MediaSfera
Teks i foto: EurocommPR
Na prelazu iz 19. u 20. vek Gustav Klimt (1862-1918) je slikarski genije bez premca. Pored toga što je slikao portrete bogatih i lepih, pronašao je novi pravac, jugendstil. Gustav Klimt se za vreme svog života razvio od dekorativnog slikara do najpoznatijeg portretiste svog vremena. Najviše od svega je razumeo kako da naslika ženske portrete koji danas dostižu vrtoglave cene na tržištu umetničkih predmeta.
Kada je imao 21 godinu Klimt je sa bratom i jednim prijateljem osnovao „Umetničku grupu“ („Künstler-Compagnie“). „Muzej istorije umetnosti“ u Beču je anagažovao 1890. godine članove društva da izvrše dekoraciju stepenica u zgradi muzeja. Narednih godina Klimt je izradio nekoliko slika za Univerzitet u Beču da bi 1897. godine osnovao bečku secesiju. Sledeće godine su obeležene dve izložbe secesije, a Klimt upoznaje vlasnicu modnog salona, Emili Flege (Emilie Flöge), koja će postati njegova muza i doživotna prijateljica.
„Portret Adele Bloch-Bauer I“, izvanredno delo koje se danas nalazi u „Novoj galeriji“ u Njujorku, poznato i pod imenom „Žena u zlatu“, Klimt je naslikao 1907. godine. Naredne godine je nastala slika „Poljubac“ koja će postati Klimtova najpoznatija slika koja se danas može videti u Belvedereu. Slika „Život i smrt“ koja se danas nalazi u muzeju „Leopold“ u Beču je 1911. godine osvojila prvo mesto.
Klimtova slika „Poljubac“ slavi ljubav, a ne eros. Ornament prekriva tela oboje protagonista – oblici šljunka u bojama se prelivaju od ženske figure ka muškoj koja je obmotana drugačijom teksturom sa iscrtanim crnim i sivim pravougaonicima različitih veličina. Jedino šake i stopala, ramena i glave otkrivaju nagost koja je realistična i elegantno naslikana. Ova slika je Klimtovo ključno delo.
Dodaj komentar