Umetnost

Minijature Ivane Ceković na umetničkom sajmu „Supermarket“ u Stokholmu

MediaSfera

 

Švedski nezavisni umetnički sajam „Supermarket“ proslavio je 13. izdanje  od 12. do 15. aprila. Sveobuhvatna tema Supermarketa 2018 bila je „Zaveštanje“. Reč „Zaveštanje“ se tumači kao pitanje šta će ostati kad mi lјudi nestanemo.




Umetnica Ivana Ceković, koja živi i radi u Luksemburgu, izlagala je minijature slikane  akrilima na pleksiglasu. Na jednoj od minijaturnih skulptura nazvanih Kontrapunktus, boje su roze, žuta, zelena i plava. To je žena koja stoji na parčetu drveta i vesla okeanom ka zalasku sunca. Zbog svoje veličine skoro postaje mistično i intimno, jer možete držati komad a  istovremeno da vam se  čini daleko.

 

-Rađeni su na 6 slojeva pleksiglasa. Ja ih zovem polifone slike u 6 glasova. Svaki sloj je kompletna, nezavisna slika u individualnom univerzumu ritma, boja, formi i kompozicije. Potom su ovi slojevi orkestrirani u celinu (iliti slozeni jedan na drugi).

 

Radovi  mogu da se gledaju sa obe strane, da budu okačeni na zid ili slobodno postavljeni u prostoru. Promenljivog su karaktera: u funkciji osvetljenja “odasiljaju” vrlo razlicite vizije (slike) i odrazavaju se na podlogu, kaže Ivana Ceković.

 

 

 

Za ovogodišnje izdanje, sajam se preselio u okruženje za pakovanje mesa (Slakthusomradet) na jugu Stokholma. Ovo je industrijsko područje koje se dramatično menja – gradi se novi komšiluk dok vi čitate ovo – čime  postaje jedno od najnovijih stambenih naselјa u gradu sa brojnim  novim mestima za jelo i druženje. Lokacija na Supermarketu postaje značajno vidlјiva samo kada se približite. Ulaz je bio kroz tunel, tako posetioci dok nisu ušli nisu mogli da osete treperavu  atmosferu Supermarketa.

 

Zapravo, ovo izdanje je privuklo rekordno prisustvo. Izlagalo više od 150 umetnika, izloženo je 53 umetničkih kolekcija ili nezavisnih umetničkih galerija iz celog sveta, svi sa različitim stavovima i sopstvenim razlikovanjem umetničkih oblika rada.

 

 

 

Iako su  umetnici bili sa različitih prostora i rade pojedinačno, duh sajma je proteekao u duhu saradnje. Ovaj sajam umetnosti počeo je 2007. godine kao „reakcija na tržište novih tržišnih sajmova umetnosti“. Srž ovog sajma je manje fokusiran na komercijalni aspekt koji obavlјa prodaju figurica, a  više na međunarodno sastajanje umetnika i posetilaca. Radi kao umetničko središte i mesto za umrežavanje skandinavsih  i međunarodnih  umetnika.

 

Umetnost minijature

 

Ivana Čeković  je na „Supermarketu“ izlagala sa grupom umetnika oklupljenim u udruženje Musel Link ( The Musel Link association), koje  ima za cilј da  osigura dugotrajno prisustvo Savremene umetnosti minijature u kulturnom miljeu tri države: Luksemburga, Francuske i Nemačke.

 

Postavlјanjem MIMO projekta – MIniature MOsele ili MIniature MOnumentale – međunarodnog festivala umetnosti i izložbenog programa, Musel Link nastoji da donese novi podsticaj u  međunarodnoj umetnosti komunikacija. Musel Link nastoji da donese novi podsticaj u  međunarodnoj umetnosti komunikacija.

 

 

 

Zahvalјujući maloj veličini, miniaturna umetnost poseduje intimni i dragoceni aspekt koji, kao i u prošlosti, nosi direktno svedočanstvo o razmeni emocija u društvu. Rad koji može da sedi na dlanu ruke stvara gotovo organsku vezu između bića i zaslužuje svoje mesto u savremenoj umetnosti i kulturnoj komunikaciji.

 

Minijaturni format radova uspostavlјa  direktnu i vrlo intimnu interakciju – čime ostvaruje put do neobjašnjenih polјa percepcije. Minijaturna umetnost predstavlјa uzbudlјiv izazov za umetnike, tako što ih  potstiče da drugačije vide stvari, da kristalizuju svoje kreativno razmišlјanje, da eksperimentišu sa proporcijama i da pažlјivo poklanjaju pažnju detalјima.

 

Umetnička dela moraju biti veličine da stanu u dlan jedne ruke: 2D maksimum 10 x 7, 5cm, 3D maksimum 10 x 10 x 10 cm. Video umetnost ne bi trebalo da prelazi trajanje od 1min 30sek.




1 komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .