Diktafon

Olga Ravasi: Ceo život je neka vrsta igre, bila ona fizička, psihička ili mentalna

MediaSfera

 

Piše: Drina Pešić

Fotografije: Privatna arhiva Olga Ravasi

 

Iako balerina po svom mladalačkom opredeljenju i velika umetnička duša, što je u izvesnoj meri i nasleđe porodične priče, Olga Ravasi, danas priprada intelektualnom, akademskom establišmentu srpske dijaspore.




U rodnom Beogradu se kao klasična balerina i dramski umetnik se pojavlјivala u brojnim pozorištima, na filmu i televiziji. Diplomirala je i magistrirala međunarodne odnose. Doktorirala je na temu američka spoljna politika na Balkanu. Profesor je političkih nauka na Okton koledžu u Čikagu. Bavila se produkcijom TV i radio programa za medijske kuće NBC i ABC. Osnivač je Srpskog Radio Čikaga. Diplomirala je i magistrirala međunarodne odnose. Doktorirala je na temu američka spoljna politika na Balkanu. Profesor je političkih nauka na Okton koledžu u Čikagu.

Od 2015. ona je izaslanik i specijalni savetnik za Balkan i međunarodne odnose i bezbednost generalnog sekretara Interport polis – značajne američke i internacionalne organizacije koja se bavi terorizmom i transnacionalnim krminalom.

Kako se jedna balerina obrela u potpuno drugačijoj profesiji?

  -Biti balerina i pre svega biti umetnik znači biti mentalno i psihički fleksibilan i svim čulima upijati svet oko sebe. Umetnik je splet i reflekcija ličnog iskustva, spoljašnjih faktora i svega onoga što informiše tu umetnost, da bi ona uopšte živela.

U mom slučaju balet se prožima i informiše sve što radim, te je i sastavni deo discipline, fokusa a i gracioznosti u diplomatiji, koju moja današnja karijera od mene zahteva. Konkretno, sve sto se dešavalo našoj zemlji u poslednjih nekoliko decenija je živelo i saživelo sa mnom, sa mojom umetnošću i sa odlukama koje sam svesno pravila da bih se našla u poziciji kroz koju mogu da afirmisem Srbiju i naš narod.

 

 

 Šta je to Interport Police?

 -InterPort Policija je čarter policijska organizacija, vezana za državni bezbesnosni sektor, i koja za fokus ima borbu protiv terorizma i transnacionalnog kriminala. Organizacija je unikatna po tome što ima sasradnju sa većinskim zemljama zapadnog sveta i bavi se bezbednošću luka, aerodroma i graničnih prelaza.

Kako je živeti u Čikagu?

 -Živeti u Čikagu je za mene lično postalo prezasićeno, te se u vrlo skoro vreme nadam preseljenju na Floridu. Aktivno radimo na tome.

 

Da li ti nedostaje pokret, igra?

 -Igra mi nedostaje u fizičkom smislu, ali naravno naš životni vek je relativno kratak pa sam ja uvek bila spremna na duplu karijeru i plan B. Ali sve sto radim i danas ima u pozdani igru kao osnovu u ljudskim relacijama, komunikaciji i razumevanju. Na kraju ceo život je neka vrsta igre, bila ona fizička, psihička ili mentalna.

Kako se sada, kroz novu profesiju, “igraš”?

-U bezbednosnom i spoljno- političkom domenu u kom sam se obrela, igrom se upravo može nazvati odmeravanje snaga, interesa i balans moći na globalnoj sceni.

Koliko se pažnje u Americi poklanja baletu?

 -Mnogo. Tu su fondacije koje umetnost dosta velikodušno podržavaju tako da se na sve strane rađaju nova pozorišta. Predstave su jako dobro posećene.

 

Kako vidiš odnose dijaspore i matice?

-Odnos je isuviše površan, nepoverljiv, nema koordinaciju i institucionalnu organizaciju koja mora da potekne iz matice. Sa druge strane dijaspora nija kohezivna i dovoljno organizovana da bi sa određenom kritičnom masom i konkretnima kanalisanjem definisanih nacionalnih interesa bila uticajna.

A snaga rasejanja uptavo treba biti upotrebljena da ona bude uticajna u zemljama u kojima je najbrojnija, i u zemljama koje su Srbiji od vitalnog značaja za promociju i afirmisanje nacionalnih interesa.

 

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .