Lepota & Moda

MODNI VREMEPLOV: Hipi moda kao večita inspiracija

MediaSfera

 

Novi hipi stil stvara se kombinovanjem „Guči” i „Prada” kreacija i jevtine garderobe sa rasprodaja, starih bluza i dugih šarenih suknji iz bakinog ormana

 

Hipici su se na društvenoj i modnoj sceni pojavili sredinom šezdesetih godina prošlog veka. Otkako su širom Amerike počele da krstare putujuće kolone živopisno odevenih hipika sa dugom, divljom i razbarušenom kosom, koja je predstavljala njihovu pobunu, slobodu i povratak prirodi i sa mnoštvom bižuterije na sebi, izvšile su uticaj ne samo na političku svest mladih, film i muziku, već i na modu. Njihova muzika govorila je o ljubavi, a njihov izgled mnogo više. Doneli su poplavu boja, šara i stilova, kao ni jedan pokret do tada.

 

Od Hajt-Ešburija do Londona, Indije i Balija, hipici su i kroz modu krenuli na svoje psihodelično putovanje. U odelima od somota, šarenim žaketima, teksas farmerkama i cvetnim košuljama, s kožnim sandalama, delovima vojnih uniformi, a sve to dopunjeno drvenim perlama, trakama za kosu, prstenjem, minđušama, bedževima, razlikovali su se od „šmekera” koji su nosili uredna tamna odela, mini suknje i savršeno popeglane košulje. Nasupot pank pokretu i Vivijen Vestvud, koji će se pojaviti kasnije, nisu imali svog modnog gurua.

 

 

Potrebne odevne predmete uglavnom su nalazili u jeftinim prodavnicama polovne odeće, koje su zatim sekli, prepravljali i ukrašavali po svom ukusu. Ni jedan pravi hipik nikada sebi nije dozvolio da nosi odeću s vidljivim logom neke modne kuće. Nosili su samo jeftinu, udobnu, jednostavnu odeću. Jedino pravilo koga su se držali bilo je da pravila nema. Važno je da odeća bude što „luđa” i šarenija. Njihov, u suštini antimodni stav, doveo je do možda najvećeg modnog preokreta u savremenoj modi.

 

Šokantna razlika

 

Na globalnoj političkoj sceni bili su aktuelni zaoštravanje blokovske podele sveta,hladni rat, trka u naoružanju, Kubanska kriza, Berlinski zid. Vojna intervencija u Vjetnamu Vijetnamu ubrzala je definitivni razlaz između mlade generacije i etablirane Amerike. Što je više jačao američki vojni angažman, to je među mladima jačao antiratni stav koji je postupno prerastao u sve izraženiju odbojnost prema svemu što su smatrali da predstavlja nasilje i militarnu ideologiju establišmenta. Specifična moda bila je oličenje tog bunta.

 

Govorili su da njihova duga kosa predstavlja simbol slobode, a da je krataka kosa dokaz rada za vojsku ili FBI. Šezdesetih godina, kada je hipi pokret bio na vrhuncu, kontrast između šarenila hipika i masovne modne struje, bio je šokantan. Hipi pokret povezan je s muzikom Dženis Džoplin, Dorsa, Pink Flojda, Boba Dilana, Frenka Zape, koji su predstavljali ikone hipi generacije, a sav kolorit njihove mode oživeo je u kultnom filmu Miloša Formana Kosa”.

 




Prave hipi modne ikone, kako mi to volimo danas da kažemo, bili su Džimi Hendriks i Bitlsi koji su se u javnosti i na omotma albuma pojavljivali u najrazličitijim šarenim kostimima. Termin hipi pripisuje se novinaru Majklu Falonu, koji je u jednom svom članku iz 1965. tako nazvao grupu ljudi koji su živeli u Hajt Ešburiju, u San Francisku. Predsednik Ronald Regan će ih kasnije opisati rečima: „Hipi je onaj koji se oblači kao Tarzan, ima kosu kao Džejn i miriše kao Čita.” Ipak, hipici sebe nikada nisu tako zvali, već su taj termin koristili političari i mediji. Oni su sebe radije zvali frik, što bi mi preveli kao čudak ili deca cveća. Početkom sedamdesetih najveći broj hipika se, ipak, ošišao, zasnovao porodice, zaposlio se, kupio kola i TV i počeo da nosi tamna odela.

 

Moda za jaku ženu

 

Deca cveća imaju svoje naslednike u svakoj generaciji. Sredinom devedesetih motivi hipi mode pojavljuju se u kolekcijama visoke mode. Tako se u kolekcijama modnog kreatora Toma Forda, još od vremena kada je radio za kuću „Guči”, vidi inspiracija modom dece cveća. On je čak jednom prilikom izjavio da takve kreacije predstavljaju imidž hrabre, samosvesne žene. Kada je na jednoj njegovoj reviji krajem devedesetih manekenka prošetala pistom u gornjem delu bikinija i šarenim zvoncarama, ogrnuta strukiranom šarenom košuljom, slične kreacije mogle su se videti širom sveta.

 

 

 

Boho stil  je vrsta hipi modne revolucije koja je ponovo zaživela u prvoj deceniji 21.veka. Ono što odvaja boho od hipi stila je samo činjenica da u boho modnom stilu ima više slobode za unošenjem modernijih odevnih komada, odnosno mešanje hipi i modernog stila. Ovaj stil karakteriše puno etno detalja, slojevito oblačenje, puno boja, dopušta da se razlikujete i svom oblačenju date lični pečat. Boho stil dozvoljava skoro sve kombinacije mada morate biti pažljivi sa bojama.

 

 

 

Savršen izbor, ako volite slojevito odevanje, hipi i boemske komade odeće, poput laganih, lepršavih haljina, mini ili dugih, “zvoncara”, ali i šortseva. Ležerne, a istovremeno vrlo efektne kombinacije dodatno možete da “naglasite” nekim etno detaljima poput čipke i resa. Najbliže onome što možete kupiti kod nas, a da se može kombinovati sa onim što već imate, suknjama, pantalonama i obućom možete pronaći u India šopovima.

 

Brendovi, poput H&M i Zare su takođe deo svoje prolećno-letnje kolekcije posvetili bohu. Bluze u raznim bojama, sa jasnim i preciznim vezom, ukrašene končanim resicama i reljefnim motivima možete nositi u dnevnim i večernjim prilikama. Festival Koačela, jedan od najpopularnijih svetskih muzičkih manifestacija koja održava u istoimenoj dolini na prostoru velike kalifornijske Kolorado pustinje, pored dobre indie, rock i elektronske plesne muzike, slavi i neprolazni hipi stil odevanja.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .