Lifestyle

Nega usana: Crveni ruž i senzualne usne

MediaSfera

 

Piše: Gordana Radisavljević – Jočić

 

 

Istraživanja pokazuju da žene širiom sveta godišnje na kupovinu karmina troše oko 600 miliona dolara, dok za sjaj za usne izdvajaju oko 125 miliona.




Ruž za usne je oduvek bio deo modnog stava svog korisnika. Egipatske kraljice su nosile sa sobom čitave palete za bojenje usana čije su boje pravljene od kane i mlevenih buba. Kraljica Elizabeta nosila je crveni ruž, dok su sledeći njen primer žene toga doba na bledo lice stavljale crveni ruž koji je pravljen od otrovnog živinog sulfida.

 

U starom Japanu gejše su na svoje lice belo kao brašno stavljale crveni ruž koji je postao univerzalni simbol lepote. Ali, nisu svi bili zaneseni karminom. Kraljica Viktorija je smatrala da je nekulturno šminkati usne. Zbog toga se, od 1880. godine crveni karmin se sve više nosi kao simbol slobode, moći i strasti. Tridesetih godina 20. veka u modi su bile tanke usne tamne boje, a snažnije nijanse pokrenule su svet tek nakon II svetskog rata. Pedesetih dame su obožavale snažnu nijansu crvene boje, dok su osamdesete bile u znaku sedefaste i neonske nijanse.

 

Elizabet Tejlor

 

Holivudske dive

 

 

Merilin Monro je proslavila blajhanu plavu kosu i jarkocrvene usne. Njene pune, senzualne usne, sa mladežom na obrazu, inspirisale su Endija Vorhola da napravi čuvenu fotografiju na kojoj je ovekovečio njen osmeh.  Čuvena lepotica Elizabet Tejlor je, takođe, svoje usne isticala crvenim ružem. Nezaboravna je i scena iz filma „Batejflaj 8” u kojoj piše poruku na ogledalu crvenim karminom. Glorija Svanson, Greta Garbo i Lana Tarner su, takođe, popularizovale crveni karmin. Ni današnje lepotice ne zaostaju u korišćenju crvenog karmina kao ultimativnog elementa zavođenja. Crvenokosa glumica Ališa Vit izgleda zapanjujuće sa svetlocrvenom kosom i savršenim crvenim usnama.  Skarlet Johanson sa platinastoplavim kovrdžama i punim crvenim usnama, gotovo da bi mogla da parira legendarnoj Merilin Monro. Danas ga kao neizbežan detalj koriste i Gven Stefani, Dita Von Tiz i Madona.

 

Novi trendovi

 

 

U trendu su karmini nove generacije jarkih boja i kremaste strkture koji ne suše usne. Umesto praha nalik puderu koji je apsorbovao svu masnoću u mat ruževima koji su do sada dominirali u kozmetici, osnovni sastojak novih proizvoda su posebna ulja i silikon. Zahvaljući tome ruževi nove generacije se lako razmazuju, nisu lepljivi, nisu masni i praktično se ne osećaju na ustima. Usne postaju nežne i baršunaste.

 

 

Karmin, a posebno crveni, nikako ne bi trebao da se razmaže. Zato pre nanošenja karmina usta uokvirite olovkom. Zapamtite da se olovka nanosi na ivicu usana, ili blago unutar ivice, nikako van usana. Ukoliko vam je to lakše, karmin možete da nanesete i četkicom za šminkanje pa nakon toga stavite samo malo prozirnog pudera za trajnost. Ako želite da postignete efekat punijih usana nanesite ga u nekoliko slojeva.

 

Nega usana

 

 

Ne dozvolite da usne ispucaju. Najčešći uzroci pucanja usana su promena klime, nedostatak vitamina, dehidratacija. Kako biste  to sprečili redovno koristite balsam za usne. Koristite preparate prirodnog porekla posebno za zaštitu usana od suvog vazduha, hladnoće i sunčevog zračenja. Povremeno im priuštite piling kako biste podmladili površinski sloj. Najjednostavniji  recept je da tufer umočite u  u sodu bikarbonu i blago pređete preko usana. Ovaj nežni piling će ukloniti neravnine sa usana. Važno je i da ne zaboravite da nakon pilinga nahranite kožu kremom. Neka deo jutarnjeg rituala bude i četkanje usana mekom četkicom ili vlažnim peškirom. Potom nanesite balzam i sačekajte par minuta pre nego što nanesete ruž.

 

 

Održite usne mladim. Koža usana je ranjiva i može vrlo brzo da pokaže znake starenja. Ona ne sadrži skoro uopšte melanina, prirodnog zaštitnog faktora. Zbog toga su usne sklone opekotinama i potrebna im je dodatna zaštita. Dobra sredstva za negu usana sadrže vazelin, vosak, biljna ulja, vitamin A, koji vlaži i omekšava kožu usana, vitamin E, koji neutralizuje slobodne radikale, pantenol, neophodan za regeneraciju kože.

 

Pijte puno vode kako bi usne imale dovoljno vlage. Hidratacijom sprečavate isušivanje, regenerišete ispucale i oštećene usne uz optimalno prirodni efekat povećanja.

 

 

 

Korekcijom usana do savršenog osmeha

 

 

Poslednjih godina kod nas i u svetu sve su popularnije metode nagalšavanje kontura,  povećanja volumena usanog rumenila, kao i korekcija postojećih asimetrija pomoću neke od estetskih metoda korigovanja usana. Naš stručni konsultant dr Mirjana Milutinović, koja je u svojoj stomatološkoj ordinaciji Gala dent objedinila esetsku stomatologiju i estiku lica kaže:

 

Usne su izraz senzualnosti. One su postavljene u središnjem delu donje trećine lice i odražavaju crte karaktera. Genetski su definisane i od osobe do osobe se razlikuju po obliku, debljini, veličini i boji. Na njih utiču navike, starosno doba, bolesti, kao i pol. Postoje tri oblika: pune, tanke i usne sa tanjom gornjom i debljom donjom usnom. Kod usana se procenjuju: oblik, konture, boja, tekstura, uglovi, punoća.

 

 

 

Nisu svi zadovoljni izgledom svojih usana. Zato pristupaju metodama za njihovo korigovanje. Postoje dve vrste korekcija. Nehiruška metoda, injektivnim materijalomima koja može biti privremena ili trajna. Privremena nehiruška metoda se karakteriše ubrizgavanjem filere na bazi  biorazgradljivih supstanci, poput hijaluronske kiseline, kojima se naglašava oblik i povećava volumen usana, a trajna se odnosi na ubacivanje inplanta. Druga metoda kojom se pristupa korigovanju usana jesu hirurške metode. Ubrizgavaju se sopstveno tkivo, može da se ubacuje inplant sintetičkog porekla i mogu da postoje varijante operacije lip-liftinga, kao i vy plastika – što se odnosi na povećanje crvenog dela usana.

 

Zadatak lekara je da predloži pacijentu jednu od ovih metoda, kao i da predoči sve prednosti i nedostatke. Kao neposredna komplikacija mogu se javiti otoci i hematomi koji se povlače nakon tri do četiri dana. Kao kasna komplikacija postoji opasnost pojave granuloma, koji mogu proći spontano, a neka ih je potrebno lečiti ili hirurški odstraniti. Lekar u dogoru sa pacijentom poštujući njegove želje procenjuje koji i koliko filera je potrebno uneti da se ne  pretera i ne dođe do nekog od neželjenih efekata.

 

 

U znaku crvenog vina

 

 

Bordo karmin u svim nijansama obeližje je ove zime, ali i proleća. Međutim, koliko je bordo karmin moderan, toliko je i zahtevan. Sve bordo nijanse su isuviše tamne da bi svakom dobro stajale, tako da tu postoje mnoga ograničenja. I valja ih se držati. Bordo karmin dobro će stajati ženama koje imaju puna usta jer on vizuelno smanjuje volumen usana. Ako imate tanke usne diskretno osenčite ivice usana beličastom sjajnom senkom. Tako će vam usne izgledati deblje. Ako imate bore oko usana, takođe treba da izbegavate bordo. Ova boja nije idealna za jako mlade devojke niti za starije žene. Najbolje je nose one srednjih godina. Bordo karmin treba kombinovati sa svedenom šminkom. Rumenilo treba da bude neutralno, tek toliko da ne delujete bledo.

 

 

 

Ljubavna olovka 

 

 

Prvi karmin u tubi proizveo je Guerlain 1870. godine i zvao se Ne m’oubliez pas’ (Ne zaboravi me). Kompaktno pakovanje i izgled metka kakav poznajemo danas dobio je tek 1915. godine. Glumica Sara Bernar, koja je vladala velikim ekranima dvadesetih, nije se odvajala od svog ruža za usne i tepala mu je rečima stylo d’amour (ljubavna olovka). Tridesetih godina 20. veka Helena Rubinštajn i Elizabet Arden otvorile su prve salone lepote u kojima je bilo raznih usluga – od masaža lica i frizeraja, sve do saveta za šminkanje. Godine 1949. Hazel Bišop je napravio prvi dugotrajni karmin, koji neće nestati sa prvim poljupcem. Godine 1952. karmin je prvi put bio reklamiran u novinama u kampanji pod nazivom Fire & Ice (vatra i led).




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .