Lepota & Moda

In memoriam: Karl Lagerfeld – apstrakcija mode

MediaSfera

 

 

 

Legenda modne industrije, nemački dizajner Karl Lagerfeld preminuo je u 86. godini, javio je list „Pari mač“, a prenosi RTS. Svet mode već decenijama nije mogao da se zamisli bez Karla Legerfelda i njegovih kreacija. Njegovim odlaskom, sa svetske modne scene otišao je jedan od najzaslužnijih za njen glamur.




Poznat je kao kreativni direktor francuske luksuzne modne kuće Šanel (od 1983. godine), kao i kreativni direktor italijanske modne kuće Fendi. Sarađivao je na raznim modnim imenima. Bio je dobro poznat širom sveta po svojoj beloj kosi, crnim naočarima za sunce, rukavicama bez prstiju i visokim uštirkanim okovratnicima.

 

U januaru ove godine, prvi put u 35 godina, nije prisustvovao Šanelovoj reviji u Parizu. Na kraju revije se umesto Karla pojavila Virđini Viard, voditeljka kreativnog studija Šanel. Šanel je saopštio da je Karl Lagerfeld jednostavno umoran i da nije mogao da se pojavi na reviji.

 

Mediji prenose da je Karl Lagerfeld preminuo u 86. godini. Njegova stvarna starost je tokom čitave njegove karijere bila predmet spekulacija, kojima je i sam kumovao, jer je dugo tvrdio da je rođen 1938, a potom 1935. godine.

 

Rastao je u aristokratskoj porodici, sa ocem, majkom i sestrom, u hamburškoj četvri Blankeneze. Posle Drugog svetskog rata porodica se preselila u Šlezvig-Holštajn. Tamo je mladi Karl svima upadao u oči svojim neobičnim odevanjem i dugom kosom. Ali i obrazovanjem: još pre osnovne škole, govorio je francuski i engleski jezik. Bio je oduševljen francuskom kulturom i pre svega slikarstvom.

 

Duga kosa uvezana u rep

 

Želja da se preseli u Pariz je bila tolika da je sa majkom prešao tamo i 1953. se definitivno nastanio u gradu koji je i tada bio centar svetske mode. Odmah je počeo da se prijavljuje na takmičenja za mlade modne dizajnere i sa 20 godina osvojio svoju prvu nagradu za dizajn jednog mantila.

 

Nekoliko godina kasnije, počeo je da radi kao modi kreator u kući Balmen/Patu. Godine 1963. postao je umetnički direktor u modnoj kući Kloe i tamo 1967. zasnovao svoj koncept jedinstva odeće i nakita zvani „Total look“. Sredinom 60-ih ga je angažovala i firma Fendi iz Rima.

 

Godine 1976. je preuzeo imidž koji je zadržao do smrti – duga kosa uvezana u rep i tamne naočare. Bio je poznat po ljubavi prema knjigama – u pariskim knjižarama kupovao je više knjiga nedeljno, a u trenutku smrti, u svojoj privatnoj biblioteci imao je više od 300.000 knjiga i brošura.

 

Dolazak u Šanel

 

Veliki događaj u njegovoj karijeri desio se 1983, kada je postao kreativni direktor Šanela. Uspeo je da povrati interesovanje za Šanelovu odeću, koje je bio jenjalo, i da tu odeću učini interesantnom za mlade žene. Modifikovao je kroj, obnovio boje, promenio materijale – sve uspešno. Do kraja života je ostao glavni dizajner ove prestižne modne kuće.

 

Svoju marku, „Karl Lagerfeld“, osnovao je 1984. i ona se brzo etablirala kao kuća koja nudi prvoklasan dizajn kako za muškarce tako i za žene i decu, ne samo kada je reč o odeći, već i o nakitu i drugim modnim detaljima. Od 1987. je sam radio kao svoj fotograf, menadžer reklamnih kampanji i autor kratkih filmova za različite modne firme.

 

Sporne izjave

 

Poslednjih godina je u udarne vesti dospeo i zbog svojih oštrih kritika na račun izbegličke politike kancelarke Angele Merkel, naročito zbog svoje sporne izjave: „Ne možete ubiti milione Jevreja i posle toga, makar prošle i decenije, dovesti u zemlju milione njihovih najgorih neprijatelja“.

 

Lagerfeld je decenijama bio neka vrsta „živog artefakta“, ili „apstrakcije“, kako je jednom sam sebe nazvao. S jedne strane je bio tašt i arogantan, s druge, samoironičan i plemenit. Svet mode već decenijama nije mogao da se zamisli bez njega i njegovih kreacija.

 

Izvor: RTS, DW




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .