Magazin

Beč: prva vožnja autobusom bez vozača

Autonomer E-Bus in der Seestadt

MediaSfera

Tekst i fotografije: EurocommPR

 

U okviru programa „Mobilnost budućnosti“ i projekta „auto.Bus“ koji je podržalo austrijsko Ministarstvo saobraćaja održana je prva probna vožnja dva gradska samovozeća autobusa. Posle tri meseca intenzivnih priprema u autobuskom pogonu Leopoldbau u Beču prva probna vožnja uspešno je izvedena. Nova bečka linija bez vozača imaće prve putnike na proleće 2019. godine.  




Dva autobusa bez vozača su prvi put u realnim uslovima uspešno vozili ulicama Beča. Autobusi su u prisustvu operatera prevezli oduševljene putnike rutom od oko 2 kilometra – od stanice metroa U2 do Tehnološkog centra Aspern i nazad.

 

 

Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani. Početkom sledeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će njena tačna ruta biti poznata. Na liniji će postojati fiksne stanice, a sve vožnje će nadgledati obučeni operater. Predviđeno je da minibus pored operatera može da preveze još 11 putnika. Ukoliko prevoz zbog vremenskih nepogoda ili tehničkih problema izostane, na liniji neće biti zamenskih vozila. Vožnja autobusom biće besplatna, a trenutno iz zakonskih razloga nije dozvoljen ulaz u autobuse sa dečjim ili invalidskim kolicima.

 

Za saradnike projekta „auto.Bus“ ova probna vožnja je bila odlučujuća za njihov dalji rad – u Austriji je prvi put ostvarena „komunikacija“ između vozila i semafora na kojima je radila firma „Siemens“. Siemens je radio i na razvoju komunikacije autobusa sa saobraćajnim znakovima.

 

 

„Autonomna vožnja je veliki trend, koji ima potencijal da promeni gradove i učini ih održivim. Kao Gradsko saobraćajno preduzeće bićemo među prvima u tome“, izrazio je svoje zadovoljstvo direktor Bečkog saobraćajnog preduzeća „Wiener Linien“, Ginter Štajnbauer.

 

 

Planiranim tehnološkim inovacijama ovaj projekat treba da omogući pomak kada su u pitanju samovozeće autobuske linije. „Želimo da se poveća efikasnost i bezbednost autonomnih vozila“, naglasio je Štajnbauer.

 

Naselje Aspern je idealno okruženje u Beču za ovakav eksperiment, jer je novo naselje u kome se vozila lakše kreću nego u centru grada. Aspern je na dobrom glasu kao inovativna, urbana i ispitivačka „laboratorija“ za razvoj Beča kao pametnog grada.

 

Više informacija:

www.wienerlinien.at/auto-bus-seestadt

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .