilјu promocije studija dizajna, zatim samog dizajna kao društvenog konstrukta, paradigme umetnosti i kreativnosti, ali i značaja delovanja Beogradske politehnike u našem društevnom okruženju.

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .