Lifestyle

Letnji problemi ženskih nogu

MediaSfera

 

 

 

Letnja obuća je otvorena, prsti i pete su vidljivi i zato je važno da budu negovani. Možete eksperimentisati sa svim mogućim bojama i nijansama lakova za nokte, ali pazite da to bude jedino čime ćete privući pažnju. Neuredni, dugački i zapušteni nokti, tvrde pete i kurje oči su nedopustivi! Međutim, visoke letnje temperature mogu da izazovu niz problema, mnogo neprijatnijih od estetskih.




 

Znojenje

 

 

Problemi sa znojavim stopalima neugodnog mirisa leti postaju još veći jer se zbog visokih temperatura i stopala više znoje. Ono što možda svi zaboravljamo jeste da je znojenje, zapravo, korisno za kožu stopala jer je ona izložena neprestanom trenju, savijanju i pritiskanju usled hodanja.

 

Da nema znoja, postala bi suva, ispucala i vrlo bolna. Problem nastaje kad znojenje postane preterano i popraćeno izrazito neugodnim mirisom. Zato leti nosite otvorene sandale da bi noge disale ili još bolje, hodajte što više bosi. Perite stopala svako jutro i veče mlakom vodom u koju ste dodali malo sode bikarbone.

 

Ovo možete ponoviti više puta u toku dana, svaki put kada se vratite kući. Nakon toga stopala pospite dečjim puderom u prahu ili onim za stopala. Obuću ne obuvajte dok se potpuno ne osuši. Nikada ne obuvajte cipele na bosu nogu, jer se tada još više znoje, a obuća je stalno vlažna i postaje leglo bakterija.

 

Svakog dana priredite stopalima i polusatnu kupku od hladnog i jakog crnog čaja. Ovaj čaj, naime, sadrži tanin, biljni polifenol koji zatvara pore znojnih žlezda i ubija bakterije koje izazivaju neugodan miris. Posle nedelju dana znojenje će biti slabije. Tretman ponovite nakon mesec dana.

 

Neprijatni mirisi stopala

 

 

Neugodan miris stopala leti postaje još veći problem jer se zbog visokih temperatura i stopala više znoje. I zato je neophodno nositi udobnu obuću koja ne pritiska i ne žulja stopalo. Dobro bi bilo da svako jutro pre nego što izađete iz kuće tabane poprskate sprejom protiv znojenja (ili namažete odgovarajućm kremom).

 

Mirisni dezodoransi za stopala svojim dugotrajnim dejstvom sprečiće nastanak neprijatnih mirisa usled znojenja. Koristite sprejeve za stopala, balzame i kupke koje sadrže aktivne materije koje sprečavaju razvoj bakterija i nastanak neugodnog mirisa. Koristite puder za stopala. Bol i otečenost možete ublažiti i naizmeničnim kupanjem stopala – prvo u toploj pa onda u hladnoj vodi. Stopala posle ovog tretmana izmasirajte kremom, losionom ili alkoholom. Kreme za negu i masažu stopala trebalo bi da imaju u sebi mentol za rashlađivanje i opuštanje umornih nogu.

 

 

 

Žuljevi zbog oticanja nogu

 

 

Letnje vrućine pogoduju pojavi otoka na nogama koji se posle rashlađivanja i odmora brzo povlače. Do pojave plikova najčešće dolazi tokom leta. Stalno trljanje obuće o kožu pregreva je i oštećuje, a može da izazove čak i krvarenje.

 

Leti dolazi do oticanja gležnjeva i stopala, naročito ako nosite “tesnu” obuću, zbog čega se na stopalima mogu pojaviti žuljevi i neprijatni plikovi. Izgledaju kao uzdignuti slojevi debele, mrtve kože. Nemojte ih bušiti, već na netaknuti žulj stavite hanzaplast za žuljeve i plikove. Prethodno dezinfikujte i osušite žulj.

 

Hanzaplast upija sekret, ublažava bol i ubrzava proces izlečenja. Sprečava prodiranje bakterija i prljavštine i može se koristiti i tokom kupanja. Najbolje oružje protiv žuljeva su čarape. Sportsku obuću nikada ne obuvajte na bosu nogu.

 

Čukljevi zbog obuće sa visokom petom

 

 

Izgledaju kao koštana izbočina sa spoljne strane palca. Javljaju se kada donji zglob palca izađe iz ležišta. Glavni uzrok nije obuća, mada visoke pete čine problem bolnijim, već oblik stopala i način na koji hodate.

 

Nastaje tako što se stopalo prilagođava obliku cipele i trpi pritisak, pritisak se povećava ukoliko je potpetica viša od pet centimetara, a obično se javlja kod egipatskog tipa stopala gde je palac duži od ostalih prstiju. Lekovi protiv bolova, ulošci ili operacija, ali i nošenje malo komotnije obuće i izbegavanje obuće sa visokom štiklom – neki su od načina koji vam mogu pomoći da se izborite sa ovom neprijatnom pojavom. Nosite obuću od prirodne kože.

 

Bubuljice posle depilacije

 

 

Neugodno crvenilo i bubuljice najčešće se javljaju posle depilacije voskom, naročito kod osetljive kože. Razlog nije samo mehaničko čupanje dlačica iz folikula, već i nagli trzaji depilacijskim trakama koji iritiraju kožu.

 

I brijanje dlačica iritira površinu kože i nervne završetke, pa zbog toga, ali i suve kože, lošeg brijača koža postane crvena i „upali“ se. Da biste umirili kožu, najbolje je da noge namažete vazelinom, antiseptičnom kremom ili bebi puderom.

 

Crvene tačke se neće odmah povući, ali tako ćete prvo smiriti površinu kože, nakon čega nestaju i tačkice. Aloe vere gel ili losion je, takođe, efikasan u ublažavanju crvenila. Nanesite ga u tankom sloju. Svojim hidratantnim i umirujućim svojstvima smanjiće iritacije i stvoriti ugodan osećaj hlađenja kože.

 

Osip na butinama

 

Za osip po nogama, naročito butinama i preponama, koji se javlja tokom letnjih meseci, mnogi od nas misle da je posledica alergije na sunce. Međutim, nije uvek tako. Ako su žlezde znojnice blokirane, pa ne dopuštaju da znoj slobodno isparava, on se nakuplja ispod kože stvarajući osip, koji može biti od malih tačkica i plikova do izrazito crvenih, natečenih izraslina na koži.

 

Poželjno je nositi odeću od pamuka i materijala “koji dišu”. Lekari savetuju i pojačanu dozu C i A vitamina. Kao prva pomoć kod osipa na butinama najbolje je koristiti gel od aloe vere. Bebi puder se, takođe, pokazao kao dobro rešenje za smirivanje crvenila i svraba.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .