Preporučujemo Umetnost

Crater Studio: Vizuelni efekti za američke produkcijske kuće

MediaSfera

 

Piše: Gordana Radisavljević – Jočić

Foto: Crater Studio

 

 

U Srbiji se već godinama mladi i talentovani umetnici raznih profila obučavaju i bave vizuelnim efektima. Jedan od prvih i najuspešnijih studija, Crater Studio, osnovan je 2007. godine i posvećen je kreiranju digitalnih vizuelnih efekata za film i televiziju.




Za industriju vizuelnih efekata u Srbiji sve se promenilo s filmom Čarlston za Ognjenku  reditelja Uroša Stojanovića. To je prvi film u kome su upečatljivi efekti, a ujedno i ostvarenje na kojem su radili artisti koji su osnovali Crater Studio. Film je doživeo veliki internacionalni uspeh i – VFX bajka u našoj zemlji mogla je da počne.

 

-Od tada, neprestano se razvijamo, pratimo trendove u VFX industriji i sarađujemo sa poznatim stranim i domaćim producentima i rediteljima. Posle mnogobrojnih realizovanih projekata, Crater Studio se može pohvaliti velikim iskustvom u kreiranju vizuelnih efekata za strano tržište. Radili smo efekte za holivudsku filmsku industriju, zatim bolivudsku i nolivudsku, kao i nezavisne filmove i reklame za indijsko i evropsko tržište, a u fazi smo rada i na jednom kineskom filmu,  kaže Miljana Jovović, izvršna direktorka Crater Studija.

 

 

Posebno je važno iskustvo koje stručnjaci za vizuelne efekte Crater Studija, imaju u stvaranju holivudskih blokbastera. Dobar primer su veliki letnji hit „Shallows“ sa glumicom Blejk Lajvli, komedija „The Other Guys“, poznati horor film o ajkulama “Shark Night 3D” i “Point Break” – rimejk istoimenog filma iz 1991.

 

Rad na televizijskim serijama je podjednako inspirativan i izazovan. Takav je bio angažman Cratera na američkoj crnoj komediji “A Series of Unfortunate Events” u produkciji Netflixa.

 

Šta sve podrazumeva rad na jednom VFX projektu?

  

-Kreiranje vizuelnih efekata obuhvata poslove od supervizije na setu i koncept arta, do izrade visokokvalitetnih modela i tekstura; njihovog senčenja, osvetljavanja, rigovanja i animacije; kreiranja simulacija, mat pejtinga i set ekstenzija; zatim mečovanje, kijing i rotoskoping, i na samom kraju finalni kompoziting, kada se svi pomenuti elementi slivaju u jednu, stilski ujednačenu celinu. Kvalitet našeg rada ogleda se, verovali ili ne, u tome da gledaoci ne primete gde su u filmu korišćeni vizuelni efekti, odnosno stvaranju iluzije realnosti, kaže Miljana Jovović.

 

 

 

Sve je više mladih u Srbiji koji su zainteresovani za rad u ovoj industriji, a još više za sticanje znanja koje može da im obezbedi dobro plaćen posao u zemlji i inostranstvu. Već šest godina u okviru ovog studija postoji Crater VFX Training Center – škola kompjuterske animacije i vizuelnih efekata. Specifičnost ovih kurseva je u tome što su kreirani od strane industrije i pružaju najaktuelnija, primenljiva praktična znanja zahvaljujući uglednim predavačima, profesionalnim artistima sa bogatim internacionalnim iskustvom u oblasti filmske, gejming i VFX industrije, kao i fotografije, arhitekture i dizajna. Nakon sticanja osnovnih znanja, veliki broj polaznika nastavlja specijalizaciju za konkretna zanimanja, kroz kurseve i praksu u Crater Studiju, i na kraju se zapošljava u ovom ili drugim studijima za VFX i gejming u Srbiji, ali i inostranstvu.

 

Poseban program osmišljen je za mlade od 13-17 godina, kako bi im što ranije omogućili da se vizuelno-grafički izraze i usmerili ih ka sprektru kreativnih i dobro plaćenih zanimanja.

 

Zahvaljući podsticajima za strane produkcije, ova oblast se u Srbiji ubrzano razvija i  indirektno pomaže promociju naših talenata i kreativnih dostignuća u oblasti vizuelnih efekata. Crater Studio je do sada radio za nekoliko stranih klijenata na projektima za koje su iskoristili podsticaje države, a nadamo se da će ih biti sve više.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .