Pop kultura

U prodaji strip „Duge noći i crne zastave“ po romanu Dejana Stojiljkovića

MediaSfera

 

 

U saradnji sa Lagunom izdavačka kuća Sitem Komiks (System Comics) krajem prošle nedelje objavila je Poslanstvo ognja, prvu od tri epizode stripa zasnovanog na bestseleru Dejana Stojiljkovća Duge noći i crne zastave.




 

Zasnovan na bestseleru Dejana Stojiljkovića, koji je uradio i adaptirani scenario, prvi tom stripa Duge noći i crne zastave donosi uzbudljivu priču o prelomnim danima srpske srednjovekovne države i dugom ratu koji je kulminirao Kosovskom bitkom.

 

Za vizuelno oblikovanje mitskih junaka i atmosfere srpskog srednjovekovlja zaduženi su majstori stripovskog zanata Aleksa Gajić, Ivica Sretenović, Ivan Stojković i Tiberiu Beka u još jednoj adaptaciji književnog dela u srodni, ali drugačiji medij.

 

Prema rečima Dejana Stojiljkovića, Laguninog bestseler autora, „ideja je, baš kao i u slučaju Konstantinovog raskršća, potekla od Igora Markovića, urednika u uglednoj stripovskoj izdavačkoj kući System Comics, pošto se crtanje trećeg toma Raskršća oteglo zbog obaveza Dragana Paunovića, koji je fenomenalno ilustrovao trilogiju Nemanjići u izdanju Lagune.“

 

Startnu estetiku stripu dao je Aleksa Gajić koji je uradio četiri table, a onda je veliki deo posla uradio Ivica Sretenović, koji je nacrtao većinu albuma.

 

„Ivičine table bojio je Tiberije Beka i to je uradio odlično. Aleksa Gajić je radio neku vrstu prologa, menjajući stil i kompoziciju table. S tim u vezi, moram da kažem da ovom izdanju više sleduje termin grafički roman jer ovo nije običan strip, poput Bonelijevih i američkih, ovo je forma francuskog albuma. I zato će se svideti i ljudima koji inače ne kupuju i ne čitaju stripove. Ivan Stojković je uskočio sa jednim izvanredno urađenim intermecom, da bi Aleksa jednom jedinom tablom napravio most između njegovog dela i Ivičinog. Kad to gledate, deluje lako, kao kad dobro uigrana ekipa pobedi nekog sa pet golova razlike. U tome je i ključ – u timskom radu“, rekao je Stojiljković.

 

Nakon prvog toma Duge noći i crne zastave koji nosi naslov Poslanstvo ognja, u planu su i drugi tom Đavolji sanovnik i treći u kome će biti obrađena bitka za Pirot Ivica sveta.

 

„Pošto hoćemo da sve završimo do kraja sledeće godine, biće angažovano još autora. Postoje, naravno, planovi da se strip objavi u inostranstvu, pre svega u Francuskoj gde uskoro izlazi i prevod mog romana Konstantinovo raskršće i gde su naši autori veoma poznati i cenjeni“, istakao je Stojiljković.

 

Prvih 500 kupaca koji nabave svoj primerak grafičke novele Duge noći i crne zastave u nekoj od knjižara Delfi, Laguninom klubu čitalaca ili na sajtovima www.delfi.rs i www.laguna.rs na poklon dobijaju CD Oslobodi me koji potpisuju Najda & Deliverance i Aca Seltik.

 

„Reč je o obradi pesme Deliverance’grupe The Mission koja se u našoj izvedbi zove Oslobodi me. Pošto je to pesma koja govori o arturijanskoj mitologiji, meni je palo na pamet da se uradi obrada, ali da se tekst tako prepeva da bude u ključu naše istorije i naše mitologije. Tako umesto Artura imamo despota Stefana, umesto topova Avalona imamo mačeve Kosova, a umesto Gospe od jezera – nagorkinju vilu.“

 

O knjizi

 

Srbija, proleće 1386. godine…

 

Iz jednog pograničnog manastira horda akindžija uspeva da ukrade srebrni kivot koji je lično vlasništvo srpskog kneza Lazara. Nakon što to sazna, Lazar odlučuje da u poteru za dragocenim predmetom pošalje svoja tri najbolja viteza: Ivana Kosančića, Milana Toplicu i Miloša Obilića. U međuvremenu, osmanski vladar Murat ima ozbiljne planove vezane za osvajanje Evrope, a prva prepreka koju će morati da savlada jeste mala srpska kneževina. Potaknut savetima zagonetnog derviša Edhema, on odlučuje da udari na pograničnu tvrđavu Pirot čijom odbranom rukovodi odvažni ali ozloglašeni i svojeglavi Stefan Musić. Bitka za kapije Evrope može da počne.

 

Bitka može da počne!




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .